Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Üle 100 asja ja ameti, mida isesõitev auto ära kaotab

    Auto juhtimine muutub tulevikus priviligeeritute võimaluseks.Foto: Raul Mee

    Joobes juhtimine, kiirusepiirangud ja taksojuhid on vaid mõned nähtustest, mida uued autojuhita sõidukid ära kaotavad. Tööst jäävad ilma ka tuhanded inimesed.

    Autojuhtimine on enamikule nii ohtlik tegevus, et see on mõistlikum masinale üle anda, on öelnud visionäärist ettevõtja Elon Musk. Ajal, kui mitmed ettevõtted eesotsas tehnikahiiuga Google arendavad autosid, mis ei vaja sõitmiseks autojuhte, loetles futurist Thomas Frey üles nähtused ja ametid, mis inimestelt juhtimise äravõtmine kaotab.
    Sõitmisega seotud töökohad, mis kaovad:
    Taksojuhid
    Uberi, Taxify jt ametid
    Kullerid
    Jaotusvedude juhid
    Bussijuhid
    Veokijuhid
    Limusiinijuhid
    Lisaks autodele on transpordisektoril veel hulk tugitegevusi, mis kaovad samuti:
    Tee-ehituse töötajad
    Autokoolide sõiduõpetajad
    Liiklustöötajad
    Autode rendifirmad ja teenused
    Erisõidukid – iga sõiduk, mida täna juhib inimene, saab tulevikus autonoomse juhtimise.
    Tõstukite juhid
    Muruniitjad
    Lumekoristajad
    Tuletõrjeautode juhid
    Veetaksojuhid
    Kiirabijuhid
    Prügiautojuhid
    Puutumata ei jää ka põllumajandus, kus kaovad mitmed ametid.
    Traktorijuhid
    Kombainijuhid
    Mitmesuguste põllutöömasinate juhid
    Ehituse ja remondiga seonduvate veoteenuste ametid on samuti ohus.
    Kraanajuhid
    Seguveokite juhid
    Kallurite juhid
    Ehitusmaterjalide transportijad
    Automüük ja sellega seonduv saab samuti raputatud.
    Kindlustusagendid
    Finantseerimisega seonduvad töökohad
    Automüüjad ja kliendihaldurid
    Automüügis klienditeenindusega seotud ametid
    Muud transpordiga seotud ametid.
    Fooride paigaldajad
    Juhtide joovet kontrollivad politseinikud
    Teede remondibrigaadid
    Autotööstuse lobistid
    Reostuse mõõtjad
    Teemärgituste paigaldajad, teede joonijad
    Nähtused, mis kaovad juhi kadumise tõttu autodest.
    Rool
    Gaasipedaal
    Juhtpaneel juhile
    Odomeeter
    Turvavöö
    Mõjutatud saab ka autode tugiteenuste sektor ja kaovad järgmised asutused-tööd.
    Lukksepad
    Varuosade kauplused
    Remonditöökojad
    Tanklad
    Autopesulad
    Õlivahetus
    Rehvikauplused
    Kaovad ka mitmed nähtused, mis seotud juhi kui inimesega.
    Teeraev
    Autode vargused
    Teelt eksimine
    Auto parklasse ära „kaotamine“
    Sõidutestid
    Juhilubade saamiseks vajalikud tegevused
    Parkimisega seotud tegevused – keskmiselt kasutatakse autot 4% jooksul päevast, mistõttu tuleb sõidukite majutamiseks rajada hulga parkimismaju, parklaid jne. Autode jagamise ja muu säärase tõttu see muutub ning kaovad ära järgmised nähtused.
    Parklad
    Parkimismajad
    Parkimistrahvid
    Invaparklad
    Lisaks hääbuvad ka mitmed tööd seadusandja poolel.
    Liikluspolitseinikud
    Patrullautod
    Reidid joobes juhtide tabamiseks
    Muutuvad ka kiirteed ning kaovad:
    Liiklusummikud
    Liiklusmärgid
    Sõidurajad
    Kiirusepiirangud
    Kilomeetripostid
    Teepiirded
    Muutuvad ka sõitmise reeglid ning nende vastu eksimise karistamine.
    Kiiruse ületamine
    Punase tule eiramine
    Joobes juhtimine
    Hooletu juhtimine
    Vales suunas sõitmine
    Ohtlik möödasõit
    Ehkki suur osa tänasest kaob, loovad uued seadmed ja tavad ka uusi ameteid. Näiteks:
    Liikluskoormuse analüütikud
    Autodesse näiteks kiirtoitu tarnivate droonide juhid
    Liiklussüsteemi planeerijad, jälgijad ja kujundajad
    Automatiseeritud liikluse arhitektid ja insenerid
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.