Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rainer Tops: sponsorlepinguga töö alles algab

    AS Jalajälg tegevjuht Rainer TopsFoto: Eiko Kink

    Kui hakkad kellegi toetajaks, siis sponsorlepingut allkirjastades töö alles algab, mitte ei lõppe. Muidu paneb klubi lihtsalt logo välja ja ongi kõik, aga sellest ei piisa, tuleb ise aktiivne olla, räägib ASi Jalajälg tegevjuht, Nike kaubamärgi edasimüüja Baltikumis Rainer Tops.

    Rainer on juba üle 10 aasta olnud Jalajälje juht, vastutades muu hulgas ka turunduse eest. Varem on ta töötanud Coca-Cola Baltikumi brändijuhina. Oma turunduskarjääri alustas ta ülikooli ajal ettevõttes AS Eesti Coca-Cola Joogid. Õppinud on Rainer Tallinna Tehnikaülikoolis ärikorraldust ja turundust ning saanud samas ülikoolis ka MBA kraadi.
    Nike teeb globaalselt lahedaid asju, aga Eestisse need kõik ei jõua. Suurbritannias ja USAs on Nike tehnoloogiabränd, Eestis aga tossubränd – miks nii?
    Nike missioon on pakkuda inspiratsiooni ja uuendusi igale sportlasele maailmas ja sellest ideest kantuna on Nike kõik need aastad tegutsenud. Samas ei ole kaugenetud oma juurtest ja Nike on ennekõike n-ö tossubränd ka Ameerikas. Kuna seal on brändi sünnimaa ja põhiturg, siis loomulikult jõuavad mitmed asjad sinna varem või on vaid sellele turule mõeldud.
    Tehnoloogia on oluline ka Eestis, aga Nike Fuel Bandi me siin müüa ei saa, sest see oli globaalne pilootprojekt, mis lansseeriti vaid suurtes keskustes – London, Pariis jm. Sellega loodi teadlik defitisiit, taheti veenduda selle kvaliteedis enne, kui läheb massidesse. Seda ei saa isegi Soomes osta.
    Kogu Nike turundustegevus käib kategooriapõhiselt – jooks, naiste treening, korvpall, jne. Suhteliselt vähe toimub üldist kaubamärgi turundamist. Eesti turu iseärasused ja väiksus määravad selle, kui palju ühte või teist kategooriat turundada saame või kui mõttekas see on. Suured lahendused tuuakse välja suurtel turgudel.
    Isegi kui tootetehnoloogia mõttes on Nike tõesti esirinnas, siis mitte tahtes muutuda füüsilise elektroonika tootjaks, rõhub Nike pigem rakendustele. Näiteks Nike+ ja Nike Training Club app'id on aktuaalsed ka siin.
    Miks on Nike Eestis väga üritustekeskne?
    Me tegeleme Eestis läbi erinevate sündmuste toetamise oma sihtrühma inspireerimisega – et tuua inimesed liikuma ja meie tooteid tarbima.
    Näiteks oleme „Jalgpall kooli“ partner - Jalgpalliliidu treenerid viivad jalgpalli kui spordiala koolidesse, meie anname spordivarustust. Aastaid oleme Kergejõustikuliiduga koostööd teinud, samuti Olümpiakomiteega ning paljude teiste klubide ja organisatsioonidega. Sama teeme Lätis ja Leedus – korraldame jooksuüritusi. Tänasel päeval ekspordime Eesti kogemust Lätti ja Leetu, kus oleme samuti kohalikku spordielu elavdamas läbi ürituste ja koostööprojektide.
    Tallinna Maraton sündis 15 aastat tagasi meie kontoris (tänavu oli seal 20 000 osalejat). Jagame infot, kuidas treenida, et inimesel jääks positiivne kogemus ja elamus. Selle heaks näiteks oli märtsikuine Nike Training Day - Eesti kõigi aegade suurim fitness-sündmus.
    Millist nõu annaksid sponsoritele?
    Sündmust näiteks 1000 euroga toetades pead vähemalt sama palju juurde panustama, et esil olla. Kui hakkad kellegi toetajaks, siis sponsorlepingut allkirjastades töö alles algab, mitte ei lõpe. Muidu paneb klubi lihtsalt logo välja ja justkui kõik ongi korras ja korrektne, aga sellest ei piisa, tuleb ise aktiivne olla.
    Loe täispikka intervjuud Rainer Topsiga Best Marketingist!
    Autor: Silja Oja, Best Marketing Eesti juht
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.