Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Amserv Grupp müüb tütre maha

    Amserv Grupp müüb Opelite ja Peugeot'de müügiga tegeleva Ascar Auto Autospiritile, teatas ettevõte.

    Amserv Grupi juhatuse esimees Raivo Kütt keskendub edaspidi kahele automargile.Foto: Raul Mee
    Amserv Grupi juhatuse esimehe Raivo Küti sõnul keskendub Amserv edaspidi Toyota ja Lexuse müügimahtude, turuosa ja klienditeendinduse arendamisele.
    "Oleme Eesti edukaim Toyota müüja ning soovime alanud aastal veelgi enam müügimahte kasvatada, koondades kogu oma energia sellele eesmärgile," lisas ta.
    Autospiriti juhatuse esimehe Marko Viirandi sõnul on Autospirit 12 aastat turul tegutsenud ning praegu olukorras, kus soovitakse jõuliselt kasvada. "Ascar Auto ostuga meie grupi käive kahekordistub ning lisanduvad uued, põnevad automargid, mis, nagu viimased aastad on tõestanud, sobivad Eesti klientidele hästi," lisas Viirand.
    "Peugeot' strateegia on veelgi enam kasvatada oma turuosa ning meil on hea meel, et nägemused Autospiritiga selles ühtivad. Oleme kindlad, et Peugeot' uued mudelid aitavad Autospiritil meie plaane edukalt ellu viia," kommenteeris Peugeot' autode Baltikumi maaletooja juht Andrus Kuus.
    Tehing viiakse lõpule pärast konkurentsiameti heakskiitu, mis eeldatavasti saabub veebruari alguses.
    Autospirit on Subaru ja Fiati esindaja Eestis. Autospirit Tartu esinduses müüakse ainsana Lõuna-Eestis ka Kia, Nissani, Mazda ja Fiati sõidukeid. Ascar Auto ostu järel laieneb Autospiriti mudelivalik Opeli ja Peugeot' automarkide võrra. Lisaks teenindatakse Chevrolet' ja Hyundai sõidukeid. Autospiriti müügitulu oli 2017. aastal pea 18 miljonit eurot, ärikasum ületas 900 000 euro piiri.
    Amserv tegutseb 1992. aastast ja on üks suuremaid autode müügi- ning teenindusettevõtteid Baltimaades. Grupi müügitulu oli 2017. aastal üle 145 miljoni euro, ärikasum ulatus 2,7 miljoni euroni. Amservi tütarfirma Ascar Auto müügitulu oli üle-eelmisel aastal 25,9 miljonit eurot, ärikahjum küündis ligi 210 000 euroni.
    Amservil on Eestis ja Lätis 11 autosalongi, mis müüvad ja teenindavad seitset automarki: Toyota, Lexus, Opel, Peugeot ja Hyundai. Kolmandik Eesti uute autode ostjatest eelistab just neid automarke. Amservis töötab ligi 450 inimest.
    Põhjust positsiooni pärast karta
    Sügisel selgus Äripäeva koostatud valdkonna konkurentsiraportist, et ainult ühte kaubamärki müüvatel diileritel on põhjust karta oma positsiooni pärast.
    Siis tuli avalikuks info, et kinnisvara-, auto- ja hulgikaubanduskontsern Eesti Talleks laiendab haaret kohalikul autoturul ja ostab Nissani edasimüüja Fakto Auto. Talleks tahab oma portfellis müüdavate automarkide valikut suurendada, samas kui müüja tahab autoärist väljuda, selgus konkurentsiametile esitatud koondumisteatest. Talleksile kuulub juba näiteks City Motors AS, mis müüb edasi Renault' ja Dacia sõiduautosid.
    Amservi Grupi tegevdirektori Rene Vareku ütles sügisel, et konsolideerumist ja üleostmist on viimaste aastate jooksul olnud ning kindlasti see ka jätkub. "Samas soovivad autotehased fookust enda automargile ning igasugusel konsolideerumisel on piirid," kommenteeris ta.
    2018. aasta lõpus sõlmis United Motors AS lepingu Peugeot' ja Hyundai esindaja Auto Forte Tallinn OÜ 100% osaluse ostmiseks. Auto Forte Tallinn on Eesti suurim ja vanim Peugeot' edasimüüja, alates 2015. aastast esindab Auto Forte ka Hyundai kaubamärki.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Tehnoloogiaaktsiatel toss väljas. Uued sektorid buumivad Unusta tehnoaktsiad ja loe, kust tuleb kasv praegu
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Ivo Suursoo: lahjade eesmärkide seadmine on ohtlik
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Automaksu muudatus: esialgu tuleb vähem maksta
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.