• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,28
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,28
  • 16.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fiat ei riski radikaalseid muudatusi teha

Aasta auto 1995 -- Fiat Punto -- jõudis hiljuti 2 000 000. autoni. Ehkki tootmises juba ligi 3 aastat, on tegu endiselt Euroopa enimmüüdud väikeautoga. Seetõttu pole Fiat radikaalseid muudatusi ette võtnud ja 1997. aasta Punto ei erine väliselt kuigivõrd senituntud mudelist.
Muudatused puudutavad eelkõige auto varustustaset, uusi värve ja uut mootorit (Fire 1,2 16v). Viimane pole siiski uhiuus, sest sama jõuallikat (praegu maailma võimsaim 1,2-liitrise töömahuga seeriaviisiliselt toodetav mootor) tutvustati paari kuu eest esmakordselt Lancia Y juures.
Punto 85 tootmise alustamisega lõpetab Fiat 1,6-liitrise mootoriga varustatud Punto 90 tootmise, kuna see mudel oli dünaamikalt ja võimsuselt samaväärne uue 1,2-liitrise mootoriga mudeliga, tarbis aga 100 km kohta keskmiselt 1,2 l enam kütust.
Lisaks nn tavalisele rahva-Puntole hakatakse uut mootorit kasutama ka jäigema vedrustuse ja mõnevõrra sportlikuma varustusega Punto Sportingul, samuti Punto Cabriol.
Uuest Puntost esmamulje andmisega läks Fiat pisut alt, kuna Eesti ajakirjanikele sattunud, eelnevalt vaid 400 km läbinud Puntol oli ilmselgelt kotermann sees -- kiirust kogus auto nii, nagu peaks 100 km/h-ni jõudmiseks kuluma mitte 11 vaid 18 sekundit, lisaks hakkas üle 100 km/h jõudmisel ±20 km/h sammuga edasi-tagasi hüppama spidomeetri osuti. Pärast mõnekümne kilomeetri läbimist jäi spidomeeter siiski paika, ka kiirendus muutus tunduvalt paremaks, kuid ei saavutanud siiski normaalset taset. Tegu oli siiski juhusliku apsuga, teistel autodel selliseid vigu ette ei tulnud ja Punto 85 tõestas, et ta on 1,2-liitrise mootoriga varustatud väikeautode konkurentsis hetkel tõepoolest kiireim seeriaauto.
1997. aasta Puntode hinnast on veel vara rääkida. Esimesed uue värvivaliku ja varustusega Puntod peaks Eestisse jõudma suvel, uue mootoriga autod mitte enne hilissügisest (kui nad üldse meie mudelivalikusse satuvad, selle paneb paika hind).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.01.25, 10:09
Alanud aasta kümme IPO-t, mida jälgida
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele