• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 16.05.97, 01:00

Mida olulist tuleb silmas pidada mootorratta ostmisel? II osa

Rataste sirgjoonelisus -- Pane kummipael ümber esi- ja tagaratta. Kui seda ei saa sümmeetrilisse asendisse, võib ratta raam olla kõver. Vaata, kas ketipingutid on mõlemal kiige poolel keeratud samasse asendisse.
Tagakiige -- Haara tagarattast ja kõiguta küljelt küljele. Loksumine näitab, et puksid või laagrid on kulunud. Nende asendamine on raske ülesanne. See tähendab ka halba juhitavust. Kontrolli, kas kusagil ei ole metalli rikutud, eriti kohtades, kuhu hõõrub lõtv kett.
Elektrisüsteem -- Kontrolli laadimissüsteemi, anna gaasi ja jälgi esilaterna valgust. Kui tühikäigult suurematele pööretele üle minnes valgus läheb eredamaks, on kõik ilmselt korras. Kui ei, võib parandamine kulukaks minna. Tuled, signaal jms peavad töötama. Kontrolli akut, plaadid peavad olema vedelikuga kaetud.
Rattalaagrid -- Tõsta ratas õhku, võta sellest kinni ja püüa logistada. Kui logiseb, on laagrid kulunud. Kui ratas pöörleb raskelt, võivad ka pidurid kinni olla.
Pidurid -- Vajuta pidurit ja hoia kõvasti. Siis lase lahti ja proovi ratast keerutada. Kui keerleb raskelt, on pidurid kinni ja neid peab puhastama. Kui piduriketas on väga kulunud, näitab see, et on palju sõidetud. Vahel võib see olla usutavam kui spidomeeter. Piduriketta vahetus on väga kulukas. Hoovad peavad töötama korralikult. Piduriõli ei tohi olla must, kuskil ei tohi olla leket.
Katted -- Katted peaksid olema terved, sest need on väga kallid varuosad. Jälgida tuleb eriti kinnistuskohti. Väliselt terve kate võib olla kohe küljest kukkumas.
Tagumine kettülekanne -- Ketirataste hambad ei tohi olla kõverad ja kett lõtv. Vaata, ega keti pingutajad ei ole viimseni tagasi keeratud. Ketti tagahammasratta pealt tõmmates ei tohi see hambast kõrgemale kerkida.
Paberid -- Dokumendid võivad saada takistuseks registreerimisel. Pärast 1994. aastat toodetud ratasele peab olema tüübikinnitustõend. Tõendi saab eraisiku imporditud ratta korral selle margi importijalt. Kui ratas on Eestis juba registreeritud, siis on hea raami numbri järgi kontrollida margi importijalt passis märgitud väljalaskeaasta vastavust tegelikkusele. Noor juhilubade omanik võiks veenduda, kas ratas ei ole võimsam lubatust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele