Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tootjad manipuleerivad kauba kogusega

    Prantsuse maitseainetetootja McCormicki kaubamärgi Schwartz tooted Suurbritannias Tesco poes.Foto: Bloomberg

    USAs on käimas mitu kohtuprotsessi ettevõtete üle, kes on kasutanud uut pakendamistaktikat: sama suurde pakendisse pannakse vähem toodet, kirjutab Wall Street Journal.

    Prantsuse maitseainetetootja McCormick saatis USAsse piprapakendeid, kus sama suure pakendi sees on neljandiku võrra vähem toodet. Kui varem oli metalltopsis sees 113 grammi musta pipart, siis nüüd oli samas karbis sees vaid 85 grammi pipart. Ent hind oli sama, mis 113grammise pakendi puhul. Sarnaseid näiteid on veelgi: sama suures jogurtipakis on vähem jogurit või pesupulbrikarbis vähem pulbrit. Ka kartulikrõpsude tootjad pole jäänud trendist puutumata: pakki pannakse lihtsalt vähem krõpse.
    McCormicki juht Alan Wilson lausus jaanuaris, et pipra hind on viimase viie aasta jooksul märkimisväärselt tõusnud ning kompanii hinnangul ei saa tarbijat lõpmatuseni hinna tõstmisega pitsitada. „Ma tunnen, et me oleme jõudnud punkti, kus hind on kergitatud üsnagi viimse piirini,“ lausus ta.
    McCormicki pikaaegne konkurent Watkins Inc on tegevusest mõistagi häiritud. Ettevõte leiab, et McComicki teguviis, kus vähem pipart pannakse sama suurde pakendisse, on ebaaus konkurentide suhtes. Watkins Inc on esitanud ka vastava hagi.
    Praegu on käimas kuus kohtuasja, mis puudutavad ühel või teisel moel slack filli ehk eesti keeles öelduna pooltühja või poolikut pakendamist. Nende seas on kolm kaasust, mis puudutavad toote mahu ning pakendi suuruse ebaproportsionaalsust. Sellised süüdistused on saanud näiteks ConAgra Foodsi toodetavad Slim Jimi lihasnäkid, Procter & Gamble’i Old Spice ning Unileveri Axe deodorandid. Old Spice’i kaasus on praegu tühistatud, teised kolm on ootel.
    Väiksemad snäkid ja vähem pipart
    Slim Jimi puhul seisneb probleem eeskätt selles, et lihasnäkid, mis meenutavad õllesigareid, on pea neli sentimeetrit lühemad kui nende pakend. ConAgra esindaja keeldus pikematest kommentaaridest, ent väitis, et ettevõte ei näe seesuguses pakendamises midagi halba. Unilever keeldus kommenteerimast.
    Just poolikus pakendamises Watkins McCormickut süüdistabki. Lisaks tuuakse kaebuses probleemina välja tõik, kuidas McCormick "uut pipart" müüs. Nimelt olid poeriiulitel ühes reas nii need pakendid, kus oli 113 grammi pipart, kui ka need, kus oli 85 grammi pipart. Hind oli mõlemal puhul sama ja 113grammine pakend märkis lihtsalt vanemat toodangut, mida veel ära ostetud polnud.
    McCormicki esindaja ütles Wall Street Journalile e-kirja vahendusel, et ettevõte teavitas jaekette toimunud muudatusest varasemalt, samuti uuendati vastavalt triipkoode. „Meie eesmärk on tagada toote kvaliteet ja terviklikkus, samal ajal vältides hinna tõstmist tootel, mida inimesed igapäevaselt kasutavad,“ lisati. Samuti teatas ettevõte, et vanade pakendite asendumine uutega võtabki enesestmõistetavalt aega, mistõttu võivadki uued pakendid sattuda samale riiulile vanadega.
    USA osariikides on seoses toodete pakendamisega erinevad seadused, ühed leebemad kui teised. Seetõttu kasutavad mitmed ettevõtted neid ka enda kasuks ära.
    Towsoni Ülikooli professor Thomas J. Maronick väitis, et kuigi võib väita, et klienti petetakse, siis tegelikult on pakendi peal kirjas õige info. Küsimus on siinkohal lihtsalt selles, et klient on mingisuguse toote kogusega ning pakendiga varasemalt juba harjunud ega oska muudatust tähele panna.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.