Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Londonis keelu saanud Taxify: järgmiseks Pariis

    Taxify juht ja asutaja Markus Villig.Foto: Andres Haabu

    Taxify juht ja asutaja Markus Villig rääkis täna Äripäeva hommikuprogrammis, miks nende teenus Londonis ära keelati, kuidas nad loodavad ikkagi Euroopa ahvatlevaimale turule pääseda ning millised on nende järgmised eesmärgid.

    Järgneb intervjuu Markus Villigiga.
    Mis Londonis juhtus?
    London oli meil päris unikaalne avamine. Meil pole üheski linnas nii positiivset vastuvõttu olnud nii klientide kui juhtide poolt. Juba enne avamist liitus seal meiega 10 000 autojuhti. Tallinnas on neid kokku umbes 2500.
    Kui juhid olid kohe huvitatud, siis klientide pärast olime pisut mures. Esimese mõne päevaga aga tõmbas üle 30 000 inimese meie äpi alla ja tahtis seda kasutama hakata. Meediakajastus oli niivõrd suur.
    Kui me olime kolm päeva turul tegutsenud, võttis meiega ühendust kohalik transpordiamet ja ütles, et meil on väidetavalt mingid litsentsid puudu ja et me peame reisijate turvalisuse huvides tegevuse lõpetama. Me väga ei näe, kus see turvalisusrisk on, aga võtsime neid kuulda, panime asjad pausile ja uurime praegu juristidega, milles siis probleem oli. Hetkel oleme juba päris kindlad, et suudame ühe-kahe nädala jooksul teenuse uuesti avada.
    Mis teil siis täpsemalt puudu oli?
    Sarnaselt Eestiga ei tea kohalik regulaator väga täpselt, kuidas kogu seda valdkonda seadustada, millised seaused sõidujagamisäppide jaoks teha. Süsteem pole otseselt meie vastu, aga Londonis on võetud pigem suund, et seni, kuni regulatsiooni pole, ei lubata kedagi turule. See on halb, et sel ajal äri seisab ja regulatsiooni välja mõtlemine võtab võib-olla veel aasta jagu aega. Praegu üritame neile selgeks teha, et võtke aega, kui palju teil vaja on, aga see ei tähenda, et vahepeal ei peaks ühtegi konkurenti turule lubama.
     
    Kas see tähendab, et Londonis ei toimu üldse mingit sõidujagamist?
    Uber on praegu monopoolses seisundis. 80% turust on nende käes ja kohalik regulaator on hakanud mõistma, et see olukord pole hea, kuid nad ei oska seda ka lahendada.
    Kas te ei kahtlusta, et siin võib Uberi karvane käsi mängus olla, et teid turule ei lubata?
    Nii palju neil võimu ei ole, et nad tervet linnatransporti suudaksid Londonis niimoodi manipuleerida. Pigem on asi selles, et nad ei teagi, kuidas seda valdkonda reguleerida ja kõige turvalisem on nende jaoks kõik asjad pausile panna, kuni nad selle välja mõtlevad.
    Kui suurt turuosa te loodate Londonis võita?
    London on Euroopa suurim transporditurg, mille maht on mitu miljardit eurot aastas taksode, autotellimuse ja privaatjuhtide sektoris. Isegi kui saame väikse umbes 10% turuosa, siis on sõitude maht mitusada miljonit eurot aastas. See on oluliselt suurem kui kogu Ida-Euroopa kokku.
    Kas see paneb ka suurema surve teenuse arendamisele? 
    Muidugi. Praegu on meil ka juba üle 3 miljoni kliendi. Meie praegune pudelikael ongi arendusressurss, meie tiim on suhteliselt väike, arendusega tegeleb 25 inimest, vaja oleks 75-100. Eelarve poolest me oleks valmis palkama ka 150, aga realistlikult võttes võib loota, et aastaga tuleb umbes 50 arendajat juurde. 
    Kas need arendajad tulevad siis Eestist või pigem välisriikidest?
    Eestis ei ole kahjuks piisavalt tugevaid arendajaid turult leida.
    Mis sihtkoht järgmiseks?
    Järgmine on Pariis, mis on Euroopas number kaks suurim turg. Kui me suudame nii Londonis kui Pariisis võtta näiteks 5-10% turuosast, tähendaks see juba sadades miljonites sõitude käivet.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.