Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liksutov on vastaste rünnakuteks valmis

    Maksim Liksutov eksabikaasa TatjanagaFoto: Veiko Tõkman

    Eesti kodakondsusest loobunud Moskva abilinnapea Maksim Liksutov on transpordiküsimuste eest vastutavana otsustanud kaotada Venemaa pealinna tänavatelt pool miljonit autot.

    Intervjuus portaalile gazeta.ru ütles Liksutov, et tipptunnil seisab Moskvas ummikutes 500 000 autot, mis takistavad sujuvalt liikumast ühistranspordil, kus võiksid reisida ka nende autode juhid.
    "Tasulise parkimisala laiendamine ja autode teisaldamine on need meetmed, mida me esmajärjekorras rakendame," ütles Liksutov. Lisaks on tema juhitav transpordiamet rääkinud ka Moskvasse sissesõidutasu kehtestamisest, kuid see on tema sõnul ainult idee tasemel.
    Liksutov selgitas, kuidas Venemaa pealinnas käib liikluskorraldus ja uute liiklusmärkide paigaldus. "See on terve teadus, mida nimetatakse liikluse organiseerimiseks, matemaatiline modelleerimine," rääkis ta. "Praegu me koostame kompleksset liiklusskeemi, kus on kõik tänavad omavahel ühendatud. Transpordimudeli põhjal saame aru, kuhu linna sissesõitnud juht edasi liigub. See pole mitte juhipõhine kaart, vaid hargnemisskeem. Sellest tulenevalt tõstame me foore ümber, tekitame kuskile parkimiskohti. Ja muudame elurajoonides osa tänavaid ühesuunalisteks, et saaks parkimiskohti juurde."
    Liksutov märkis, et ta on läbi viimas mitut ebapopulaarset reformi, mis sunnib inimesi oma harjumusi muutma. "Keegi ei taha muuta harjumusi, aga meil pole valikut," ütles ta. "Tähelepanuväärne on, et aktiivne kriitikalaine tuleb siis, kui on sündimas suured lepingud. Ma arvan, et paljuski on selle pseudokriitika taga konkurentide majanduslikud või isiklikud huvid. Näiteks praegu paisutatakse infot, nagu ma oleksin endiselt seotud Transmašholdinguga. Seda teemat kuulen ma pidevalt."
    Detsembri algul saab kolm aastat, kui Liksutov asus ametisse Moskva linnavalitsuses. Viimati oli ta Äripäeva rikaste topis 2012. aastal, kui me hindasime tema vara väärtuseks 104,1 miljonit eurot. Venemaal ametnikukarjääri alustades pidi Liksutov loobuma oma osalustest Aeroekspressis, Transmašholdingus ja Transgrupis, mis läksid üle tema naisele Tatjanale, kellega ta lahutas abielu eelmise aasta suvel. Tatjana on Eesti rikkaima naisena tänavuse Äripäeva rikaste topi 12. kohal ning tema vara suuruseks hindasime 92,7 miljonit eurot.
    Sel nädalal jätkub Moskvas Maksim Liksutovi kohtuprotsess opositsioonipoliitik Aleksei Navalnõiga, kes süüdistab teda oma äriosaluste peitmises. "Ta süüdistab mind kontrollimata alusel," kommenteeris Liksutov. "Ma kujutan ette, et mul tuleb selliste juhustega ka edaspidi tegemist, sest me langetame ju linnas suuri otsuseid, mis seovad transporti ja äri. Ja seal on alati huvid erinevatel inimestel, kes üritavad asju mõjutada. Võimalik, et ilmuvad lood minust ja nendest ettevõtetest, mille tegevus on seotud minu valdkonnaga. Ma olen selleks valmis."
    Eesti kodakondsuse sai Liksutov eriteenete eest 2005. aastal ning ta loobus sellest 2011. aastal.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.