Laupäev 21. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Rainer Tops: sponsorlepinguga töö alles algab

03. november 2014, 11:32
AS Jalajälg tegevjuht Rainer Tops
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141103/NEWS/141109969/AR/0/AR-141109969.jpg

Kui hakkad kellegi toetajaks, siis sponsorlepingut allkirjastades töö alles algab, mitte ei lõppe. Muidu paneb klubi lihtsalt logo välja ja ongi kõik, aga sellest ei piisa, tuleb ise aktiivne olla, räägib ASi Jalajälg tegevjuht, Nike kaubamärgi edasimüüja Baltikumis Rainer Tops.

Rainer on juba üle 10 aasta olnud Jalajälje juht, vastutades muu hulgas ka turunduse eest. Varem on ta töötanud Coca-Cola Baltikumi brändijuhina. Oma turunduskarjääri alustas ta ülikooli ajal ettevõttes AS Eesti Coca-Cola Joogid. Õppinud on Rainer Tallinna Tehnikaülikoolis ärikorraldust ja turundust ning saanud samas ülikoolis ka MBA kraadi.

Nike teeb globaalselt lahedaid asju, aga Eestisse need kõik ei jõua. Suurbritannias ja USAs on Nike tehnoloogiabränd, Eestis aga tossubränd – miks nii?

Nike missioon on pakkuda inspiratsiooni ja uuendusi igale sportlasele maailmas ja sellest ideest kantuna on Nike kõik need aastad tegutsenud. Samas ei ole kaugenetud oma juurtest ja Nike on ennekõike n-ö tossubränd ka Ameerikas. Kuna seal on brändi sünnimaa ja põhiturg, siis loomulikult jõuavad mitmed asjad sinna varem või on vaid sellele turule mõeldud.

Tehnoloogia on oluline ka Eestis, aga Nike Fuel Bandi me siin müüa ei saa, sest see oli globaalne pilootprojekt, mis lansseeriti vaid suurtes keskustes – London, Pariis jm. Sellega loodi teadlik defitisiit, taheti veenduda selle kvaliteedis enne, kui läheb massidesse. Seda ei saa isegi Soomes osta.

Kogu Nike turundustegevus käib kategooriapõhiselt – jooks, naiste treening, korvpall, jne. Suhteliselt vähe toimub üldist kaubamärgi turundamist. Eesti turu iseärasused ja väiksus määravad selle, kui palju ühte või teist kategooriat turundada saame või kui mõttekas see on. Suured lahendused tuuakse välja suurtel turgudel.

Isegi kui tootetehnoloogia mõttes on Nike tõesti esirinnas, siis mitte tahtes muutuda füüsilise elektroonika tootjaks, rõhub Nike pigem rakendustele. Näiteks Nike+ ja Nike Training Club app'id on aktuaalsed ka siin.

Miks on Nike Eestis väga üritustekeskne?

Me tegeleme Eestis läbi erinevate sündmuste toetamise oma sihtrühma inspireerimisega – et tuua inimesed liikuma ja meie tooteid tarbima.

Näiteks oleme „Jalgpall kooli“ partner - Jalgpalliliidu treenerid viivad jalgpalli kui spordiala koolidesse, meie anname spordivarustust. Aastaid oleme Kergejõustikuliiduga koostööd teinud, samuti Olümpiakomiteega ning paljude teiste klubide ja organisatsioonidega. Sama teeme Lätis ja Leedus – korraldame jooksuüritusi. Tänasel päeval ekspordime Eesti kogemust Lätti ja Leetu, kus oleme samuti kohalikku spordielu elavdamas läbi ürituste ja koostööprojektide.

Tallinna Maraton sündis 15 aastat tagasi meie kontoris (tänavu oli seal 20 000 osalejat). Jagame infot, kuidas treenida, et inimesel jääks positiivne kogemus ja elamus. Selle heaks näiteks oli märtsikuine Nike Training Day - Eesti kõigi aegade suurim fitness-sündmus.

Millist nõu annaksid sponsoritele?

Sündmust näiteks 1000 euroga toetades pead vähemalt sama palju juurde panustama, et esil olla. Kui hakkad kellegi toetajaks, siis sponsorlepingut allkirjastades töö alles algab, mitte ei lõpe. Muidu paneb klubi lihtsalt logo välja ja justkui kõik ongi korras ja korrektne, aga sellest ei piisa, tuleb ise aktiivne olla.

Loe täispikka intervjuud Rainer Topsiga Best Marketingist!

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
03. November 2014, 11:46
Otsi:

Ava täpsem otsing