Moeloojad trügivad moslemimoodi

20. veebruar 2016, 13:15

Pearätid müügil Hema poes Hollandis Pearätid müügil Hema poes Hollandis
Foto: epa

Tuntud brändid nagu Dolce & Gabanna ning Tommy Hilfiger on leidnud uue turu mosleminaiste näol: aastaks 2020 arvatakse moslemite moeturu väärtuseks olevat koguni 325 miljardit dollarit.

Praegu toimuv Londoni moenädal paistab silma millegi väga erilisega – moelavadele on jõudmas ka moslemi naiste pearätid ehk hijabid, kirjutab The Telegraph.

Hijabid on moeloojate fookuses olnud juba pikemat aega. Viimane, kes oma hijabide valikuga välja tuli, on Dolce & Gabanna. Varem on sama teinud näiteks Oscar de la Renta ning Tommy Hilfiger.

Ka odavamad brändid pole uuest moesuunast maha jäänud. H&M andis möödunud aastal välja esimese reklaami, millel oli kujutatud moslemist modelli, kes kandis hijabi. House of Fraser andis välja aga kollektsiooni nii-öelda sportlikest hijabidest, mis sobivad kanda nii ujudes kui sporti tehes.

Kasu brändidele on selgemast selgem: arvatakse, et aastaks 2020 on moslemituru väärtus kerkinud 325 miljardi dollarini.

23aastane moslemist modell, kes astus üles H&Mi reklaamplakatil, leiab, et moslemimood ning selle arendamine on suurepärased. Ta lausus intervjuus The Telegraphile: „On raske olla moslem ning riietuda konservatiivselt, samal ajal ise moodi armastades. Eriti keeruline on leida ilusaid riideid, mida välja minnes selga panna. Kõik on kas liiga uhke või liiga tavaline. Teada, et Dolce & Gabbana tuli turule, on ainult positiivne,“ selgitas ta.

Suured vastuolud

Mõistagi pole moslemimood ning tuntud brändide turuletulek kõigile meeltmööda. Raamatu "Love In A Headscarf" autor Shelina Janmohamed leiab, et kuigi moslemimood on tervitatav, on see vastuvõetav vaid teatud tasemeni. Ta rõhutab, et naised kannavad hijabe usulistel põhjustel ning seda ei peaks unustama.

Janmohamed selgitas, et tema jaoks pole põhiprobleem selles, et hijabid võivad olla mõjutatud Lääne kultuuriruumist, pigem aga see, et disainerite toodetud hijabid on väga kallid. Suure summa kulutamine religioossetele moeriietele on midagi, millesse ta ei usu: „Tänapäeva moetööstus põhineb tarbimisel ning objektistamisel – osta, osta ja osta ning saa arvustatud selle põhjal, mida sa kannad,“ kritiseeris ta ja lisas, et see on islami reeglite vastu. „Tagasihoidlikkus pole vaid see, missugune sa välja näed, vaid ka see, mida sa kannad ja palju sa kulutad. Pealegi, see võib olla vabastav nende mosleminaiste jaoks, kes ostavad neid tooteid moetänavatelt, ent kui vabastav on see nendele mosleminaistele, kes neid Bangladeshis ning mujal asuvates tehastes teevad?“.

Sotsiaalantropoloogia tudeng moslem Sabah Haneen Choudhry kritiseerib asjade käiku just moraalsest aspektist. Ta leiab, et moslemimood on aastal 2016. poliitilise tähtsusega temaatika. „Miks ei või mosleminaised otsustada selle üle, missugused on nende usulised parameetrid, ilma, et nad peaksid silmitsi seisma sellega, missugusena näeb muu maailm islamikogukonda?“ arvas ta. Antropoloog rõhutas, et kui varem oli hijab oluline osa mosleminaiste identiteedist, siis nüüd on sellest saanud peavoolutemaatika.

Erinevad nägemused

Põhjuseid, miks mosleminaiste seas on moeloojate hijabid mõnda suurt vastuolusid tekitanud, on mitmeid. Näiteks võivad erineda nende arusaamad hijabist endast ning põhjustest, miks seda üldse kanda.

Vastavateemaline küsitlus portaalis Reddit andis erinevaid tulemusi. Selgus, et mõned naised kannavad hijabi tagasihoidlikkuse tõttu, samas kui teised leiavad, et hijabi kandmine aitab ära hoida võimalikku seksuaalset ahistamist. Samas oli ka arvamusi, mis rõhutasid, et hijabi on ka moeelement.

Jälgi Äripäeva sotsiaalmeedias
Äripäeva uudiskiri

Telli värsked majandusuudised oma meilile. Liitu Äripäeva uudiskirjaga:

* E-mail:

* Nimi:

Täname, et tellisite Äripäeva uudiskirja!

Saatsime teie e-posti aadressile liitumise kinnituskirja.

Kui kinnituskiri pole teieni jõudnud, kontrollige, kas sisestasite aadressi õigesti. Küsimuste korral võtke ühendust online@aripaev.ee.

Tellitud uudiskirjast saate loobuda iga saadetud uudiskirjaga.

Märksõnad

Toimetaja valik

potapenko 09:45 29. mai 2016

"Eesti kauplused, hotellid ja kohvikud on jubedad!"

3 Venemaal julgete väljaütlemistega kultusstaatusse tõusnud Dmitri Potapenko andis hävitava hinnangu Eesti jaekaubandusele.
09:00 28. mai 2016

Cherry 10 õppetundi

Arvamused

Sisuturundus

Fotod ja videod

Investor Toomas

Investor Toomase portfelli hetkeseis:

250 933 €

RAHA

21%

AKTSIAD

79%
Aktsiaportfelli graafik
1k
6k
1a
5a
max
 
Portfelli uuenemise samm 1 päev

Ühisinvesteerimine

Börsiuudised

Skano
16:46 27. mai 2016

Skano kukkus miinusesse

13:39 27. mai 2016

Lenovo pettis ootusi

11:25 27. mai 2016

LHV aktsia murrab uusi tippe

Indeksid

Indeks
Periood

Tallinna börs

  % EUR
Arco Vara--
Tallinna Kaubamaja--
Silvano Fashion--
Merko Ehitus--
Harju Elekter--

Uudised

15:15 27. mai 2016

Soome keskmine palk kasvas

14:20 27. mai 2016

Mis Cherryga juhtus?

13:27 27. mai 2016

SEB: tööturg on surve all

Kasulikud


Äripäev meenutab


Kõik eramaja ehitusest 2016

Kuidas teha maja targaks?

Äri eduks

Äripäeva kliendiblogi

    Konverentside laadimine

Kasulikud pakkumised

Autorollo afäär

Rosimannus

Suur ülevaade: kuidas kõik toimus

Äripäeva TOPid

Palga TOP

Rikaste TOP

Dividendide TOP

Gaselli TOP

TOP 100

Juubel

Vabalt!

Edulugu nimega Sylvester

Paberlehe PDF

Täname
Täname, et teatasite sobimatust kommentaarist.

Sulge
Saada vihje
Äripäev ootab lugejatelt vihjeid huvitavate ja põnevate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Äripäevas. Vihje saatja võib jääda anonüümseks.