Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ehituspoed ootavad veebist revolutsiooni

    Täna ostetakse veebist vaid 1% ehituskaupadest.Foto: Raul Mee

    Kui täna ostetakse e-poest murdosa ehituskaupadest, siis lähiaastatel see müüjate hinnangul mitmekordistub.

    Ehitusmaterjalide e-poe Baumax juhi Jako Tsäko sõnul sai nende iga-aastane müügikasv alguse 2009. aastal ehk siis kui e-pood tööd alustas. “2014. aastal kasvas meie käive 70% ja 2015. aastal on plaan hoida käibe kasv kahekordsena. Selleks oleme teinud juba mitmeid uuendusi ning mõned on veel plaanis,“ lausus ta.
    Hetkel ostetakse ehitusmaterjalidest ligi üks protsent interneti vahendusel, märkis Tsäko ning lisas, et kasvuruumi on turul piisavalt. „Eesti e-ehituskaubanduse viie aasta plaan võiks olla selline, et 10% ehituskaupadest ostetakse veebist,“ sõnas ta.
    Baumaxi praegused kliendid on eraisikud ja ettevõtted peamiselt Eestist ja Soomest, kuid saadetised jõuavad ka Rootsi, Norra ja Lätti. Tsäko sõnul ostavad suhtarvuna rohkem maapiirkonna inimesed. „Linnainimene langeb üldjuhul reklaami või harjumuse ohvriks ning ostab sama toote tunduvalt kallimalt tavapoest,“ nentis ta.
     
    Baumax-i juht Jako Tsäko

    Hind ja valik meelitasid

    Interbaueni klient Maie Tilk

    Otsustasin Interbaueni kasuks sealse suure valiku ja hea hinna tõttu. Ostuprotsess oli lihtne ja mugav. Väga hea koduleht: kui end kliendiks registreerid, saad oma toote liikumist jälgida ja seal on kohe näha, kas tellimus on töös, teostamisel või valmis.

    Internetipoest ostes on eeliseks kindlasti soodsam hind ja mõnikord toimetatakse kaup tasuta koju kätte. Kuigi ma ei osta internetist tihti, polnud kauba valimine e-poes sugugi keeruline ning olemas olid ju kõik vajalikud tootekirjeldused. Tehnilised andmed ja mõõdud on seal ju alati nii kui nii olemas.

    Olemas kõik ehituseks vajalik
    E-poes on ehitusmaterjalide valik sama hea kui tavapoes, kinnitas Tsäko. „Ainukeseks eritooteks on värvid, mille toone soovitame valimas käia Baumaxi kontoris, sest värvikaardid on sõltuvad arvutiekraani seadetest ning ei pruugi päris õiget tooni näidata,“ rääkis ta. Võimalus on värvide ja materjalide näidised ka koju tellida.
    Tsäko hinnangul ei jää klienditeenindus e-poes sugugi alla tavapoele ning ka vähem asjatundlik ostja leiab hõlpsasti vajaliku kauba. „Baumaxist ostes on kliendil personaalselt tema soovidega tegelev ja vajadusel tootjaga konsulteeriv spetsialist omast käest võtta.“ ütles ta. Lisaks meelitab kliente ehitusmaterjale e-poest ostma hind, mugavus, tarne ja privaatsus.
     
    Ka Interbaueni e-ehituspoest saab osta kõike, mida tavakauplusest, välja arvatud kaup, mis pole tegelikult ehitusmaterjal, nagu näiteks kummikud, wc-paber või pudelivesi, rääkis ettevõtte juhatuse liige ja Eesti e-kaubanduse liidu asutajaliige Ants Luhala.
    Bauhofi turundusjuhi Evelin Pae sõnul on kauplusest koha pealt mõistlik osta pigem kaupa, mida klient soovib ise välja valida – näiteks taimed, puud ja põõsad. Bauhofi veebipoest ostetakse rohkem kodu sisustamiseks ja remondiks vajalikke tooteid. “Enim ostetud kaubad on näiteks uksed, santehnika, erinevad käsi- ja aiatööriistad, näiteks muruniidukid, aiavoolikud ja –kärud,” loetles ta.
    Nagu teistes ehitusmaterjalide e-poodides, tõuseb müük Pae sõnul ka Bauhofi e-poes - peamisteks põhjusteks kiirus, mugavus ja tehnika areng. „Klient võib kodust lahkumata võrrelda pakkumisi ning teha enda jaoks vajalikku taustauuringut internetis,“ selgitas Pae ja lisas, et loomulikult ei suuda e-pood asendada kauplusetöötaja kogemust, nõu ja soovitusi.

