• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 27.05.97, 01:00

T?ehhi-vedude hinnavahe on kahekordne

Veoload -- T?ehhiga ei ole Eesti sõlmitud kahepoolset rahvusvahelise maanteeliikluse korraldamise kokkulepet. Seetõttu on vaja omada kauba T?ehhi sisse- ja väljaveol ning ka transiitveol veoluba. 1997. aastaks on Eesti T?ehhiga vahetanud 1000 kahepoolset ja transiitluba. Veolube saab osta ka T?ehhi piiril. Luba maksab 10 000 T?ehhi krooni (1 CZK=0,44 Eesti kr).
Teemaksud -- Teede kasutamise maksu peavad maksma kõik välisriikide veokid kogumassiga üle 3,5 tonni. Tasu suurus sõltub riigis viibivate päevade arvust. Aluseks on aastamaks, mis sõltub sõiduki telgede arvust ja kogumassist.
*päevamaks on 2% aastamaksust, kuid mitte vähem kui 500 CZK
*nädalamaks on 5% aastamaksust, kuid mitte vähem kui 1000 CZK
*kuumaks on 20% aastamaksust, kuid mitte vähem kui 3000 CZK
Lisaks tuleb maksta ka kiirteede kasutamise tasu:
*sõidukid kogumassiga kuni 3,5 tonni 400 CZK,
*sõidukid kogumassiga 3,5--12 tonni 1000 CZK,
*sõidukid kogumassiga üle 12 tonni 2000 CZK.
Tasumise tõestuseks on kleebis, mis tuleb kinnitada esiklaasile ja see on kehtiv terve kalendriaasta.
Lisaväärtusmaksu VAT tariifid -- Lisaväärtusmaksu VAT põhitariif on 22%. Kasutatakse ka alandatud tariifi, mis on 5%. Mõne teenuse ja kauba tariif on null.
Valuuta sissevedu -- T?ehhi kroonide ja välisvaluuta riiki sisse- ja väljavedu ei ole piiratud.
Dokumendid -- Riiki sissesõidul peab kaasas olema pass, mis kehtib veel pärast reisi lõppu vähemalt kuus kuud.
Veokite lubatud suurimad mõõtmed -- kõrgus 4 m; laius 2,55 m (külmikauto 2,6 m); pikkus: poolhaagisega autorongil 16,5 m, täishaagisega autorongil 18,35 m; täismass 48 tonni
Suurim lubatud kiirus -- Suurim lubatud kiirus T?ehhi teedel veoautodel (kogumassiga üle 3,5 tonni), poolhaagisega vedukitel ja autorongidel:
*linnas 60 km/h (linnasisestel kiirteedel on lubatud 80 km/h),
*maanteel 80 km/h,
*kiirteel 80 km/h.
Ekspediitorite pakutavad hinnad jagunevad kahte gruppi. Skanekspedi ja Nurk TSi tugevalt alla 20 000 krooni jäävad hinnad ja Tallinna Autovedude, NBI Ekspeditsiooni ning Meoni Parseki üle 20 000 kroonised hinnad. Suuremad ekspediitorid ostavad veoteenuse tavaliselt kindlaks kujunenud partnerilt. Skaneksped otsib veoturult välja hetke odavaima pakkumise. See seletab ka tema poolt pakutavat omahinnaga veoteenust.
Pakkumist valides tasub kliendil eelnevalt veenduda, kas hiljem ei tule hinnale täiendavalt tasuda Poola ja T?ehhi teeloa maksumust (vastavalt sõltuvalt auto kandejõust 1680--2400 ja 100 Eesti krooni), Lätis ja Leedus nõutavat kindlustust, ökoloogiamaksu, veterinaararsti tasu jne.
Lähteküsimuses ei olnud esitatud ekspediitorile nõudmist vedada kalakonserve külmhaagisega. Samas on külmik konservide veol siiski vajalik. Seetõttu tuleb kliendil täpsustada, kas veohind on pakutud tenthaagisega või külmikhaagisega veo kohta. Viimane on tavaliselt kuni 25 protsenti kallim.
Veoaeg on kõigil pakutud 3--4 päeva. Vaid tavapäraselt ettevaatlikumaid veotähtaegu pakkuv NBI Ekspeditsioon lubab ka seekord 4--6 päevaga koorem kohale toimetada. Otsustada võib aidata ka maksetähtaegade võrdlemine, mis on pakkumustes erinev.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele