Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Moeloojad trügivad moslemimoodi

    Pearätid müügil Hema poes HollandisFoto: epa

    Tuntud brändid nagu Dolce & Gabanna ning Tommy Hilfiger on leidnud uue turu mosleminaiste näol: aastaks 2020 arvatakse moslemite moeturu väärtuseks olevat koguni 325 miljardit dollarit.

    Praegu toimuv Londoni moenädal paistab silma millegi väga erilisega – moelavadele on jõudmas ka moslemi naiste pearätid ehk hijabid, kirjutab The Telegraph.
    Hijabid on moeloojate fookuses olnud juba pikemat aega. Viimane, kes oma hijabide valikuga välja tuli, on Dolce & Gabanna. Varem on sama teinud näiteks Oscar de la Renta ning Tommy Hilfiger.
    Ka odavamad brändid pole uuest moesuunast maha jäänud. H&M andis möödunud aastal välja esimese reklaami, millel oli kujutatud moslemist modelli, kes kandis hijabi. House of Fraser andis välja aga kollektsiooni nii-öelda sportlikest hijabidest, mis sobivad kanda nii ujudes kui sporti tehes.
    Kasu brändidele on selgemast selgem: arvatakse, et aastaks 2020 on moslemituru väärtus kerkinud 325 miljardi dollarini.
    23aastane moslemist modell, kes astus üles H&Mi reklaamplakatil, leiab, et moslemimood ning selle arendamine on suurepärased. Ta lausus intervjuus The Telegraphile: „On raske olla moslem ning riietuda konservatiivselt, samal ajal ise moodi armastades. Eriti keeruline on leida ilusaid riideid, mida välja minnes selga panna. Kõik on kas liiga uhke või liiga tavaline. Teada, et Dolce & Gabbana tuli turule, on ainult positiivne,“ selgitas ta.
    Suured vastuolud
    Mõistagi pole moslemimood ning tuntud brändide turuletulek kõigile meeltmööda. Raamatu "Love In A Headscarf" autor Shelina Janmohamed leiab, et kuigi moslemimood on tervitatav, on see vastuvõetav vaid teatud tasemeni. Ta rõhutab, et naised kannavad hijabe usulistel põhjustel ning seda ei peaks unustama.
    Janmohamed selgitas, et tema jaoks pole põhiprobleem selles, et hijabid võivad olla mõjutatud Lääne kultuuriruumist, pigem aga see, et disainerite toodetud hijabid on väga kallid. Suure summa kulutamine religioossetele moeriietele on midagi, millesse ta ei usu: „Tänapäeva moetööstus põhineb tarbimisel ning objektistamisel – osta, osta ja osta ning saa arvustatud selle põhjal, mida sa kannad,“ kritiseeris ta ja lisas, et see on islami reeglite vastu. „Tagasihoidlikkus pole vaid see, missugune sa välja näed, vaid ka see, mida sa kannad ja palju sa kulutad. Pealegi, see võib olla vabastav nende mosleminaiste jaoks, kes ostavad neid tooteid moetänavatelt, ent kui vabastav on see nendele mosleminaistele, kes neid Bangladeshis ning mujal asuvates tehastes teevad?“.
    Sotsiaalantropoloogia tudeng moslem Sabah Haneen Choudhry kritiseerib asjade käiku just moraalsest aspektist. Ta leiab, et moslemimood on aastal 2016. poliitilise tähtsusega temaatika. „Miks ei või mosleminaised otsustada selle üle, missugused on nende usulised parameetrid, ilma, et nad peaksid silmitsi seisma sellega, missugusena näeb muu maailm islamikogukonda?“ arvas ta. Antropoloog rõhutas, et kui varem oli hijab oluline osa mosleminaiste identiteedist, siis nüüd on sellest saanud peavoolutemaatika.
    Erinevad nägemused
    Põhjuseid, miks mosleminaiste seas on moeloojate hijabid mõnda suurt vastuolusid tekitanud, on mitmeid. Näiteks võivad erineda nende arusaamad hijabist endast ning põhjustest, miks seda üldse kanda.
    Vastavateemaline küsitlus portaalis Reddit andis erinevaid tulemusi. Selgus, et mõned naised kannavad hijabi tagasihoidlikkuse tõttu, samas kui teised leiavad, et hijabi kandmine aitab ära hoida võimalikku seksuaalset ahistamist. Samas oli ka arvamusi, mis rõhutasid, et hijabi on ka moeelement.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.