16 jaanuar 1996

Agentuur Inorek & Grey muudab firma strateegiat

Inorek & Grey juhatuse esimees Aivar Hanson ütleb, et uus struktuur hakkab toimima veebruaris. Enne järgmist kuud ei soovi ta seetõttu halduskompanii Havera alla kuuluvatest firmadest lähemalt rääkida.

Hanson sõnab põiklevalt, et lisaks agentuuridele Inorek & Grey ja Balti Meedia kuuluvad uude struktuuri veel paar reklaami ja meediavahendusega tegelevat firmat, samuti agentuuri tegevus teistes Baltimaades ja Peterburis. Havera aktsiad kuuluvad kolmele eraisikule, nende seas ka Aivar Hansonile endale.

Hanson ütleb, et kuna Ameerika kapitalil põhinevas Grey reklaamiketis kasvab pidevalt Euroopa osatähtsus, siis võimaldab haldusfirma loomine Eesti agentuuril eemalduda mõnevõrra ketti kuuluvast Soome agentuurist. «Soomlaste kaudu tulnud kliendid ei võimaldanud teenindada sama ala esindavaid rahvusvahelisi kliente,» selgitab Hanson.

Inorek & Grey gruppi kuuluvate agentuuride käive ulatus Hansoni kinnitusel eelmisel aastal 90 miljoni kroonini, sinna on arvatud ka tegevus teistes Balti riikides ja Peterburis. Selle aasta käibeks prognoosib ta samas suurusjärgus summat.

«Eestis tegutsevatel reklaamibüroodel on aeg hakata aktiivsemalt laiendama oma tegevust teistesse Baltimaadesse ja Peterburi,» annab Hanson kolleegidele nõu. «Eesti reklaamiturg on praegu paremini arenenud kui naaberriikide oma ja kuigi geograafiliselt on Baltimaade keskus Riia, on Tallinnal hea stardipositsioon, et saada Baltimaade reklaamipealinnaks,» sõnab Hanson.

Inorek & Grey on Lätis ja Leedus esindatud kohapeal asuvate füüsiliste isikute näol, kes teenindavad seal reklaamiketi kliente ja vahendavad informatsiooni Tallinnas asuvale peakorterile.

Eraldi reklaamibüroode moodustamisel ei näe Hanson mõtet, kuna nende ülalpidamiskulud teevad teenuse kliendi jaoks kalliks. Erinevalt Eesti suurima käibega reklaamifirmade võrgust AGE Com ei pea ta samuti otstarbekaks hakata üles ostma väiksemaid Eesti reklaamiagentuure,

«Osta on vaja inimest, mitte bürood,» filosofeerib Hanson. «Vastasel juhul valitseb risk, et pihku jääb vaid büroo, inimesed jalutavad aga minema.»

«Mõistlikum on luua oma agentuur päris nullist ja palgata sinna tööle vajalikud inimesed,» leiab Hanson.

«Nad õpivad meilt,» kommenteerib ASi AGE Com juht Rain Eisler Inorek & Grey struktuurimuutusi. «Meie ja Inorek & Grey oleme ainukesed üheksakümnendate alguses tegevust alustanud agentuuridest, kes on tänaseni püsima jäänud. Koos oleme läbi põdenud kõik need lastehaigused, mis on teistel agentuuridel praegu alles põdemisjärgus,» räägib Eisler.

AGE Comi ja Inorek & Grey juhid on ühel meelel, et Eestis pakuvad nende reklaamiketid teineteisele võrdväärset konkurentsi stiilis «kord Vestmann peal ja Piibeleht all, ning vastupidi».

Praegu töötab Inorek & Grey agentuuride grupis 33 inimest. Inorek & Grey klientide hulka kuuluvad Canon, Bayer, Fazer, Procter & Gamble, Neste, 3M jt.

Hetkel kuum