• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 10.09.96, 01:00

Saksamaa vedudest ekspedeerijatele palju tööd

Eesti suurim väliskaubanduspartner on viimased aastad olnud Soome. Samas näitab möödunud aastal Eesti ekspedeerijate assotsiatsiooni läbi viidud küsitlus, et ekspedeerimisfirmade teenuseid kasutatakse kõige enam hoopis Saksamaa vedude korral. Paljud hulgimüügija teised firmad kasutavad lähedal asuvast Soomest kauba toomiseks oma transporti. Saksamaalt transpordi korraldamine on mitu korda keerulisem ettevõtmine. Selleks ei söandata oma transporti ja tavavedajaid kasutada, vaid eelistatakse kogemustega ja laia partneritevõrguga ekspedeerijaid.
Lisaks peamiselt kasutatavatele autovedudele on Saksamaaga võimalik ühendust pidada ka õhu kaudu.
Lennutransporti pakkusid Microlinkile arvutiosade toomiseks Bremenist Tallinnasse AS Tallinna Autoveod ja AS Balti Transport. Viimane palus siiski lisada, et nii suurele importijale nagu Microlink tehti hinnas teatavaid mööndusi, sest suure hulga saadetiste puhul teenitakse eelkõige käibe, mitte kasumi pealt.
Seetõttu ei pruugi iga firma Balti Transpordilt teenust väljatoodud hinnaga saada.
Hind lennutransporti kasutades on kogu Saksamaa ulatuses ühel tasemel. Kõikuda võib see ainult sõltuvalt kauba kaugusest lennuväljalt. Saksamaa lennuväljalt Tallinna lennuväljale on aga hind üks.
Eelistatumad linnad Saksamaal on siiski Frankfurt ja Hamburg, kust lendavad ka Estonian Airi lennukid. Võrreldes Finnairi ja SASiga küsib Eesti lennufirma iga kilo transportimise eest ligikaudu ühe Saksa marga võrra madalamat hinda. Samuti ei heideta Estonian Airile enam ette teenindustaset, millega varem oli probleeme.
Pakutud hinnad on enam-vähem õiges suurusjärgus. Võib-olla ainult EE Transi oma välja arvatud. See et nad ei paku hinda 500kilosele veole, viitab sellele, et neil puudub Saksas tugev partner.
Kliendi seisukohalt ei ole aga õige otsustada pelgalt hinna järgi. Tuleb uurida ka, millist marsruuti kasutatakse ja millised on tarnetähtajad.
Pakkumise atraktiivsus sõltub samuti sellest, kas vedu toimub mööda maad või praamiga. Praam on küll kallim, kuid kiirem võrreldes transpordiga mööda maad. Maismaal jääb teele mitu riigipiiri ja seetõttu pole kindel, kas kaup jõuab õigel ajal pärale.
Arvutikomponentide juures on oluline veo regulaarsus. Soome ja Rootsi kaudu saab kaupa praamiga Saksamaale lähetada iga päev. Otse praamiühendus Tallinnast ja maismaa vedu seda ei taga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele