Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspress Grupp: Delfi jätkab kasvu, ajakirjadel kurvad lood
Ekspress Grupi nõukogu liikmed Gunnar Kobin (vasakul) ja Hans H. Luik (paremal).Foto: Andres Haabu
Ekspress Grupi käive kolmandas kvartalis kasvas, ent kasum oli languses. Olulisi üllatusi firma teele sattunud pole, ent konkurents on ikka tugev, tõdeti aruandes.
Ekspress Grupi konsolideeritud käive kasvas kolmandas kvartalis 4% ja ulatus 15 miljoni euroni, kui võtta aluseks Ekspressi ebastandardne raamatupidamine, kus ühisettevõtteid konsolideeritakse proportsionaalselt, mitte kapitaliosaluse meetodil, nagu nõuab raamatupidamisstandard IFRS.
Kolmanda kvartali kulumieelne kasum (EBITDA) langes aga aastataguse ajaga võrreldes koguni 8 protsenti ja ulatus 1,8 miljoni euroni. Puhaskasumit tuli kvartalis kokku 800 000 eurot ehk umbes kümnendiku jagu aastatagusest vähem.
Ekspress Grupi juhatuse teatel tõusevad jõudsalt online-tulud, seda eriti Lätis ning Leedus, kus kolmanda kvartali kasvud olid vastavalt 15% ja 17%. Kontserni kogutulust annab veeb 31 protsenti.
Eesti turul on Ekspressi kinnitusel stabiilne ka trükimeedia, nii reklaami kui ka sisu ostvate lugejate vaates. „Meie ajalehtede tiraažid püsivad stabiilsemana kui naaberturgudel, millele aitab kaasa tugev harjumus ning huvi ja vajadus usaldusväärse ajakirjanduse järele, olgu selle tarbimise kanaliks paber- või digileht,“ seisab börsiteates.
Kogu meediasegmendi käive kasvas kolmandas kvartalis 6% ja jõudis 10,6 miljoni euroni, EBITDA langes aga pisut ning oli vaid 1,1 miljonit eurot. Käibekasvu vedasid Läti ja Leedu, tugevad olid aga ka SL Õhtuleht ja Ekspress Meedia.
Ühisettevõte Ajakirjade Kirjastus on hetkel aktiivses investeeringufaasis uute tulude genereerimiseks, mistõttu selle ettevõtte kasumlikkus on saanud väikese tagasilöögi, lisas kontserni juhatus.
Delfi jätkab tugevat kasvu
Kolmandas kvartalis suurenes Delfi Läti käive 15%, ulatudes 0,9 miljoni euroni. EBITDA jäi küll eelmisele aastale alla, kuid on tingitud ühekordsest nõude allahindlusest. Juulis ületas Delfi Lätis internetikasutajate arvu ühe miljoni piiri ning kogu kolmanda kvartali on Delfi olnud kasutajate arvu poolest Lätis esikohal, selgub börsiteatest.
Delfi Leedu käive kasvas kolmandas kvartalis võimsad 17%, ulatudes 2,3 miljoni euroni. Online-tulud tõusid isegi 26%. Kulumieelne kasum EBITDA jäi aga stabiilseks ning oli 500 000 euro tasemel.
Ajakirjade Kirjastusel kurvad lood
Ajakirjade Kirjastuse käive langes kolmandas kvartalis 9 protsenti 2,1 miljonile eurole, EBITDA ulatus 110 000 euroni ehk jäi mullusest tasemest oluliselt madalamaks. Trükireklaamiturg on keeruline, müügimeeskonnas tehti muudatusi ning oluliselt on kasvanud arenduskulud, selgub börsiteatest. Ka kirjastatavate raamatute arv on vähenenud.
Neljandas kvartalis ühendatakse Ekspressile 50% ulatuses kuuluva Ajakirjade Kirjastuse raamatute kirjastamisega tegelev osakond täielikult Ekspress Grupi omanduses oleva tütarettevõttega Hea Lugu, mille tulemusena tekkiv raamatukirjastus mahub Eesti viie suurima hulka. Tehingu tulemusena saab Ajakirjade Kirjastus OÜ Hea Lugu kolmandiku suuruse osaluse omanikuks.
Digitellijaid üha rohkem
Ekspress Meedia käive kasvas kolmandas kvartalis 2% ja ulatus 4,7 miljoni euroni. EBITDA kasvas 58% ning jõudis 0,5 miljoni euroni. Digitellijate arv kasvas võrreldes teise kvartaliga 5% ning võrreldes aastataguse perioodiga 46%.
Uute projektidena korraldatakse üha rohkem elamusturunduse üritusi. Näiteks korraldas Ekspress Meedia augustis rokkansambel Ruja taasühinemise kontserdi, mis firma teatel oli üliedukas. Korraldatud on veel ka mitmeid väiksemaid üritusi.
SL Õhtulehele oli kolmas kvartal edukas, käivet kasvatati 2,2 miljoni euroni, mis on 7% rohkem kui eelmisel aastal ning EBITDA tõusis 28% ning jõudis 210 000 euroni. Klientide toel kasvavad nii reklaami- kui tellijatulud, sellele aitavad kaasa nii automatiseeritud müügi suurendamine kui ka reklaami erilahenduste pakkumine.
Viimased 12 kuud on olnud Õhtuleht Eesti kõige suurema tiraažiga päevaleht. Jõudsalt kasvab lisaks ka digitellijate arv, mis võrreldes eelmise kvartaliga suurenes 10% ning on aastataguse ajaga kasvanud pea kahekordseks.
Trükiturul käib ikka raske võitlus
Olukord trükiteenuste segmendis ei ole muutunud ning jätkub tavapäraselt raske võitlus iga kliendi pärast, märkis Ekspress Grupp. Tugev hinnasurve eelkõige Läti ja Leedu trükikodade poolt vähendab jätkuvalt tulusid ja ka kasumlikkust.
Printalli käive langes võrreldes eelmise aastaga siiski vaid 4%, ulatudes 5,4 miljoni euroni. EBITDA jäi eelmisele aastale alla 13%, ulatudes 0,9 miljoni euroni.
„Viimase aasta jooksul oleme liikunud aktiivsemalt Kesk-Euroopa suunal, mis võimaldab konkureerida suurematel turgudel ja luua seal uusi ning kasumlikke kliendisuhteid. Meie trükikoja hea maine ja kõrge kvaliteet on selles osas parimaks referentsiks,“ seisab börsiteates.