• OMX Baltic−0,27%299,25
  • OMX Riga0,04%889,86
  • OMX Tallinn−0,1%2 061,48
  • OMX Vilnius−0,19%1 205,41
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 1000,32%8 954,98
  • Nikkei 2250,6%39 901,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,65
  • OMX Baltic−0,27%299,25
  • OMX Riga0,04%889,86
  • OMX Tallinn−0,1%2 061,48
  • OMX Vilnius−0,19%1 205,41
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 1000,32%8 954,98
  • Nikkei 2250,6%39 901,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,65
  • 11.10.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford andis oma maailmaautole uue näo

Ülehomme lõppeval Pariisi autonäitusel Mondial de l'Automobil esitles Ford kaht uudist -- pisiautot Ford Ka ning põhjalikult uuendatud Mondeod. Eestis tuleb Ka saabumist veel oodata, uue Mondeo esmaesitlus toimub aga juba sel nädalavahetusel.
Aasta auto 1994 Ford Mondeo erineb oma eelkäijast kohe esmapilgul. Pilku püüavad ovaaliderohke esiosa ja «paistes» tagatuled. Silmale esmapilgul nähtamatutest uuendustest tasub mainimist uus vedrustus, parendatud roolimehhanism ja uuendatud käigukast, mida juhitakse elektroonika kaasabil. Kokku peitub uue Mondeo sisemuses 1500 uut detaili. Keretüüpe on endiselt kolm -- sedaan, luukpära ja Wagon.
Ford Mondeo mootorivalikus on esindatud 1,6-, 1,8- ja 2,0-liitrised Zetec-mootorid, samuti uuendatud 1,8-liitrine Endura DE-turbodiisel ja võimas 24-klapiline Duratec V6. Kokku on erinevaid mootori ja varustuse kombinatsioone 28, tippmudeliks 170 hj GT-versioon.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mondeo on esimene Ford, mis varustatakse kliendi soovi korral külgturvapatjadega (alates järgmisest kevadest). Siis on Mondeod võimalik saada ka navigatsioonisüsteemiga, seda esialgu küll vaid Suurbritannias ja Saksamaal, kus maanteed on digitaalselt kaardistatud.
ABS-pidurid kuuluvad standardvarustusse, TRACS-libisemisvastane seade kuulub kõigi 1,8- ja 2-liitriste mudelite lisa-, 2,5-liitrise ja GT-versiooni standardvarustusse.
Eelkäijaga võrreldes on võimsamaks on muutunud soojendusseade ja ventilatsioon, mis peaks mugavust lisama eelkõige talveoludes. Täiesti uus on ka turvapatjade süsteem, samuti auto turvastruktuurid. Ka tagaistme keskmine koht on nüüd varustatud kolmepunkti turvavööga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 30 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele