Pärast kriisi on nii British Airways, Air France kui ka osa USA lennufirmasid asunud uuendama oma äri- ja esimest klassi. BA Põhja-Euroopa tegevuse koordineerija Peter White'i kinnituse kohaselt tegi BA oma eelmise aasta tipptulemuse just tänu äriklassireisijatele.
Kuna edukalt on müüdud ka esimese klassi pileteid, siis tänavu korraldab BA seal reisimise täielikult ümber. Paigaldatakse uus lennukiiste, mille saab lahti tõmmata 198 cm pikkuseks ja kus saab rahulikult magada kaasreisijaid nägemata. Tekkinud pisikabiinis saab jälgida 24 televisioonikanalit või kuulata muusikat 120 kanalilt. Esimesed niimoodi sisustatud esimese klassiga BA lennukid hakkavad liinidel lendama alates jaanuarikuust.
Äriklassi paigutas BA talve jooksul aga toolid, mida saab kiiktooli moel tugevalt taha kallutada, mille tulemusena tekib jalgadele rohkem ruumi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Täielikult uuendatakse äri- ja esimese klassi teenindus. Lennukitesse tuleb omaette baar, kus reisijatele serveeritakse peale valmistoidu ka tellitavaid vaheroogi. Täpselt samalaadse uuendusega tuli muuseas välja Air France British Airwaysist paar päeva varem.
Edaspidi on British Airways otsustanud täielikult oma lennukites keelata suitsetamise. «See uuendus pahandab paljusid inimesi, ja eriti rohkesti suitsetavaid aasialasi, kuid ma arvan, et nad on ikkagi vähemuses,» ütles British Airwaysi juhatuse esimees sir Colin Marshall.
Kolme aasta jooksul kavatseb BA oma lennukite esimese ja äriklassi ümberehitamiseks kulutada 8,95 miljardit Eesti krooni. Selle summa hulka kuuluvad ka reklaamikulud.
Sir Marshall loodab optimistlikult, et esimese etapi kulud (2,06 miljardit) tasuvad end ära juba poolteise aastaga. Esimeses ja äriklassis reisimine on eriti populaarne kontinentidevahelistel lendudel. Kokku teenindas BA mullu äriklassis miljon reisijat ja esimeses klassis 250 000 reisijat.
Hinnakonkurents turismiklassis ei ole sir Marshalli sõnul pooltki sama tulus. «Kui alandame piletihinda 25 protsenti, siis kasvab piletimüük ainult kaks protsenti,» lisas ta.
Ehkki British Airwaysi esimeses ja äriklassis reisib ainult 15 protsenti kõigist reisijatest, annavad nad enam kui 33 protsenti piletimüügituludest. KL