Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ford andis oma maailmaautole uue näo
Ülehomme lõppeval Pariisi autonäitusel Mondial de l'Automobil esitles Ford kaht uudist -- pisiautot Ford Ka ning põhjalikult uuendatud Mondeod. Eestis tuleb Ka saabumist veel oodata, uue Mondeo esmaesitlus toimub aga juba sel nädalavahetusel.
Aasta auto 1994 Ford Mondeo erineb oma eelkäijast kohe esmapilgul. Pilku püüavad ovaaliderohke esiosa ja «paistes» tagatuled. Silmale esmapilgul nähtamatutest uuendustest tasub mainimist uus vedrustus, parendatud roolimehhanism ja uuendatud käigukast, mida juhitakse elektroonika kaasabil. Kokku peitub uue Mondeo sisemuses 1500 uut detaili. Keretüüpe on endiselt kolm -- sedaan, luukpära ja Wagon.
Ford Mondeo mootorivalikus on esindatud 1,6-, 1,8- ja 2,0-liitrised Zetec-mootorid, samuti uuendatud 1,8-liitrine Endura DE-turbodiisel ja võimas 24-klapiline Duratec V6. Kokku on erinevaid mootori ja varustuse kombinatsioone 28, tippmudeliks 170 hj GT-versioon.
Mondeo on esimene Ford, mis varustatakse kliendi soovi korral külgturvapatjadega (alates järgmisest kevadest). Siis on Mondeod võimalik saada ka navigatsioonisüsteemiga, seda esialgu küll vaid Suurbritannias ja Saksamaal, kus maanteed on digitaalselt kaardistatud.
ABS-pidurid kuuluvad standardvarustusse, TRACS-libisemisvastane seade kuulub kõigi 1,8- ja 2-liitriste mudelite lisa-, 2,5-liitrise ja GT-versiooni standardvarustusse.
Eelkäijaga võrreldes on võimsamaks on muutunud soojendusseade ja ventilatsioon, mis peaks mugavust lisama eelkõige talveoludes. Täiesti uus on ka turvapatjade süsteem, samuti auto turvastruktuurid. Ka tagaistme keskmine koht on nüüd varustatud kolmepunkti turvavööga.