• OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,00%6 092,16
  • DOW 30−0,25%42 982,43
  • Nasdaq 0,31%19 973,55
  • FTSE 100−0,46%8 718,75
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,34
  • OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,00%6 092,16
  • DOW 30−0,25%42 982,43
  • Nasdaq 0,31%19 973,55
  • FTSE 100−0,46%8 718,75
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,34
  • 03.05.16, 07:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saavutamise võluvits – igaühel oma

Motivatsioonipaketi väljatöötamisel tuleb eelkõige lähtuda töö spetsiifikast ja iga inimese isiklikest vajadustest, kirjutab Adcashi värbamisspetsialist Piret Luts. Ja seda tuleb pidevalt muuta.
Adcashi värbamisspetsialist Piret Luts.
  • Adcashi värbamisspetsialist Piret Luts.
  • Foto: Erakogu
Oma värbajakarjääri jooksul olen näinud paljude ettevõtete sisse. Samuti olen korduvalt uurinud, millised on kandideerijate enda ootused.
Esmastes vestlustes ei uuri keegi kunagi, mitu erinevat meeskonna üritust meil ühes kuus on, vaid pigem tuntakse huvi töö sisu, töökorralduse, tulevaste meeskonnaliikmete ja ettevõtte üldiste eesmärkide vastu. Esmane otsus, kas see on koht, kus ma tahaksin tulevikus töötada, langetatakse siiski baasväärtuste põhjal. Kui need on paigas, siis tekib jaotus juba osakondade ja ametiperede põhiselt.
Eri vahendid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kindlasti ei ole müügiosakonna ja IT-arendajate otsuste mõjutamise vahendid ühesugused. Müügimeeskonna suurimaks mõjutajaks on kindlasti piiramatud võimalused enda töötasu kujundamisel, ehk lisaks korralikule põhipalgale on töötajal võimalus teenida vastavalt enda panusele. See eeldab muidugi korralikult läbi mõeldud ja läbipaistvat müügiboonuste süsteemi. Paha ei tee ka aasta lõpus saavutatud tulemuste ülevaatamine ja vastavalt nendele eraldi premeerimine.
IT-arendajad on aga teistsuguste baasvajadustega. Raha küll motiveerib ja mõjutab otsuseid, kuid mitte ainult. Suuremat rolli mängivad töö sisu ning kandidaatide isiklikud arenguplaanid ja eesmärgid. Kas töö on piisavalt huvitav ja väljakutseid pakkuv? Milline on meeskond, kellega koos töötama hakatakse? Kui suur on vabadus oma tööprotsessi ja tulemuste saavutamist kujundada? Üldise nimetajana toon välja nende suure autonoomsuse vajaduse.
Tööta välja oma valem
Ükski lisahüvedest ei tööta, kui inimesel puudub sisemine motivatsioon. Ettevõte saab välja pakkuda erinevaid lahendusi ja võimalusi motivatsiooni hoidmiseks, kuid see on ka kõik. Ei ole ühtset valemit, mis kõikide inimeste ja ettevõtete puhul töötaks. Iga ettevõte peab oma valemi ise välja töötama, lähtudes oma sisemisest kultuurist ja ka erinevate ametipositsioonide iseärasustest. Oluline on ka aru saada, et need lisahüved ei ole veel ettevõtte kultuur. Need on vahendid, et hoida inimeste motivatsiooni. Samuti on oluline hinnata iga kandidaati individuaalselt, seda nii värbamisel kui ka hiljem kogu töösuhte vältel.
Vajadused muutuvad pidevalt. Ei saa loota, et täna toimiv motivatsioonisüsteem on homme tõhus.
Autor: Piret Luts

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele