Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hollandi veod
Möödunud nädalal leidis AS Balti Transport, et tema veotingimusi on valesti tõlgendatud. Hiljem selgus, et nad olid ise eksinud nende kirjutamisel oma hinnapakkumisse. Olles seekord siiski ettevaatlikum, pööran tähelepanu Melshipi pakkumuses harva esinevale veotingimusele liner in/free out. (Selle lahtiseletamisel oli ebakindel ka väga põhjaliku ülevaate teinud Baltspedi vedude direktor Andres Oro.
Melshipist selgitati, et liner in'i puhul on veohinnas ka laadimistasu sadamas autolt laevale. Teine pool freeout tähendab aga, et sihtsadamas laadimistasu laevalt autole enam hinna sees pole.
ASi Baltsped vedude direktor Andres Oro:
Konteinervedu pakuvad kaks firmat.Vofro hind 25 760 krooni tundub pakutava paketi juures, ei ole tollivormistamist, veidi ülepakutuna. Praktiliselt on see autoveo miinimumhind. Autoga kipub transport käima aga kiiremini ja asi on kliendi jaoks veidi lihtsam. Ka kaubakogus saaks olla veidi suurem. Volfro hind tundub olema selline, mida soovitakse kliendilt saada. Kuid kliendile tasub konteinervedu ära ainult siis, kui see on võrreldes autoveoga jupp maad odavam. Vastasel korral on auto operatiivsem.
Melshipi pakkumine on igati kliendisõbralik ja hind tundub üsna soodsana.
Skanekspedi pakutav viiepäevase veoajaga ja kuni kolmepäevase ettetellimisega 3200--3300 Saksa marka maksev vedu on autovedajate puhul odavaim võimalus kaup Eestisse saada. Antud juhul peab aga jälgima ka hinna ja pakutava teenuse proportsioone. Kuna vabatahtlikult ükski endast lugupidav vedaja sellise hinnaga vedama ei hakka, siis ei ole nõutava kvaliteediga vedu garanteeritud ning võib tekkida probleeme. Turusituatsioon on selline, kus vedaja Hollandisse-sõidu koormaga ei teeni praktiliselt midagi, mis tähendab, et veohinnad on sellised, mis võimaldavad kuludeta sinna jõuda. Kogu reisitulu peab tulema tagasi koorma pealt. Skanekspedi tingimus, et tellija vastutab kauba ja tollidokumentatsiooni eest on vedajate puhul normaalne. Selle hinna sees peaks olema ka vedaja vastutuse kindlustus ja tolliriskide kindlustus, mida Skaneksped ei ole küll ära näidanud. Autovedajatest on see operatiivseim ja hinnalt soodsaim pakkumine.
Järgmise 3600margase hinnagrupi moodustavad Autoveod-Speditor, Veoste Ekspedeerimise Agentuur ja Tallinna Autoveod, kes pakuvad tavaekspediitori hinda. Tegelik vedu toimub küll odavamini ja selle hinna sees on juba 100--200 marka ekspedeerimisvahendustasu. Rusikareeglina on keskmine puhas tagasiveo hind 3500 marka.
Viru Trans 30 000kroonine hind on tavakoormate puhul juba natuke ülepakutud. Elektroonika ja teiste suurema riskigrupiga kaupade puhul oleks see hind täiesti mõistetav.
ATV Transpordi 3800 marka kipub unistuste hinna kanti minema. Pakkumises on küll märgitud, et hind sisaldab tolliriski ja vedaja vastutuskindlustust, kuid vedaja kindlustus on ka kõigi teiste hindade sees. Tänapäeval enam ilma vedaja vastutuskindlustuseta sõita ei saa. Kui vedu ei toimu kombineeritult, auto võtab Hollandist koorma peale sõidab Kieli ja tuleb laevaga Eestisse, siis on hinnas tavaliselt ka tolliriskide kindlustus.
KMV 3800margase hinna juures kehtib sama jutt, mis ATV Transpordi puhul. Sellise hinnaga võib väikese lisatasu eest kliendile pakkuda ka Eestis lahtitollimist.
Balti Transpordi ja EE Transi hinnad on suurte ekspedeerimisfirmade oma ladude või terminaalide vahel kehtiv hinnatase. Nad suudavad garanteerida hinnale ka vastava kvaliteediga teenust.
EE Transi hind on siiski ilmselt üle pakutud, kui arvestada veotingimusi ja samuti seitsme päeva pikkust aega. Sellise hinna puhul peaks transpordiaeg olema tunduvalt lühem ja ei tohiks ületada 4--5 päeva. EE Trans võiks sellise hinnaga pakkuda ka kahte pealelaadimiskohta. Tundub, et tema pakkumine on väikese nihkega, kus sisu ei vasta hinnale.