Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veogasell hinnasurvele ei allu

    Merxton Veod OÜ omanik ja juhatuse liige Tõnu AlasFoto: Eiko Kink

    Veonduses ei tule käibe- ja kasumikasv lihtsalt kätte, ent koostöös teise väikevedajaga on võimalik efektiivsemalt ressursse kasutada, rääkis veofirma Merxton Veod OÜ omanik ja juhatuse liige Tõnu Alas, kelle ettevõte tänavuses Gasellide edetabelis 37. koha hõivas.

    2008. aastast tegutsenud Pärnu ettevõte pakub transporditeenust Euroopa Liidu riikides. Viimase pooleteist aasta jooksul on fookus suunatud Lõuna-Euroopale: suur osa vedudest liigub nüüd Hispaania, Prantsusmaa, Portugali suunal. Samas andsid 2012. aasta käibest lõviosa  Rootsis tehtavad veod.Merxton Veod on paari aastaga kasvatanud käivet ligi 3,7 korda. Küsimusele, mis sellele kaasa on aidanud, vastas Alas: "Lihtsalt tööd on palju tehtud ja investeeritud uutesse masinatesse." Ta lisas, et otse loomulikult aitab käibekasvule kaasa klientidele pakutava teenuse usaldusväärsus. Tarneaegadest kinnipidamine on üks usalduse tekkimise põhitingimus ning kui klient saab vedajas kindel olla, tuleb ka piisavalt uusi tellimusi.Ettemaksu küsimine pole kombeks. Veofirmal on välja kujunenud koostööpartnerite ring, kes töid vahendavad. "Ma ei olegi väga palju otse klientidega tegelenud. Töid vahendavad suurfirmad, nagu DHL, Arco Transport jt, võtavad küll natuke raha vahelt ära, aga mina ei pea muretsema, et kliendilt raha kätte ei saa. Mõne väikese tundmatu kliendi osas pole sugugi kindel, kas ta ka maksab tellitud veo eest. Mul ei ole mõtet riskida ja vahendajatele oleme suutnud tõestada, et oleme tegijad," selgitas Alas. Ta lisas, et veoteenuste puhul pole ettemaksu küsimine eriti kombeks. Samas tuleb seda teha, kui tead kliendi taustast, et ta võib maksmisega venitama hakata.Merxton Veod jagab tööd ja ressursse Ilves Transport OÜga. Kulude kokkuhoiu huvides ja tühisõitude vältimiseks kasutatakse ära üksteise autode asukohti. "Meie kaks autoparki töötavad käsikäes. See on mõistlik, sest meie ettevõtted on väikesed ja omavahel saame hästi hakkama. Oleme Ilves Transpordi juhiga terve elu autojuhtidena töötanud ja ka koos sõitnud. Tunneme seda valdkonda läbi ja lõhki," rääkis Alas, kes võimalusel ka ise jätkuvalt hea meelega autorooli istub ja mõne sõidu teeb.Alas tunnistas, et lihtsalt ei tule selles äris midagi kätte. "Sel aastal on ka hinnasurve tohutu ja minu arvates polegi impordi pool eriti käima läinud. Suure vaevaga oleme autod liikuma saanud ja ega oskagi öelda, mis on selle madalseisu põhjuseks. Tundub, et kaup lihtsalt ei liigu," märkis ta. Alase sõnul hakataksegi hinda survestama siis, kui veetavat kaupa vähe ning ekspedeerijad on sellest väga hästi teadlikud ja kasutavad olukorda ära. "Öeldakse, et "kui ei taha, ära võta seda tööd, meil on vedajaid piisavalt". Ekspedeerimisfirmad ei arvesta, et kuskil tuleb piir ette ja hinna allalöömise tõttu tuleb neil endal ehk turult lahkuda," märkis ta mõrult.Merxton Veod hinnasurvele ei allu ja hoiab veotasusid mõistlikes piirides. Alas märkis, et paljud vedajad löövad käega ja katsuvad survehindadele vaatamata hakkama saada. "Nad löövad veoringi kulud ja kilomeetrihinna kokku, arvestavad kütusekulu ja juhi palga maha ning rõõmustavad, et üht-teist kätte jäi. Mul pole mõtet odava hinnaga kaasa minna, sest autod ju amortiseeruvad, liisingut on vaja maksta, mingil hetkel uued rehvid hankida. Tuleb ka valmis olla, et masin võib teel olles katki minna ja vajab remonti. Keskmiselt läbib üks meie auto 12 000-13 000 kilomeetrit aastas," selgitas ta, lisades, et tasu ei arvestata kilomeetripõhiselt, vaid lepitakse koorma või osakoorma vedamise hind tellijaga kokku.Turg on paigast ära. Merxton Vedude kuuest autost koosnev masinapark on päris uus. Kõige vanemad autod aastast 2010, kaks masinat 2011ndast, üks eelmise ja üks tänavuse aasta väljalase. Hetkel Alas masinapargi suurendamist ei plaani ning jälgib, kuhu turg liigub. "Hinnasurve on veonduses aastaid kestnud ja jätkuv teema, mis käib justkui lainetena. Mul on aastatepikkused kogemused, millest tegevuse planeerimisel enam abi pole. Kui mõned aastad tagasi olid aastas kindlad kuud, kus vedusid oli napilt, näiteks august, mil rahvas puhkas või jaanuar-veebruar, mil inimestel oli pühadejärgselt raha otsas ja tarbimine langes, siis nüüd pole midagi kindlat. Oktoober-november võiks olla kõige parem vedamisaeg, aga enam see pole nii. Samas võib augustis tulla nii palju vedusid, et ei jõua ära teha. Turg on nii paigast ära läinud, et mingeid plaane teha ei saa," rääkis ta.Möödunud, 2013.aasta majandustulemused on Alase sõnul pisut paremad kui sellele eelnenud aastal ja kasv on kindel. "Ettevõttes on praegu palgal koos minuga 8 inimest. Ise ma paraku väga palju sõitmas käia ei saa, tuleb aktiivselt tegeleda koormate otsimisega. Ega ma lipsuga tööd teha tahagi. Kui veofirma juht lipsu ette paneb, hakkab kõik allamäge minema," muigas Alas.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.