Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palju andmeid, vähe kasutust

    Turundusinimesed suudavad kasutada vaid murdosa andmetest, mida inimene jätab endast maha, leiab Coop Eesti juht Jaanus Vihand.

    Kes on lugenud ­Hirveküti või Winnetou lugusid, mäletavad, kuidas kogenud jäljekütid teavet kogusid. Rumal valge inimene jättis looduses liikudes endast maha terve infopanga ning indiaanlased said selge pildi, kui palju, kui vanu, kui tugevaid inimesi nende ees liikus, millal ja mida nad viimati sõid jne.
    Palju jälgi jääb maha
    Tänapäeval on jäljeküttidel veelgi lihtsam. Iga tegevus jätab kuhugi oma jälje. Kasutate Facbook Messengeri ja teie sõbrad teavad isegi seda, millal te viimati telefoni näppisite. Käite Amazonis kingitust otsimas ja teid hakkab n-ö jälitama mingi toote reklaam kõigis veebikanalites, mida vaatate. Laadite alla uue äpi ja annate sellele ilma süvenemata kõik küsitud õigused ning ootamatult saab selle rakenduse looja ligipääsu kõigele, mis teie telefonis peidus. Lisaks maksed krediitkaardiga, lojaalsusprogrammide kasutamine, veebilehtede külastamine, piltidele lisatud geolokatsioon või GPSi rakendamine liikluses, kodused energiatarbimise mustrid, peamised kasutatavad tanklad, teised mobiiltelefonid, mis teie oma läheduses liiguvad jne. Kõik see annab kogenud jäljekütile teie kohta rohkem teavet, kui te võib-olla isegi teate.
    Tegelikult suudavad aga turundusinimesed praegu kasutada üksnes murdosa andmetest, mida maha jätate. Probleeme on nii suurte andmehulkade töötlemisega kui ka järeltegevuste kanaliseerimisega.
    Kuidas andmeid ära kasutada?
    Programmid, mis peaksid neid andemahtusid analüüsima, on suuresti alles lapsekingades. Samuti on programmid väga kallid ning ei ole igale ettevõttele taskukohased.
    Kui mingite andmete põhjal ongi välja valitud inimene või inimeste kogum (segment), kellele tahate midagi pakkuda, siis tekib kohe küsimus, kuidas pakkumine klientideni viia ning kuidas teha nii, et see konkreetne pakkumine ainult valitud inimestele rakenduks.
    Esimene osa sellest on lihtsam, kui kliendiandmete baas on korralik. Tavaliselt esineb suure kliendibaasiga probleeme nii koduste kui ka e-posti aadresside, telefonide ja isegi nimede õigsusega. Tihti ei pruugi saadetud pakkumine seepärast adressaadini isegi kohale jõuda.
    Aga kui see teave on lõpuks kliendini viidud, siis kuidas teha nii, et see konkreetne pakkumine kehtib vaid temale pluss veel kümnele inimesele? Kaubanduses eeldab see tihti arendusi kassasüsteemides, muudatusi iseteeninduslahendustes ja teatud juhtudel isegi kaupluses hinnasiltide väljavahetamist elektrooniliste vastu.
    Praegu veel pole sellised tegevused paljudele ettevõtetele võimalikud. Kulub palju aega ja raha, enne kui turundajate unistused täituvad. Kuid järk-järgult liigume selles suunas, et „one size fits all“ pakkumised vähenevad ning kliendini jõuab rohkem vaid talle isiklikult mõeldud pakkumisi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Leslie Leino: on aeg hämarate Hiina ettevõtete taust läbi valgustada
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
USA aktsiaturg: Nasdaq keeras kaotuse võiduks
Tänast börsipäeva miinusega alustanud Nasdaqi liitindeks tegi kannapöörde ja sulgus 1,75% rohelises; Dow Jones ja S&P jäidki punasesse.
Tänast börsipäeva miinusega alustanud Nasdaqi liitindeks tegi kannapöörde ja sulgus 1,75% rohelises; Dow Jones ja S&P jäidki punasesse.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Europol vahistas üle 130 lastega kaubitseja
Europoli koordineeritud ulatuslikul operatsioonil vahistasid 22 Euroopa riigi ja Interpoli korrakaitsjad 130 lastega kaubitsejat ja tuvastasid 60 uut kahtlusalust.
Europoli koordineeritud ulatuslikul operatsioonil vahistasid 22 Euroopa riigi ja Interpoli korrakaitsjad 130 lastega kaubitsejat ja tuvastasid 60 uut kahtlusalust.
Järjekordne krüptofirma seisatas raha väljamaksed
Singapuri krüptofirma Vauld peatas väljamaksed oma platvormil ja palkas nõuandjad hindama oma tulevikuväljavaateid restruktureerimisest teiste firmadega liitumiseni.
Singapuri krüptofirma Vauld peatas väljamaksed oma platvormil ja palkas nõuandjad hindama oma tulevikuväljavaateid restruktureerimisest teiste firmadega liitumiseni.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.