• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 31.10.17, 19:00

Ekspressil suurem käive, väiksem kasum

Tänavu kolmandas kvartalis kasvatas Ekspress Grupp käivet nelja protsendi jagu, kuid puhaskasum kahanes kümnendiku võrra.
Ekspress Grupi tegevjuht Mari-Liis Rüütsalu
  • Ekspress Grupi tegevjuht Mari-Liis Rüütsalu Foto: Andras Kralla
Ekspressi käive kasvas kolmandas kvartalis möödunud aasta sama ajaga võrreldes neli protsenti, 12,7 miljoni euroni. Samal ajal kahanes kontserni ärikasum seitse protsenti, 1,0 miljoni ning puhaskasum 10 protsenti, 0,8 miljoni euroni. Puhasrentaablus vähenes aga 6,2 protsendilt 5,4 protsendile.
„Aasta ei ole toonud kontsernile siiani olulisi üllatusi, nii meedia- kui ka trükiteenuste turul jätkub tugev konkurents. Tuleb järjepidevalt katsetada uusi tooteid ja võimalusi, et kliente jätkuvalt köita. Selline lähenemine on aidanud suurendada kontserni käivet ning annab hea kasvubaasi, kuid lühiajaliselt toob kaasa kulude kasvu ja väiksema kasumlikkuse,“ ütles Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu tulemusi kommenteerides. Tema hinnangul ongi need just tehtud investeeringud tulevikku, mis praegu veel kasuminumbritel suuremana paista ei lase.
Kiire kasv lõunanaabrite juures
Kontserni rõõmustavad eelkõige online-valdkonna tulude kasv, iseäranis Läti ja Leedu Delfi puhul – vastavalt 15 ja 17 protsenti. Lätis jõudis kolmanda kvartali käive 0,9 miljoni euroni, mida on jupp maad vähem kui eelmisel aastal, kuid mis on Ekspressi andmetel tingitud ühekordsetest allahindlustest. Leedus kasvas käive 2,6 miljoni euroni.
Online-valdkonna tulude osakaal kontserni kogutuludest on paisunud 31 protsendini. Hästi läheb ka Õhtulehel – selle kolmanda kvartali käive kasvas 7 protsenti, 1,1 miljoni euroni. „Eesti turul käitub stabiilselt ka trükimeedia ja seda nii reklaami kui ka sisu ostvate lugejate vaates. Meie ajalehtede tiraažid püsivad stabiilsemana kui naaberturgudel,“ ütles Rüütsalu. Ekspress asus tegema investeeringuid Ajakirjade Kirjastusse, kus Rüütsalu sõnul on kasum saanud seetõttu „väikese tagasilöögi“ – käive langes 9 protsenti, 2,1 miljoni euroni.
Trükiteenuste keeruline aeg
Nukram on olukord ka Ekspress Grupi trükiteenuste ettevõtte Printall ASiga: seal käib Rüütsalu sõnul „raske võitlus iga kliendi pärast“. Hinda survestavad eelkõige Leedu ja Läti trükikojad. Printalli käive kukkus möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 4 protsenti, 5,4 miljoni euroni. „Viimase aasta jooksul oleme liikunud aktiivsemalt Kesk-Euroopa suunal, mis võimaldab konkureerida suurematel turgudel,“ ütles Rüütsalu plaanide kohta.
Kolmandasse kvartalisse jäid Ekspressil mitu äri laiendavat tehingut: nii soetati Läti digitaalse välireklaami müüja ACM LV SIA. Augustis pandi seljad kokku mitme tuntud kinnisvarafirmaga ning loodi ühiselt OÜ Kinnisvarakeskkond, mis hakkab pakkuma konkurentsi kv.ee keskkonnale.
Paber vajub, reklaam kasvab
Ekspressi aasta esimese üheksa kuu konsolideeritud käive kasvas ligikaudu poole miljoni euro võrra, 39 miljoni euroni. Finantskulud vähenesid 0,2 miljonile eurole ning ka puhaskasum jäi möödunud aastale alla, kahanedes 2,5 miljonilt 2,4 miljonile eurole. Siin vast näebki kõige enam trükiteenuste osa mõju ettevõttele. Positiivse poole pealt on Ekspress Grupp vähendanud kohustuste koormat mulluse perioodiga võrreldes miljoni euro võrra 22 miljonile.
Suuremate trendidena on sel aastal märgata paberi- ja trükiteenuste müügi osakaalu märgatavat vähenemist: kui veel kolm aastat tagasi moodustas see enam kui 40 protsenti Ekspressi müügitulust, siis mullu (esimese üheksa kuuga) oli see 35 protsenti ning tänavu on osakaal kahanenud 32 protsendi peale. Seevastu on tublisti suurenenud reklaamikäibe osakaal – 36 protsendilt 40 protsendile.
Kokkuvõttes on Rüütsalu optimistlik: “Kontserni finantspositsioon on viimase aasta jooksul oluliselt tugevnenud. Tänu laenulepingu muudatustele, millega lõppesid igakuised laenu tagasimaksed, saame veelgi aktiivsemalt investeerida uutesse ettevõtetesse ja kasvatada äritegevuse haaret,“ ütles Rüütsalu.
Aktsia tõusu ootel
Ekspressi aktsial on üsna stabiilne aasta seljataga, pendeldades 1,26 ja 1,37 euro vahel. Kui suvel näitas väärtpaber tõusu, siis suve teises pooles pöördus aktsia langusesse ning viimase kuuga on kaotatud enam kui kolm protsenti väärtusest. Teisipäevase kauplemispäeva lõpetas aktsia 1,28 euro tasemel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele