• OMX Baltic−0,37%293,44
  • OMX Riga0,01%910,81
  • OMX Tallinn−0,56%1 925,07
  • OMX Vilnius−0,24%1 262,33
  • S&P 5001,51%6 651,68
  • DOW 301,27%46 056,22
  • Nasdaq 2%22 649,04
  • FTSE 1000,16%9 442,87
  • Nikkei 225−1,01%48 088,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,05
  • OMX Baltic−0,37%293,44
  • OMX Riga0,01%910,81
  • OMX Tallinn−0,56%1 925,07
  • OMX Vilnius−0,24%1 262,33
  • S&P 5001,51%6 651,68
  • DOW 301,27%46 056,22
  • Nasdaq 2%22 649,04
  • FTSE 1000,16%9 442,87
  • Nikkei 225−1,01%48 088,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,05
  • 07.12.21, 10:17

Repliik: et kalli elektri talumise valu meenuks ka soojal suvel

Aastaaegade vaheldumine annab ka Eesti avalikule arvamusele hooajalise iseloomu. Just praegu, kui elektri hind on laes, tuleks küsida, kas mõni korralik tänapäevane tuulepark on tõesti nii talumatu, et sellele tuleb pidevalt rahalist ja poliitilist lõivu maksta, kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Taani meretuulepark.
  • Taani meretuulepark.
  • Foto: Liis Treimann
“Eestis ei ole viimase 10 aastaga ühtegi tõsiseltvõetava mahuga tuuleparki rajatud,” kirjutas Äripäevas ettevõtja Gregor Raudvere. Tootmisvõimsuste puudumine on kahtlemata üks põhjus, miks elekter on praegu nii kallis. Valdkonnas napib konkurentsi, arendused takerduvad bürokraatiasse ja lõputusse targutamisse selle üle, kes peab midagi taluma ja palju see talumise valu maksab.

Seotud lood

Arvamused
  • 06.12.21, 17:06
Gregor Raudvere: kalli elektri kurja juur
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
  • ST
Sisuturundus
  • 06.10.25, 09:00
Täppismehaanika ja automatiseerimine terviklahendusena
Steelhouse Group Estonia OÜ ja 1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele