Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennuliiklusteeninduse keskus ostis teise radari
Tamm ütles, et veidi aega tagasi sõlmitud teine radariostu leping oli analoogiline talvel sõlmitud lepinguga, mille alusel saabub Eestisse lähiajal esimene, 25 miljonit krooni maksev radar.
Teise radariostulepingu alusel saabub Eestisse tulevikus uus Tallinna lennujaama lähenemispiirkonna radar, mis hakkab paiknema Rae vallas ning mille abil hakatakse juhtima ka ülelende. Praegu Tallinna lennuväljal töötava Vene päritolu lähenemisradari ressursid ammenduvad Tamme sõnul 1998. aastal. Lisaks sellele ei tohi radarit alates 1998. aasta jaanuarist kasutada, sest tema sagedus ei vasta siis enam elekterside inspektsiooni poolt kehtestatud vahemikele.
Talvel Suurbritannia firmaga Cossor sõlmitud lepingu alusel Eestisse saabuv esimene radar on kavas lähiajal üles panna Lääne-Eestis Martna lähistel.
Lennuliiklusteeninduse keskuse juhataja asetäitja Are Pieli ütlusel valiti Cossor välja eelmisel aastal, kui radarite ostmiseks kuulutati välja rahvusvaheline vähempakkumiskonkurss.
Lisaks Cossorile, mis on USA firma Raytheon tütarettevõte Suurbritannias, tegid oma pakkumuse ka maailma juhtivad radaritootjad -- itaallaste Alenia, prantslaste Thompson ja sakslaste Siemens.
Mõlema radari ostmine kuulub Tamme sõnul lennujuhtimisteeninduse uuendamise programmi, mille finantseerimiseks kasutatakse Euroopa investeerimispanga antud ligi 300 miljoni kroonist laenu.
Laenulepingu kohaselt katab pank kogu projekti maksumusest 72 protsenti, ülejäänu ehk 115 miljonit krooni tuleb leida riigieelarvest.
Tamme sõnul ei kulutata eraldatud 415 miljonit krooni ära. Tänaseks on laenurahast kulunud 90 miljonit krooni ja Eesti riigi poolt eraldatust ligi 60 miljonit krooni.
Tamme sõnul on lennuraja kõrval valmis saanud ka uus lennujuhtimisteenistuskeskus. Ta rääkis, et hetkel kolitakse sisse ning paigaldatakse ja installeeritakse seadmeid. Tema hinnangul hakatakse Eesti lennuliiklust ainult uuest keskusest juhtima järgmise aasta jaanuaris.
Keskuse uus põhiseadmestik saab valmis mõne aasta jooksul. Praegu paigaldatakse ajutist seadmestikku, mis oli osaliselt kasutusel ka vanas keskuses.