• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 31.10.17, 10:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mõttetu tööriistakast

Tööriistakast, mida ei kasutata, on nagu kappi tolmu koguma jäänud stiilitu rõivas, leiab Ice Design OÜ omanik Terje Tammekivi.
Terje Tammekivi
  • Terje Tammekivi
  • Foto: Erakogu
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) on loonud tööriistakasti, kuhu kuuluvad nii uus kirjašrift kui ka rändrahn. Turundajatelt on saanud see kriitikat ning tulemus ei leia laialdast kasutamist.
Vaataks uut brändi väikeettevõtte positsioonilt. Elementaarse komplekti väikeettevõtte brändist moodustab logo, pildipank ja veebileht. Selle loomiseks on abi vaja nii disaineritelt kui veebiarendajatelt.
Kirjašrift on samuti oluline osa brändist, kuid väikeettevõtte jaoks vahest mitte nii oluline. Rõhku pannakse pigem oma teenuste ja toodete info tõlkimisele sihtriigi keelde selleks, et jõuda oma kliendini. Loomemajanduse ettevõtete (disainerid, tõlkijad) abi eksportijatele (tootmine) olekski üks võimalus, mida kasutada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Otsekontaktid ja messidel osalemine on oluline. Samas võiks toetada ka reklaamikampaaniad veebis, veebiarendajate ja disainerite poolt loodud kampaanialehe külastatavust saaks mõõta ja seega hinnata raha kasutamise otstarbekust. EAS võiks pige toetada eksportivaid väikeettevõtteid otsetoetusega, 10% ettevõtte brändilahenduse loomise kuludest katab EAS.
Otsetoetus tõlkijatele, disaineritele ja arendajatele oleks efektiivsem kui anonüümne ja universaalne lahendus, mida ei kasutata. Piltlikult: parem on aidata väikeettevõttel luua unikaalne ja stiilne disainerülikond, selle asemel et pakkuda odavat ja masstoodanguna loodud T-särki rändrahnu pildiga. Sellised stiilitud riideesemed koguvad kapinurgas tolmu ning ei leia kasutamist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele