Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Balti bussifirmade vahel valitsevad lahkarvamused

    Kiviloo lausus, et Balti riikide vahelise koostöö idee on muuta kolme riigi rahvusvahelisi bussiliine teenindavad firmad konkurentsivõimeliseks ka väljaspool Balti piirkonda. Tema sõnul saab seda teha bussiliinide ühendamise teel, mille puhul iga bussiettevõte vastutaks mingi kindla liinilõigu eest.
    Kaugemas perspektiivis tähendab see Kiviloo ütlusel, et bussivedajatel tuleks üksinda teha vähem investeeringuid kui seni. Kiviloo sõnul tuleks bussifirmade vahel luua ka ühtne piletimüügisüsteem, mille järgi oleks näiteks ka Vilniuses võimalik osta pilet Tartust väljuvale Tampere liinile.
    Kiviloo sõnul otsustati Leedus, et lähiajal on kavas kolme riigi vahel sõiduplaane vahetada.
    Kiviloo ütles, et lätlased ja leedulased suhtuvad Eesti bussivedajatesse eelarvamusega, mille üks põhjus võib tema sõnul olla ka see, et siinsed bussifirmad on märksa edukamad kui nende Balti kolleegid.
    Kiviloo sõnul on Läti ja Leedu bussifirmade esindajad seni seisukohal, et rahvusvahelisi bussiliine teenindavad Eesti firmad võtavad neilt suurema koostöö korral kliendid ära. «Lätlased on seisukohal, et kui Eesti buss sõidab läbi Läti, ei tohiks ta selles riigis ühtegi reisijat peale võtta,» sõnas Kiviloo.
    Rahvusvahelisi regulaarreise korraldava ASi Mootorreisid tegevdirektor Hugo Osula ütles, et ka leedulastele ei meeldi, kui Eesti firma buss võtab Leedust reisijaid peale.
    Osula leidis, et Balti riikide koostöö rahvusvaheliste vedude korraldamisel on hädavajalik, sest üksinda on väljaspool seda piirkonda bussifirmadel väga raske läbi lüüa.
    Osula ütlusel tuleb Läti ja Leedu firmadel eestlaste tasemeni jõudmiseks investeerida märksa rohkem, kui Eesti firmadel tuli mõni aeg tagasi teha. Ta lisas, et ainuüksi üks rahvusvahelistele nõuetele vastav autobuss maksab 4,5 miljonit krooni.
    Vaatamata tulemusteta lõppenud nõupidamisele andis kohtumine Leedus lootust, et koostöö eri riikide bussifirmade vahel on siiski võimalik, kinnitas Kiviloo. Tema sõnul eeldab koostöö käivitumine nii Läti kui Leedu firmade suhtumise muutumist ning seda, et kolme riigi seadusandlus oleks ühtne, mida nõuavad ka Euroopa Liidu dokumendid.
    Järgmine töörühma kokkusaamine toimub Kiviloo teatel novembris Riias.
  • Hetkel kuum
Meelis Mandel: raha on! Poliitikud tinistati kalli telemajaga lihtsalt ära
Minnes ERRi praeguse struktuuri juures talle uut pesa ehitama, võtab riik sisse ebamõistlikud kulud toetada muu hulgas midagi sellist, mida polegi vaja, kirjutab Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel.
Minnes ERRi praeguse struktuuri juures talle uut pesa ehitama, võtab riik sisse ebamõistlikud kulud toetada muu hulgas midagi sellist, mida polegi vaja, kirjutab Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel.
Nädala lõpetas punases vaid Vilniuse börs
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Soomlased ostavad Eestist üha rohkem soodsat märjukest
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.