Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasusaajate seadus andis teada Paldiski Põhjasadama teise omaniku

    Tegelike kasusaajate märkimise kohustusest tulenevalt selgus, et Paldiski Põhjasadamat haldava ettevõtte taga on Aleksei Tšuletsi kõrval ka tema Venemaa äripartner ja sõber Sergei Pasters.

    Paldiski Sadamate ASi omanikfirma on Hollandi Antillidel registreeritud offshore-firma CNP Investment N.V., mis kuulub Tšuletsile ja Pastersile.
    Paldiski Sadamate nõukogu liikme ning CNP Investment N.V. tegevdirektori Aleksei Mürisepa sõnul on Pasters ja Tšulets kauaaegsed äripartnerid ja sõbrad, kes tunnevad teineteist juba vähemalt kolmkümmend aastat.
    Kuidas CNP Investment N.V.-s nende vahel osalus jaguneb, on see pooleks? „Selleks, et tuleks avalikustada tegelik kasusaaja, peab olema tal vähemalt 25 protsenti osalust,“ vastas Mürisep.
    Täpset osalust te ei ütle? „Ma ütlesin teile, et vähemalt 25 protsenti,“ sõnas Mürisep naerma hakates.
    Äripäevale on räägitud, et Tšulets ja Pasters olevat kunagi ka koos laeval töötanud. Pasters on oma sotsiaalvõrgustikus Odnoklassniki avaldatud andmete järgi lõpetanud Peterburis admiral Makarovi nimelise riikliku mereakadeemia.
    Venemaal on ta juhtinud Tšuletsiga seotud naftatoodete kaupleja Tintrade GmbH Moskva esindust. „Pasters on Tintrades väga kogenud inimene,“ kiitis Mürisep.
    Mõne aasta eest sai Pasters Malta kodakondsuse.
    Tohutu kahjum
    Viimase kümne aastaga on sadamaäri Paldiskis toonud omanikele kahjumit kokku suurusjärgus 52 miljonit eurot. Paldiski Sadamate ASi hoiab vee peal teisest offshore-firmast CNP Financing B.V. saadavad laenud. CNP Financing B.V. loovutab nõudeid CNP Investment N.V.-le, kes omakorda suurendab Paldiski Sadamate aktsiakapitali ning tasub uute aktsiate eest nõuetega tasaarveldades. Näiteks aastatel 2015–2016 konverteeriti selliselt 8 miljonit eurot. Eelmisel aastal veel üle 2,5 miljoni euro.
    Varem on Mürisep Äripäevale korduvalt kinnitanud, et offshore-firmad kuuluvad aastaid Paldiski linna poliitikat mõjutanud ettevõtjale Tšuletsile. Mürisep on Tšuletsiga kaugelt sugulane, Tšuletsi emapoolse vanaisa nimi oli August Mürisep. Äripäeva viimases Rikaste TOPis oli Tšulets 8,3 miljoni euro suuruseks hinnatud varaga 493. kohal. Eesti Ekspress kirjutas 2009. aastal, et Tšulets ehitas endale Viimsi vallas 64 miljonit krooni maksnud 1800 ruutmeetri suuruse eramu.
    Paldiski Põhjasadama üks omanikest Aleksei Tšulets (keskel).Foto: Raul Mee
    Äri käib offshore'ide kaudu
    Pasters on Tšuletsi kõrval tegelikuks kasusaajaks märgitud veel ekspedeerimisettevõttes Merktrans AS, Paldiski raudteejaamas operaatorteenuseid pakkuvas Railservis AS, punkerdusteenuse pakkujas Baltic Sea Bunkering OÜ ning kinnisvaraettevõttes Altoona OÜ. Kõikide nende ettevõtete omanik on 100protsendiliselt CNP Investment N.V. Kütusemüüjates Infast Oil ning Saurix Petroleum on Hollandi Antillide firma osalus vastavalt 50 ning 40 protsenti.
    Paari aasta eest Panama advokaadibüroost Mossack Fonseca lekkinud dokumentide andmetel oli CNP Investment N.V.-l ka osalus Briti Neitsisaarte ettevõtetes Dovell Ltd ning Merktrans Perevozchik Ltd. Viimases on kaasaktsionärideks märgitud Paldiski Sadamate juhatuse liige Aleksandr Kovaljov, Elena Pashkovskaja ning Mihail Kiseljov.
    Panama advokaadibüroo dokumentide andmetel oli Paldiski Sadamate nõukogu esimees Aleksei Mürisep tegelik kasusaaja 2014. aastal asutatud ettevõttes Talcore Commerce Inc, mis on seotud Briti Neitsisaartega ja registreeritud Hiina pealinnas Pekingis. Mürisep rõhutas 2016. aastal Äripäevale, et tema ei ole selle ettevõtte omanik. „Las see jääb minu teada. Ma arvan, et see ei ole nii huvitav,“ sõnas ta tookord küsimuse peale, mis side tal on Talcore Commerce'iga.
    Ettevõtte omanikuna näitas Panama paberite otsing Hollandi Antillide firmat Golden Future Holding N.V. Sama firma on omanik veel kolmes Briti Neitsisaarte ettevõttes, millest kahes on tegeliku kasusaajana esile toodud Tšulets.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.