• OMX Baltic1,1%272,93
  • OMX Riga−0,25%880,12
  • OMX Tallinn1,19%1 729,38
  • OMX Vilnius0,15%1 034,42
  • S&P 500−0,38%5 770,2
  • DOW 30−0,4%42 342,42
  • Nasdaq −0,21%18 253,61
  • FTSE 100−0,07%8 237,73
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,54
  • OMX Baltic1,1%272,93
  • OMX Riga−0,25%880,12
  • OMX Tallinn1,19%1 729,38
  • OMX Vilnius0,15%1 034,42
  • S&P 500−0,38%5 770,2
  • DOW 30−0,4%42 342,42
  • Nasdaq −0,21%18 253,61
  • FTSE 100−0,07%8 237,73
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,54
  • 22.12.09, 12:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müümine aastal 2010: sotsmeedia mõju klientidele

Mis saab müügist järgmisel aastal? Mis on need trendid, mis mõjutavad kliente ja millele tasuks müügiedu saavutamiseks tähelepanu pöörata? Kuidas müüa ja kliente ostma saada?
Aastavahetus on kõigest pooleteise nädala kaugusel ja seljataha jääb pöörane ja iseseisva Eesti raskeim aasta. Müügikäibed on kukkunud, paljud ettevõtted lõpetasid kollapsiga, suur hulk inimesi on ilma tööta. Müümine nii sise- kui välisturule on võtmesõna, mis aitab nina vee peal hoida ja taastuda kriisist. Ükski majandusastroloog ega analüütik ei suuda ennustada aga seda, mis tuleb homme.
Järgnevate päevade jooksul pakun välja mõningad faktorid, mis mõjutavad meie müüki pisut ulmekirjandusliku numbriga 2010. aastal.
Esimene oluline mõjur on sotsiaalne meedia, mis on vaieldamatult kujunenud mööduva aasta "hitiks". Mida see nö tavalistele müügiinimestele tähendab? Seda, et aastal 2010 teevad paljud kliendid oma ostuotsuseid mitte pelgalt reklaamile ja müügijutule tuginedes, vaid koguvad sageli enne vastavat teavet oma võrgustikest, foorumitest ja blogidest. Keegi ei taha riskeerida oma rahaga ja sotsiaalvõrgustikud annavad võimaluse vastava info saamiseks õige otsuse langetamisel.
Paraku peavad paljud ettevõtete juhid ja müügiinimesed sotsvõrgustikes osalemist ajaraiskamiseks ja kulutavad jätkuvalt energiat ja vahendeid traditsioonilistele kanalitele ning tegevustele panustades. Väga paljud siiani edukalt äri teinud ettevõtjad ei tea, mida see kõik täpsemalt annab ja kas see on mingi moevool, mis täitub peatselt rämpsuga ja lämmatab iseennast.
Selge see, et ei sind ega ka mind ei huvita näiteks twitterist lugeda pahna stiilis “mul on täna pohmell, eile oli kõva pidu”, kuid see ei tähenda, et peaksime samasugust teavet ise edasi andma. Blogimine ja säutsumine annavad võimaluse pakkuda enda oma potentsiaalsetele klientidele väärtust ning seda saab anda praktiliselt iga firma ja iga müügiproff. Kuidas sina saaksid oma huvigrupile väärtust ette pakkuda? Mida sa saaksid selleks teha? Esita endale need küsimused ja uuri seda teemat lähemalt või pöördu vajadusel vastava ala ekspertide poole.
Kedagi ei saa sundida selles mängus kaasa lööma, kuid selle üha paisuva trendiga tuleb arvestada. Sellekohaseid artikleid ja tasuta õppevideosi on tuhandeid, kes tahab oma klientidega suhet luua, kasutab seda võimalust. Täpselt aasta pärast samale tõdemusele jõudes on lihtsalt 12 kuud möödunud ja muud ei midagi.
Niisiis, aasta 2010 on jätkuvalt sotsiaalmeedia võidukäigu aasta ja selle mõju müügile ja ärile on vaieldamatu. Nüüd tuleb igaühel analüüsida, kuidas selle abil oma müügitulemusi tõsta.

Seotud lood

Arvamused
  • 13.01.10, 13:04
Digitaalne turundus masu ajal: sotsiaalmeedia
Sotsiaalse meedia plahvatuslik kasv ning üha suurenevad võimalused on masu ajal üks kasulikumaid vahendeid sihtgrupini jõudmiseks, kirjutab Mainori Kõrgkooli internetiturunduse õppejõud Rode Luhaäär.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele