Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Loe, kes oli Slushil edukaim eestlane
Slush 100 kõige edukama idufirma Heelosophy asutaja Seren EilmannFoto: Andres Haabu
IT-konverentsi Slush raames toimuval Slush 100 võistlusel jõudis Eesti idudest kõige kaugemale kingadele sisetaldasid tootev Heelosophy.
Heelosophy pääses eelvoorus osalenud 100 idufirma seast 20 parima hulka, kuid finaali TOP4 sekka ettevõtet ei valitud. Heelosophy asutaja ja juhi Seren Eilmanni ettekannetest selgus, et idufirma pakub võimalust teha personaalsed tugitallad, mis arvestavad kinga kuju, jala suurust ja kõndimise dünaamikat. Spetsiaalse talla loomiseks kasutatakse sensoreid, mis saadavad mobiilirakenduse abil andmed tootjale, kes teeb sisetallad valmis mõne minutiga.
Slush 100 esimesse vooru valiti kaheksa Eesti päritolu idufirmat: Fleep, GoWorkaBit, Jobbatical, WellBiome, VTT-TNM, Comfee, Hyperion Tech ja Heelosophy. Võistlusel osales idufirmasid 22 riigist. Eile tegid ettevõtted ettekandeid viies grupis, kuhu olid idud koondatud selle järgi millises sektoris tegutsetakse. Igast voorust valiti neli parimat. Idufirmade esindajatele oli pitch'imiseks aega kolm minutit, slaide kasutada ei lubatud. Seejärel oli investoritest koosneval žüriil aega minuti jooksul küsimusi esitada.
Üks žüriiliige märkis pärast teise grupi lõppu, et kuigi idufirmade tase on väga hea, on näha, et ei olda harjunud esinema slaidide abita ja raske on aru saada, kus on innovatsiooni tuum. Täna hommikul alanud poolfinaalis oli esinejatel rohkem aega – 5 minutit ettekandeks ja seejärel 3 minutit küsimusteks. Sel korral esinesid start-up'id kahes grupis, kummastki valiti kaks parimat.
Investeeringu nimel võistlevad ungarlaste idufirma Enbrite.ly, mis pakub võimalust teha veebileheküljel toimuv liiklus võimalikult läbipaistvaks, et riske ennetada, USAs Silicon Valleys tegutsev Codementor, mis pakub teenust tarkvaraarendajate abistamiseks, soomlaste loodud CosmEthics, mis teeb arusaadavaks kosmeetikatoodete koostisained ja samuti Soomes asutatud OriginalRePack, mis pakub veebikaupmeestele säästlikku pakendamise süsteemi.
500 000 eurot võitis ungarlaste Enbrite.ly. Investeeringu välja pannud Evli pank ja Soome äriinglite võrgustik FiBAN lubasid esialgu 250 000 eurot, kuid otsustasid selle kahekordistada viimasel hetkel.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.