Pille Ivask • 27. aprill 2017 kell 17:01

Tippjuht: Facebook ja Google pole tehnoloogiafirmad

Google'i veebireklaamid genereerivad ligi 90% Alphabeti käibest.  Foto: EPA

Maailma uurima reklaamifirma WPP Martin Sorrell tõdes, et Facebook ja Google peaksid lõpetama enda reklaamimise tehnoloogiafirmadena – tegemist on siiski meediaettevõtetega.

Sorrell ütles, et neil ettevõtetel, kes tahavad oma tooteid reklaamida, on omajagu tegemist probleemiga, et reklaam ilmub kas Facebookis või YouTube’is nii-öelda valel kohal. See tähendab, et näiteks kuvab YouTube reklaami enne või pärast videot, mille sisu on kohatu või äärmuslik. “Probleeme on palju, Google’ile ja Facebookile kuulub kokku 75% digitaalturundusest, seega on nad väga olulised,” ütles Sorrell.

CNBC vahendab, et hiljaaegu on mitmed brändid loobunud oma tooteid Google’ile kuuluva YouTube’i vahendusel reklaamimast, kuna reklaam läheb sisuliselt ükskõik, missuguse video juurde. Paljudel juhtudel on nende sisu olnud aga kohatu või äärmuslik, mis kahjustab reklaamijate mainet.

Google on asjale juba omapoolse kommentaari andnud ning vabandanud selle eest, et YouTube’is on äärmusliku sisuga videoid. Samuti on ettevõte lubanud panustada lisajõude sellesse, et äärmusliku sisuga videod võimalikult kiiresti eemaldataks.

Facebooki on see-eest kritiseeritud aga valeuudiste levitamise eest. Samuti liiguvad Facebookiski videod, mis on kasutajatele väga häirivad vaadata ning sisaldavad vägivalda.

“Asja peamine idee on selles, et Google ja Facebook tunnistaksid, et nad on meediaettevõtted ning nad peavad sisu eest vastutuse võtma. Praegu me näeme ses valdkonnas probleeme,” lausus Sorrell.

Hetkel kuum