Juhtusin mõni aeg tagasi olema tunnistajaks, kui mu sõber vaatas nõutult Tallinna kesklinna parklas kohta, kus pidanuks seisma tema sõiduauto. Kuid valesti pargitud auto oli Valika vahendusel tasulisse parklasse hoiule rännanud. Nii, et hooletu parkimise tund läks maksma tuhatkond krooni. Märksa odavam ja kindlam oleks olnud auto parkida tasulisse parklasse. Kesklinnas on aga parklaid vähe. Virisemise asemel pakun välja lihtsa, kuid tulusa äriidee -- parkimisteenus valvega parkimismajas.
Ärimees X rajab kesklinna 333kohalise parkimismaja ja kasseerib parkimise eest 15 krooni tunnist. Kui kümme tundi ööpäevas on maja täis ja ülejäänud aja ulatuses arvestada 50protsendilise täitumusega, on aastas võimalik 30 miljonit krooni ületav käibenumber. Viletsaim variant on pool parklat näiteks 1500krooniste kuukaartidega välja anda ja kui ülejäänud osas on ööpäevane 50protsendiline täitumus, siis jääks käive aastas 14 miljoni krooni piirimaile.
Projekteerimisfirma Kolde Projekt andmetel oleks 333kohalise parkimismaja ehitus- ja projekteerimismaksumus ligikaudu 32 miljonit krooni. Eeldusel, et maa on olemas (m² hind kesklinnas alates 6000 kroonist), tuleks võtta ehitamiseks laenu. Võttes 10 aastaks 12protsendilise intressiga laenu, tuleks iga aasta pangale tagastada 5,5 miljonit krooni. Aastane ekspluatatsiooni ja remondikulu piirdub 2 miljoniga, palgafondiks võiks arvestada miljoni. Seega ei lähe kulusid aastas rohkem kui 8,5 miljonit.
Ka halvimal juhul võib ärimees X loota paarikümneprotsendilist rentaablust! Jääb vaid oodata, et lisaks RETi kvartali ja ka Tallinna Panga juurde kerkivale parkimismajale tuleb lähiajal lisa ja nii võib rahulikuma südamega südalinna suunas asju ajama sõita.
Seotud lood
Viimaste aastate arengu najal on selge, et Põhja-Tallinnast on kujunemas pealinna uus 15 minuti linna põhimõtetel toimiv hot-spot. Selle keskpunktiks jääb kaasaegse hingamise saanud endine Volta tööstuskvartal, mis üllatab linnaelanike juba sel sügisel nii mõnegi kauaoodatud uudisega.