Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütuse- ja sadamaärimehed jätsid offshore-firma kaudu äriajamise

    Hollandi Antillidel registreeritud CNP Investment N.V. asemel on Paldiski Põhjasadamat haldava ettevõtte ning kütusefirmade Saurix Petroleum ning Infast Oil omanikeringi ilmunud Eesti ettevõte.

    Juba eelmise aasta sügisel selgus tegelike kasusaajate märkimise kohustuse kaudu, et Paldiski Sadamate ASi omanikfirma CNP Investment N.V. taga oli Aleksei Tšuletsi kõrval tema Venemaa äripartner ja sõber Sergey Pasters.
    Siis rääkis Paldiski Sadamate nõukogu liige ning CNP Investment N.V. tegevdirektor Aleksei Mürisep, et Pasters ja Tšulets on kauaaegsed äripartnerid ja sõbrad, kes tunnevad teineteist juba vähemalt kolmkümmend aastat.
    Kuidas CNP Investment N.V.-s nende vahel osalus jagunes, seda Mürisep ei öelnud, märkides, et Pastersi osalus on vähemalt 25 protsenti.
    Praeguseks on Hollandi Antillide offshore-firma kadunud nii Paldiski Sadamate kui ka rea teiste firmade omanikeringist ning sinna asemele on tulnud mere-lastiveo organiseerimise ja laevade agenteerimisega tegelev Baltic Sea Bunkering OÜ. Viimases on Tšuletsi ja Pastersi osalus täpselt pooleks ehk kummalegi kuulub 50 protsenti ettevõttest.
    Valdusfirma Baltic Sea Bunkering, kes varem kuulus samuti 100protsendiliselt CNP Investment N.V.-le, teenis 2017. aastal 186 miljoni euro suuruse müügitulu juures ligi 5,4 miljonit eurot kasumit.
    Äripäevale on räägitud, et Tšulets ja Pasters olevat kunagi koos laeval töötanud. Pasters on oma sotsiaalvõrgustikus Odnoklassniki avaldatud andmete järgi lõpetanud Peterburis admiral Makarovi nimelise riikliku mereakadeemia.
    Mõne aasta eest Malta kodakondsuse saanud Pasters on Venemaal juhtinud Tšuletsiga seotud naftatoodete kaupleja Tintrade GmbH Moskva esindust. Mürisepa kinnitusel on Pasters Tintrades väga kogenud inimene.
    Sadamaärist tohutu kahjum
    Viimase kümne aastaga on sadamaäri Paldiskis toonud omanikele kahjumit kokku suurusjärgus 52 miljonit eurot. Paldiski Sadamate ASi on hoidnud vee peal teisest offshore-firmast CNP Financing B.V. saadud laenud. Nii on CNP Financing B.V. loovutanud nõudeid CNP Investment N.V.-le, kes omakorda suurendas Paldiski Sadamate aktsiakapitali ning tasus uute aktsiate eest nõuetega tasaarveldades. Näiteks aastatel 2015–2016 konverteeriti selliselt 8 miljonit eurot ning 2017. aastal veel üle 2,5 miljoni euro.
    Paldiski Põhjasadam.Foto: Andras Kralla
    Mürisep on varasematel aastatel Äripäevale korduvalt kinnitanud, et offshore-firmad kuuluvad aastaid Paldiski linna poliitikat mõjutanud ettevõtjale Tšuletsile. Mürisep on aga Tšuletsiga kaugelt sugulane, Tšuletsi emapoolse vanaisa nimi oli August Mürisep.
    Äripäeva viimases Rikaste TOPis oli Tšulets 8,3 miljoni euro suuruseks hinnatud varaga 493. kohal. Eesti Ekspress kirjutas 2009. aastal, et Tšulets ehitas endale Viimsi vallas 64 miljonit krooni maksnud 1800 ruutmeetri suuruse eramu.
    Äri käis offshore'ide kaudu
    Pasters oli eelmisest sügisest Tšuletsi kõrval märgitud tegelikuks kasusaajaks veel ekspedeerimisettevõttes Merktrans AS, Paldiski raudteejaamas operaatorteenuseid pakkuvas Railservis AS ning kinnisvaraettevõttes Altoona OÜ. Nende ettevõtete omanik oli 100protsendiliselt CNP Investment N.V. Kütusemüüjates Infast Oil ning Saurix Petroleum oli Hollandi Antillide firma osalus vastavalt 50 ning 40 protsenti.
    Nüüd on kõigis neis omanikuna CNP Investment N.V. asemel Baltic Sea Bunkering.
    Mõne aasta eest Panama advokaadibüroost Mossack Fonseca lekkinud dokumentide andmetel oli CNP Investment N.V.-l ka osalus Briti Neitsisaarte ettevõtetes Dovell Ltd ning Merktrans Perevozchik Ltd. Viimases on kaasaktsionärideks märgitud Paldiski Sadamate juhatuse liige Aleksandr Kovaljov, Elena Pashkovskaja ning Mihail Kiseljov.
    Panama advokaadibüroo dokumentide andmetel oli Paldiski Sadamate nõukogu esimees Aleksei Mürisep tegelik kasusaaja 2014. aastal asutatud ettevõttes Talcore Commerce Inc, mis on seotud Briti Neitsisaartega ja registreeritud Hiina pealinnas Pekingis. Mürisep rõhutas 2016. aastal Äripäevale, et tema ei ole selle ettevõtte omanik. „Las see jääb minu teada. Ma arvan, et see ei ole nii huvitav,“ sõnas ta tookord küsimuse peale, mis side tal on Talcore Commerce'iga.
    Ettevõtte omanikuna näitas Panama paberite otsing Hollandi Antillide firmat Golden Future Holding N.V. Sama firma on omanik veel kolmes Briti Neitsisaarte ettevõttes, millest kahes on tegeliku kasusaajana esile toodud Tšulets.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Luureülem: Harkivi vallutamiseks oleks vaja 300 000 meest
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.