    Ostukaitse

    OstuKaitse OÜ on Eesti esimene e-poodide sertifitseerija, mille eesmärk on luua turvaline e-kaubanduse keskkond e-kaupmeestele ja klientidele Eestis ja lähiriikides. OstuKaitse süsteemiga liitumiseks ning turvalise ostukeskkonna sertifikaadi saamiseks läbivad e-poed sobivusauditi.

    Sobivusaudit hõlmab müügiprotsesside, finantsjuhtimise, juhatuse liikmete, ettevõtte ajaloo, kodulehe, ja ettevõtte tegevuse analüüsi. Julgeme soovitada ainult OstuKaitse poolt sertifitseeritud e-kauplustest ostmist, ainult siis saate täielikult kindel olla, et saate tellitud kauba või 100% raha tagasi.

    Sertifikaadi on taotlenud 30 e-poodi Eestis, neist üks ehituskaupade müüja.

    Usaldus on eduka müügi võti
    Klientidele täiendava kaitse ja usalduse pakkumiseks on Baumax liitunud (kolmanda osapoolena) internetiostude- ja maksete sooritanutele garantiid pakkuva OstuKaitsega. Garantii kannab hoolt selle eest, et e-poes ostu sooritanud klient saaks raha tagasi, kui tellitud teenust või kaupa ei tarnita ning kaupmees kliendile raha ei tagasta. Tsäko sõnul maandab OstuKaitse kliendi riski internetiostuga petta saada.
    Ants Luhala peab e-poodide arengu peamiseks takistuseks just usaldust. Kohe pärast e-poodide laiemat levikut kõlasid näited, mis ostjaid hirmutasid. „Juhtus ka seda, et pandi e-pood püsti, korjati inimestelt raha ja kaoti sellega nelja tuule poole,“ kirjeldas Luhala. Siis hoiatas ka tarbijakaitseamet aktiivselt inimesi e-poodide ohtude eest, mis usaldamatust veelgi süvendas.
    Kuigi e-kaubandus praeguseks kiirelt kasvab, ei kasva see Luhala hinnangul nii kiiresti, kui võiks, moodustades ehitusmaterjalide kogumüügist naeruväärselt väikese osa. Siiski võib tema sõnul oodata, et Ameerika ja Euroopa eeskujul tõuseb e-kaubanduse osakaal märgatavalt ka Eestis. „Peame end Eestis ID-riigiks, kuid e-kaubanduse mõttes oleme pigem sabassörkijad,“ nentis ta.
    Interbaueni müük tõuseb kindlas tempos, klientideks pigem keskealised ja vanemad inimesed, kel kasinama arvutioskuse tõttu ostud tegemata ei jää. Näiteks on Luhalal ette tulnud pensionäridest kliente, kes järelmaksu lepingu allkirjastamist esimese hooga ID-kaardi abil võimatuks peavad. „Poole päeva pärast helistavad nad tagasi ja ütlevad, et õnnestus!“
    2015. aasta e-kaubanduse tehingud
    Viimase kuu jooksul: 69%
    Viimase 3 kuu jooksul: 15%
    Rohkem kui kolm kuud (kuid vähem kui aasta) tagasi: 7%
    Rohkem kui aasta tagasi: 4%
    Pole kunagi ostnud interneti vahendusel: 5%
    Autor: Merilin Sarapuu, Äripäeva kaasautor
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.