Jaapani õlletootja Asahi ostab Anheuser-Buschilt 7,3 miljardi dollari eest mitu tuntud õllebrändi, vahendab CNBC.
Näiteks müüakse jaapanlastele Tšehhi õllebränd Pilsner Urquell, Poola brändid Tyskie ja Lecher ja ungarlaste Freier.
Tehing peaks teoks saama uue aasta esimeses pooles. Asahile on see ettevõtte ajaloo suurim ost. Peale eelnimetatute kuuluvad Asahi õllebrändinimistusse juba Peroni ning Grolsch.
Asahi laienemise peapõhjus on kidura kasvuga koduturg, mistõttu ettevõte otsib võimalusi teistes regioonides. Asahi märkis ametlikus teadaandes, et plaanib Euroopa turul üha tugevamalt kanda kinnitada.
Ostu rahastamise kohta pole Asahi kommentaare jaganud. Seetõttu kukkus ka ettevõtte aktsia hind koguni 6,4% võrra, sest investorid on tehingu ning finantseerimise pärast ebakindlad.
Seotud lood
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.