Kuidas valida parimaid dividendiaktsiaid?

20. detsember 2014, 00:01
Starbucks on ennast hea dividendiaktsiana tõestanud.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141220/NEWS/141229999/AR/0/AR-141229999.jpg

Dividendiaktsiatesse investeerimine võib olla väga võimas ja tõhus strateegia suure tootluse saavutamiseks, kirjutab Andrés Cardenal CNN MoneyInvestis.

Edukas dividendidesse investeerimine ei ole kinni ainult kõrge tootlusega ettevõtete püüdmises. Disney, Starbucks ja TJX näitavad, et investeerimine ettevõtetesse, mille põhinäitajad on tugevad ja dividendid ajas kasvavad, võiks olla turgude edastamise võtmeks.

Dividendide kasvamise tähtsus: Goldman Sachsi sõnul on dividende maksvate ettevõtete tootlus pikaajaliselt dividende mittemaksvate ettevõtetega võrreldes kõrgem. 1972. aastal dividende mittemaksvasse ettevõttesse investeeritud 10 000 dollarit oleks 2013. aastaks kasvanud 26 417 dollarini. Dividende maksvasse ettevõttesse tehtud investeering oleks aga paisunud 413 073 dollarini.

See uskumatu erinevus annab kindlaid tõendeid dividendiaktsiatesse investeerimise kasuks. Tulemused on veelgi paremad, kui investeerida ettevõtetesse, mille dividendid on järjekindlalt kasvanud. 10 000 dollarine investeering 1972. aastal dividende iga-aastaselt tõstnud või uusi makseid teinud ettevõttesse oleks 2013. aastaks tõusnud väärtuselt 559 702 dollarini.

Dividendid ei paku investoritele ainult tuluallikat. Dividendid ütlevad palju ka ettevõtte põhinäitajate ja finantsilise tervise kohta. Jätkusuutlik dividendimaksete kasv näitab, et ettevõte suurendab müüki ning laiendab rahavoogu – see on aga pikaajalise kasvu aluseks.

Peale dividendikasvu tuleks tähelepanu pöörata ka põhinäitajate mõistmisele ja konkurentsivõimele. Maksed peavad olema põhjendatud ning tuleb olla kindel, et ettevõte suudab tagada dividendide kasvu.

Disney

Disney teatas hiljuti, et 2014. aastal tõstetakse dividende 34 protsenti. 2009. aastal maksis Disney dividende 0,39 senti aktsia kohta. Nüüdseks on vastav number tõusnud 1,15 sendini aktsia kohta. Ettevõte on teatanud neli järjestikulist aastat rekordmüügist ning juhtkond on optimistlik, et kasv ka jätkub.

Disney omab kohutavalt palju väärtuslikke ja konkurentsivõimelisi varasid ning intellektuaalseid väärtusi. Ettevõtte pluss on see, et ta suudab kõik need eelised tõlkida kasvavate dividendide keelde. Tulemas on mitmeid paljutõotavaid filme nagu näiteks järgmine Star Warsi osa „The Force Awakens,“ mis ilmub 2015. aasta detsembris.

Dividendimäär on mugavalt väike – 25 protsenti järgmise aasta prognoositavast kasumist. See tähendab, et Disney'l on ruumi dividendimakseid tulevikus suurendada.

Starbucks

Starbucks on viimastel aastatel kujunenud tarbimissektoris üheks märkimisväärseima kasvuga ettevõtteks. Kohviettevõtte on ehitanud gigantse söögi- ja joogiäri, millel on rohkem kui 21 300 poodi üle maailma. Juhtkond on aga eesmärgiks võtnud müügi kahekordistamise 2019. aastaks. See tähendab, et Starbucksi tulud kasvaksid 30 miljardi dollarini.

Kasvueesmärgid on ilmselgelt ambitsioonikad, kuid Starbucks õigustab seda. Ettevõtte juhtkond on tõestanud, et kasvuvõimalusi kapitaliseeritakse kasumlikult. Poodide hulga suurendamine, toidu- ja joogimenüü laiendamine ja mobiilimaksed on tegevused, mille kaudu ettevõte oma eesmärke saavutada tahab.

Starbucks hakkas regulaarselt dividende maksma 2010. aastal. 4 aasta jooksul on ettevõte tõstnud dividendimakseid 0,10 dollarilt 0,32 dollarini aktsia kohta. 2014. aastal tõsteti dividendimakseid lausa 23 protsenti võrra. Dividendimäär on samuti ohutu, ulatudes 40protsendini ettevõtte 2015. aastaks prognoositud kasumist.

TJX Companies

Moetööstus on heitliku iseloomuga, kuid TJX nutikas ja teistest eristuv ärimudel on võimaldanud neil genereerida järjepidevalt häid majandustulemusi. Niinimetatud off-price jaemüüja (müüb üldisest turuhinnast madalamalt) on oma müüki suurendanud 23 kvartalit järjest. See on rõivamüügi sektori kohta väga muljetavaldav saavutus.

TJX tagab tooted rohkem kui 16 000 edasimüüjale 75 riigis. Ettevõte võimaldab edasimüüjatel inventuuri tühjaks müüa soodsatel tingimustel. See annab neile eelise müüa kaupa jaehindadest 20-60 protsenti madalamalt.

Ettevõte on kasvatanud dividende 18 aasta jooksul keskmiselt 23 protsenti aastas. Dividendimäär on samuti mugavalt madalal – järgmise majandusaasta prognoositust kasumist makstakse dividende 20 protsendi ulatuses.

Kui otsida parimaid dividendiaktsiaid, tuleb dividenditootlusest veidi kaugemale vaadata. Kiiresti kasvavad ettevõtted, mille põhinäitajad on tugevad, on üldiselt kõige kasumlikumad investeeringud. Ettevõtted nagu Disney, Starbucks ja TJX on hästi positsioneeritud maksmaks ka tulevikus üha suuremaid dividende. 

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. December 2014, 00:17
Otsi:

Ava täpsem otsing