• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Fiat ei riski radikaalseid muudatusi teha

    Aasta auto 1995 -- Fiat Punto -- jõudis hiljuti 2 000 000. autoni. Ehkki tootmises juba ligi 3 aastat, on tegu endiselt Euroopa enimmüüdud väikeautoga. Seetõttu pole Fiat radikaalseid muudatusi ette võtnud ja 1997. aasta Punto ei erine väliselt kuigivõrd senituntud mudelist.
    Muudatused puudutavad eelkõige auto varustustaset, uusi värve ja uut mootorit (Fire 1,2 16v). Viimane pole siiski uhiuus, sest sama jõuallikat (praegu maailma võimsaim 1,2-liitrise töömahuga seeriaviisiliselt toodetav mootor) tutvustati paari kuu eest esmakordselt Lancia Y juures.
    Punto 85 tootmise alustamisega lõpetab Fiat 1,6-liitrise mootoriga varustatud Punto 90 tootmise, kuna see mudel oli dünaamikalt ja võimsuselt samaväärne uue 1,2-liitrise mootoriga mudeliga, tarbis aga 100 km kohta keskmiselt 1,2 l enam kütust.
    Lisaks nn tavalisele rahva-Puntole hakatakse uut mootorit kasutama ka jäigema vedrustuse ja mõnevõrra sportlikuma varustusega Punto Sportingul, samuti Punto Cabriol.
    Uuest Puntost esmamulje andmisega läks Fiat pisut alt, kuna Eesti ajakirjanikele sattunud, eelnevalt vaid 400 km läbinud Puntol oli ilmselgelt kotermann sees -- kiirust kogus auto nii, nagu peaks 100 km/h-ni jõudmiseks kuluma mitte 11 vaid 18 sekundit, lisaks hakkas üle 100 km/h jõudmisel ±20 km/h sammuga edasi-tagasi hüppama spidomeetri osuti. Pärast mõnekümne kilomeetri läbimist jäi spidomeeter siiski paika, ka kiirendus muutus tunduvalt paremaks, kuid ei saavutanud siiski normaalset taset. Tegu oli siiski juhusliku apsuga, teistel autodel selliseid vigu ette ei tulnud ja Punto 85 tõestas, et ta on 1,2-liitrise mootoriga varustatud väikeautode konkurentsis hetkel tõepoolest kiireim seeriaauto.
    1997. aasta Puntode hinnast on veel vara rääkida. Esimesed uue värvivaliku ja varustusega Puntod peaks Eestisse jõudma suvel, uue mootoriga autod mitte enne hilissügisest (kui nad üldse meie mudelivalikusse satuvad, selle paneb paika hind).
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Doris Põld: kas riik sunnib tööandja mulle voodisse?
Seadusemuudatus, millega tööandjal tekiks kohustus kujundada töötajate kaugtöö töökohad, tooks täiesti kasutu administratiivse jändamise ning segaks kümnete või sadade tuhandete inimeste elu, kirjutab Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu tegevjuht Doris Põld.
Seadusemuudatus, millega tööandjal tekiks kohustus kujundada töötajate kaugtöö töökohad, tooks täiesti kasutu administratiivse jändamise ning segaks kümnete või sadade tuhandete inimeste elu, kirjutab Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu tegevjuht Doris Põld.
Uudis saudide huvist pani tuntud mootoriõlifirma aktsia rallima
Saudi Aramco huvi osta ära suurem osa Valvoline'ist pani tuntud mootoriõlitootja aktsia New Yorgi börsil hoogsalt tõusma.
Saudi Aramco huvi osta ära suurem osa Valvoline'ist pani tuntud mootoriõlitootja aktsia New Yorgi börsil hoogsalt tõusma.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: investeerimisgurud Saario ja Elder jagavad nõu
Neljapäevases hommikuprogrammis annavad investoritele nõu ja soovitusi kaks legendaarset investorit – Seppo Saario ja Alexander Elder. Kuuleme, milliseid muudatusi on nemad oma portfellis teinud ja mida prognoosivad globaalsetele turgudele aasta teiseks pooleks.
Neljapäevases hommikuprogrammis annavad investoritele nõu ja soovitusi kaks legendaarset investorit – Seppo Saario ja Alexander Elder. Kuuleme, milliseid muudatusi on nemad oma portfellis teinud ja mida prognoosivad globaalsetele turgudele aasta teiseks pooleks.
Töötajad peavad mainekaks tööandjaks energiafirmat, tudengid Microsofti
Töötavate inimeste jaoks on kõige atraktiivsemad tööandjad riigi või kohaliku omavalitsuse infrastruktuuriettevõtted, tudengid hindavad Microsofti Eesti arenduskeskust, LHVd ja Pipedrive’i, näitab Kantar Emori tööandjate maine pingerida.
Töötavate inimeste jaoks on kõige atraktiivsemad tööandjad riigi või kohaliku omavalitsuse infrastruktuuriettevõtted, tudengid hindavad Microsofti Eesti arenduskeskust, LHVd ja Pipedrive’i, näitab Kantar Emori tööandjate maine pingerida.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.