• OMX Baltic0,42%267,37
  • OMX Riga0,02%882,49
  • OMX Tallinn0,25%1 699,82
  • OMX Vilnius0,56%1 039,82
  • S&P 5000,56%6 032,38
  • DOW 300,42%44 910,65
  • Nasdaq 0,83%19 218,17
  • FTSE 1000,07%8 287,3
  • Nikkei 225−0,37%38 208,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%113,3
  • OMX Baltic0,42%267,37
  • OMX Riga0,02%882,49
  • OMX Tallinn0,25%1 699,82
  • OMX Vilnius0,56%1 039,82
  • S&P 5000,56%6 032,38
  • DOW 300,42%44 910,65
  • Nasdaq 0,83%19 218,17
  • FTSE 1000,07%8 287,3
  • Nikkei 225−0,37%38 208,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%113,3
  • 27.04.17, 20:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tippjuht: Facebook ja Google pole tehnoloogiafirmad

Maailma uurima reklaamifirma WPP Martin Sorrell tõdes, et Facebook ja Google peaksid lõpetama enda reklaamimise tehnoloogiafirmadena – tegemist on siiski meediaettevõtetega.
Google'i veebireklaamid genereerivad ligi 90% Alphabeti käibest.
  • Google'i veebireklaamid genereerivad ligi 90% Alphabeti käibest. Foto: EPA
Sorrell ütles, et neil ettevõtetel, kes tahavad oma tooteid reklaamida, on omajagu tegemist probleemiga, et reklaam ilmub kas Facebookis või YouTube’is nii-öelda valel kohal. See tähendab, et näiteks kuvab YouTube reklaami enne või pärast videot, mille sisu on kohatu või äärmuslik. “Probleeme on palju, Google’ile ja Facebookile kuulub kokku 75% digitaalturundusest, seega on nad väga olulised,” ütles Sorrell.
CNBC vahendab, et hiljaaegu on mitmed brändid loobunud oma tooteid Google’ile kuuluva YouTube’i vahendusel reklaamimast, kuna reklaam läheb sisuliselt ükskõik, missuguse video juurde. Paljudel juhtudel on nende sisu olnud aga kohatu või äärmuslik, mis kahjustab reklaamijate mainet.
Google on asjale juba omapoolse kommentaari andnud ning vabandanud selle eest, et YouTube’is on äärmusliku sisuga videoid. Samuti on ettevõte lubanud panustada lisajõude sellesse, et äärmusliku sisuga videod võimalikult kiiresti eemaldataks.
Facebooki on see-eest kritiseeritud aga valeuudiste levitamise eest. Samuti liiguvad Facebookiski videod, mis on kasutajatele väga häirivad vaadata ning sisaldavad vägivalda.
“Asja peamine idee on selles, et Google ja Facebook tunnistaksid, et nad on meediaettevõtted ning nad peavad sisu eest vastutuse võtma. Praegu me näeme ses valdkonnas probleeme,” lausus Sorrell.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.11.24, 15:46
Priit Koit energiamüüdist: investeerida tuleb niikuinii
“Energeetikas levib müüt, et vana töötab jätkuvalt edasi ehk saame vana ja fossiilsetel kütustel põhineva mudeliga edasi minna. Kuna investeeringud energeetikasse on suured, siis aus oleks uutesse võimsustesse tehtavate investeeringute kõrvale tuua ka summad, mida on vaja vanade seadmete töökorras hoidmiseks,“ rõhutab saates Utilitase juht Priit Koit. „Sellisel juhul pole need vahed suured ja tuleb investeerida õigetesse asjadesse, sest investeerida tuleb niikuinii.“

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele