• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • 19.12.23, 16:05

Peeter Ojasaar: riigiabi laevandusettevõtetele aitaks majandust elavdada

Ekspordi pidurdumine ja rohepöördeks astutavad sammud seavad merendussektori keerulisse seisu. Aitaksid riigiabi meetmed, kirjutab laevandusettevõtte DFDS Eesti juht Peeter Ojasaar.
Selleks, et kindlustada regulaarne ja konkurentsivõimeline laevaühendus nii lähiriikide kui ka kaugemate riikidega, tuleks riigil tõsiselt mõelda veeteede ja lootsitasude määrade märgatavale alandamisele, leiab DFDS Eesti juht Peeter Ojasaar.
  • Selleks, et kindlustada regulaarne ja konkurentsivõimeline laevaühendus nii lähiriikide kui ka kaugemate riikidega, tuleks riigil tõsiselt mõelda veeteede ja lootsitasude määrade märgatavale alandamisele, leiab DFDS Eesti juht Peeter Ojasaar.
  • Foto: Raul Mee
Prognoosin, et 2024. aasta võib Eesti merendussektori jaoks tulla keeruline. Esiteks seetõttu, et meie majandus tervikuna on stagnatsioonis. Transpordi- ja logistikasektori hea käekäik, mille lahutamatu osa on ka laevandus, sõltub suuresti tootmissektori olukorrast. Eesti ettevõtete tootmismahud ja majandustegevus on eksporditurgude ebapiisava nõudluse tõttu aga pidurdunud.

Seotud lood

Uudised
  • 19.12.23, 10:00
Karm prognoos: majanduslangus kestab kauem, töötuid tuleb juurde
Eesti Panga värske majandusprognoosi järgi kujuneb Eesti majanduslangus seni arvatust pikemaks, mille peamisteks põhjusteks on Eesti eksporditurgude halb seis ja kahanenud konkurentsivõime.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.06.25, 09:47
Auto liising ja omamine on retro: 7 põhjust, miks vanad harjumused ära ei tasu
Ettevõtted, kelle jaoks autod on oluline osa äritegevusest on harjunud autoparki liisima ja ise haldama. Tänapäeval on ettevõtte nimel olevad autod nagu Nokia 3310 – omal ajal ülivajalik, aga praeguseks juba retro, sest on oluliselt efektiivsemaid ja mõistlikumaid lahendusi.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele