Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õliliit jääb ikkagi oma nõudmistele kindlaks
Püüame avaldada survet edasi seda enam, et valitsus on nõuete kehtestamise heaks kiitnud, kinnitas Mart Kutsar. Kompromissina nägime võimalust, et kahe nõude kogusumma annab välja 10 miljonit krooni, lisas ta.
«Sel juhul saaks tegutseda ka kahe miljoni kroonise põhivaraga firma, kes suudab leida neli korda suurema pangagarantii,» lausus Kutsar.
Uute reeglite kehtestamise vastu on õliliitu mitte kuuluvad kütusefirmad, kes leiavad, et sel moel tekib Eestis kitsas ring kütuse maaletoojaid ja tõuseb kütuse hind.
Tänase seisuga vastab õliliidu soovitud nõuetele 25 firmat, lausus Kutsar.
«Pole mõtet tunnistada senine litsentsimise kord kehtetuks ja luua uut, pigem tuleb täiendada senist,» lausus õliliidu ettepanekute vastane ASi NB kommertsdirektor Valeri Makarov. Tema väitel on musta kütuseäri põhjused tolli töös. «Ebaausad ärimehed ei saa midagi teha tolli abita,» tõdes Makarov.
Õliliidu ettepanek on Kutsari sõnul eri litsentside kehtestamine importijatele ja Eestis kütuse ostu-müügiga tegelevatele firmadele.
Majandusministeeriumi kütusekomisjoni esimees Mari Koppel ütles, et ta ei näe vajadust eri litsentside kehtestamiseks. «Kui me otsustame mitte anda impordilitsentsi, siis ei kirjuta me lihtsalt peale tegevusalana eksport-import,» selgitas ta.
Nädala eest majandusministeeriumi ja kütusefirmade vahel toimunud ümarlauakohtumisel oli ka majandusministeeriumi asekantsler Arvi Hamburg arvamusel, et tingimuste karmistamise võiks kõrvale jätta, lausus Kutsar. Tema sõnul põhjendas Hamburg seda väitega, et sel juhul ähvardaks kohtuskäimine firmadega, kes nüüd litsentsi kaotavad. «Nii kaotaks riik pool miljonit krooni,» lausus Kutsar.