• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 12.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

British Airways moderniseerib äriklassi

Pärast kriisi on nii British Airways, Air France kui ka osa USA lennufirmasid asunud uuendama oma äri- ja esimest klassi. BA Põhja-Euroopa tegevuse koordineerija Peter White'i kinnituse kohaselt tegi BA oma eelmise aasta tipptulemuse just tänu äriklassireisijatele.
Kuna edukalt on müüdud ka esimese klassi pileteid, siis tänavu korraldab BA seal reisimise täielikult ümber. Paigaldatakse uus lennukiiste, mille saab lahti tõmmata 198 cm pikkuseks ja kus saab rahulikult magada kaasreisijaid nägemata. Tekkinud pisikabiinis saab jälgida 24 televisioonikanalit või kuulata muusikat 120 kanalilt. Esimesed niimoodi sisustatud esimese klassiga BA lennukid hakkavad liinidel lendama alates jaanuarikuust.
Äriklassi paigutas BA talve jooksul aga toolid, mida saab kiiktooli moel tugevalt taha kallutada, mille tulemusena tekib jalgadele rohkem ruumi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Täielikult uuendatakse äri- ja esimese klassi teenindus. Lennukitesse tuleb omaette baar, kus reisijatele serveeritakse peale valmistoidu ka tellitavaid vaheroogi. Täpselt samalaadse uuendusega tuli muuseas välja Air France British Airwaysist paar päeva varem.
Edaspidi on British Airways otsustanud täielikult oma lennukites keelata suitsetamise. «See uuendus pahandab paljusid inimesi, ja eriti rohkesti suitsetavaid aasialasi, kuid ma arvan, et nad on ikkagi vähemuses,» ütles British Airwaysi juhatuse esimees sir Colin Marshall.
Kolme aasta jooksul kavatseb BA oma lennukite esimese ja äriklassi ümberehitamiseks kulutada 8,95 miljardit Eesti krooni. Selle summa hulka kuuluvad ka reklaamikulud.
Sir Marshall loodab optimistlikult, et esimese etapi kulud (2,06 miljardit) tasuvad end ära juba poolteise aastaga. Esimeses ja äriklassis reisimine on eriti populaarne kontinentidevahelistel lendudel. Kokku teenindas BA mullu äriklassis miljon reisijat ja esimeses klassis 250 000 reisijat.
Hinnakonkurents turismiklassis ei ole sir Marshalli sõnul pooltki sama tulus. «Kui alandame piletihinda 25 protsenti, siis kasvab piletimüük ainult kaks protsenti,» lisas ta.
Ehkki British Airwaysi esimeses ja äriklassis reisib ainult 15 protsenti kõigist reisijatest, annavad nad enam kui 33 protsenti piletimüügituludest. KL

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele