Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Sarivaidleja annab nõu häbipostist pääsemiseks

04. märts 2016, 07:00
Sarivaidleja kogemustepagas maksehäiretega võitlemisel andis tõuke sellega läbi firma tegeleda ja ka teisi häire vaidlustamisel aidata.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160304/NEWS/160309895/AR/0/Artur-Fjodorov.jpg

44 maksehäiret vaidlustanud ja samas ligi 5 miljoni eest võlgu oleva osaühingu E&G juht Artur Fjodorov on asutanud inkassoabi, mille eesmärk on aidata ettevõtetel võidelda inkassofirmadega. Fjodorov annab näpunäiteid, kuidas maksehäire lihtsa vaevaga vaidlustada.

Kuidas maksehäire ülesminemist registrisse vältida?

Vaidlustada tuleb. Enamasti maksehäireregister usaldab oma klienti ja tema esitatud andmeid, aga kui teine pool vaidleb vastu ja põhjendab seda, siis krediidiinfo võtab arvesse ja ei lisa seda häiret. Kuigi maksehäire register võib endale kohtu rolli võtta, siis tegelikkuses ei tohiks avaldada maksehäireid, mille kohta on esitatud vaidlustus. Vahet pole, kas see on õigustatud või mitte. Aga nii peaks see enam-vähem olema.

Kuidas vaidlustus avaldatakse, mida klient, kelle vastu esitatakse maksehäire, tegema peaks?

Kui tema kohta soovitakse maksehäire avalikustada, tuleb talle selle kohta teavitus. Kui ta saadab seitsme päeva jooksul maksehäire registrisse teavituse, et see nõue ei ole osaliselt või täies mahus õige, ja lühikese seletuse, siis ongi kogu lugu. Tegemist ei ole kohtuga, kus sa pead tõendatud materjali saatma, piisab pooleleheküljelisest vabas vormis kirjutatud avaldusest.

Dokumente ei küsita?

Võib juhtuda, et küsitakse. Aga meelde tuleb tuletada, et maksehäireregister ei ole sellisel positsioonil, kus tema otsustab, kas vaidlus on õige või vale. Maksehäireregister ei otsusta seda. Talle tuleb teade, et see on vaidlustatud ja tema kohustus on vaidluses olevad maksehäireid nii kaua mitte avalikustada, kuni vaidlus on lõppenud.

Kui klient on maksehäire vaidlustanud, ent see seisab sellest hoolimata registris üleval, siis mida ta tegema peaks?

Pöörduda võib inkassoabi poole. Kui krediidiinfo võtab endale vahekohtuniku rolli, kuigi õigust selle jaoks ei ole, siis tuleb lihtsalt vaielda. Teinekord, kui lihtkirjalik vaidlustus läheb krediidiinfosse, siis ei pruugi vastuvõtja, Alar Jäger, seda tõsiselt võtta, aga kui see kiri tuleb juristilt, kus on viidatud õigusrikkumistele ja seadustele... Siis tuleb juristi poole pöörduda.

Mis vaidlustuses olema peab, et seda tõsiselt võetaks?

Vaidlustuses peavad olema viited seadusele, et on valeandmetele levitamisega tegu. See tekst nii pikk polegi. Pool  lehekülge, valeandmete levitamine, kahjunõue, kui krediidiinfo esitab valeandmeid, mida ei tohiks levitada.

Kust tuli see idee teha inkassoabi, kas oma kogemusest? Teie ehitusfirmaga ei läinud just kõige paremini.

Mul on nii palju vedamist, et mul on juristid kõrval olnud ja aidanud jama vältida. Mul on kurb mõelda inimeste peale, kellel ei ole juristi tutvusringkonnas. Nad peavad ise vastu võitlema ja tihtipeale inkassod kuritarvitavad inimeste teadmatust. Kui nad oleksid oma õigustest teadlikumad, just see osa inimestest, kes kasutavad SMS-laene. Inkassod teevad maksegraafikud ja päeva lõpuks on 100eurosest laenust saanud 1000 eurot. Sellist asja ei tohiks juhtuda ja seda juhtub palju, see ärritab. 

Inkassoabi tahab seda maastikku puhtaks teha. Ma tahaksin rõhutada, et inkassoabi point on olla täpselt nii kaua, kuniks muudetakse võlgade sisse nõudmise viis ja taktika. Kui inkassoabi saab seda turuosa mõistlikumaks muuta ja inimesi teadlikumaks, siis see olekski inkassoabi eluiga.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
04. March 2016, 07:02
Otsi:

Ava täpsem otsing