• OMX Baltic−0,38%292,1
  • OMX Riga−0,09%889,93
  • OMX Tallinn−0,39%1 856,17
  • OMX Vilnius−0,25%1 135,09
  • S&P 5000,64%5 675,12
  • DOW 300,85%41 841,63
  • Nasdaq 0,31%17 808,66
  • FTSE 1000,56%8 680,29
  • Nikkei 2251,46%37 941,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,04
  • OMX Baltic−0,38%292,1
  • OMX Riga−0,09%889,93
  • OMX Tallinn−0,39%1 856,17
  • OMX Vilnius−0,25%1 135,09
  • S&P 5000,64%5 675,12
  • DOW 300,85%41 841,63
  • Nasdaq 0,31%17 808,66
  • FTSE 1000,56%8 680,29
  • Nikkei 2251,46%37 941,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,04
  • 12.04.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet piirab Paldiski linna ettevõtlust

Maanteeameti teedekorrashoiu direktor Koit Tsefelsi sõnul on piirangute aluseks maanteeseadus, maanteede kasutamise eeskiri ning liikluseeskirjad, kus on kirjas teede haldaja kohustus maanteid kaitsta.
Tänaseks on piirangud kehtestatud Tallinn--Paldiski, Padise--Paldiski, Karisilla--Petseri ning Tartu--Jõgeva--Aravete maanteel. Kahel esimesel on veoautode teljekoormuse ülempiiriks kehtestatud 5 ja kahel viimasel 8 tonni. Kolmapäeval mõõdeti teekatte olukorda ka Türi--Pärnu lõigul, kuid seal vähemalt nädala jooksul piiranguid ei kehtestata.
Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus hoiatab, et piirangute suhtes võib muutusi tuua praktiliselt iga päev. «Kõik sõltub sellest, kus ning milline tee hakkab üles sulama,» lisab ta. Tema sõnul kehtivad piirangud seni, kuni tee muldkeha üles sulab ning sealt niiskus ära kuivab, seega veel umbes poolteist kuud.
Paldiski linnapea Jaan Mölderi sõnul on maanteeamet Paldiski teel kehtestatud piirangutega teinud karuteene nii linnale kui sadamale. Kummaline, miks maanteeamet vastavalt seadusele piirangute kehtestamisest meid ei informeerinud, imestab Mölder nüüd. Ametlik dokument saabus Paldiski linnavalitsusse kaheksa päeva pärast piirangute kehtestamist.
Mölderi sõnul on ka arusaamatu, miks kaalutakse autosid mitte piirangute kehtimahakkamise kohas, vaid kolm kilomeetrit kaugemal. «See on lihtsalt autovedajate mõnitamine,» kinnitab ta.
Mölder on seisukohal, et teljekoormusele kehtiv kaalupiirang võiks viie asemel olla ligi kaheksa tonni ning piirata võiks kiirust kuni 30 kilomeetrini tunnis.
Paldiski lõunasadamasse saepurugraanuleid vedava ASi Hansa Graanul juhi Rainer Kuutma sõnul ei saa firma kehtestatud piirangute tõttu oma kaupa Paldiski sadama kaudu välja saata. Praegu ei saa kasutada ka Pärnu sadamat, sest see on jääs.
Kuutma väitel ei ole võimalik ka jäälõhkujat tellida, sest nad ei saa oma klienti Rootsis sundida selle eest maksma. Tema sõnul ei saa firma tekitatud olukorra tõttu edasi toota, sest raha on transporti ootava kauba tõttu saamata, seega pole millegi eest toota.
ASi Mets & Puu logistiku Hillar Väravase sõnul panevad nende autod piirangute kehtimahakkamise kohas, 10 kilomeetrit enne Paldiskit, üleliigse koorma maha ning tulevad sellele pärast sadamaskäiku uuesti järgi.
«Autodel tuleb sadamas käia neli korda, mis teeb kokku ligi 80 kilomeetrit lisasõitu,»ütles ta. Väravase sõnul ei ole ka kohapeal ülesseatud kaalud täpsed. Rakvere lihakombinaadis kaalutud kaheksatonnine autokäru oli maanteeameti kaalude kohaselt kolm tonni raskem, väidab Väravas.
Ülo Kikas Paldiski lõunasadamast räägib, et kehtestatud piirangud segavad nende tööd tunduvalt. Kikase sõnul saavad paberipuitu sadamasse vedavad autod osa oma koormast maha panna ning pärast sellele teist korda järgi tulla.
Saepurugraanuleid vedada polevat aga mõtet, sest graanuleid ei saa ajutiselt maha laadida ning tühja masinaga pole mõtet Valgast sadamasse sõita. Kikase sõnul on tõsiselt häiritud ka lõunasadama kai rekonstrueerimistööd, sest sadamasse ei saa vedada ehitusmaterjale.
Paldiski põhjasadamat haldava Paldiski Sadamate ASi tegevdirektori Heldur Suuni sõnul on tegu mõistusevastase olukorraga. Piirangute kehtestamine on meile suurem löök kui selle aasta karm talv, hüüatab Suun. Põhjasadam hakkab oma kliente laevade näol kaotama. «Meil on olemas juba esimene pretsedent,» kinnitab Suun.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele