11 juuni 1997

Finlandia vodka võtab ette imagorünnaku USAs

Välja vahetatakse ka traditsiooniline Tapio Wirkkala kujundatud Finlandia pudel. Praegu kunstnike kavandite konkursil väljavalitav pudel tuleb turule tuleva aasta esimeses kvartalis.

Primalco USA tütarfirma Finnish National Distillers direktor Chester Brandes rõhutab, et USA viinaturul edukaks läbilöömiseks on vaja tootele luua tugev imago. See on ka üks põhjus, miks 25 aastat kasutusel olnud Finlandia pudel välja vahetatakse. Viimati ajakohastati jääd meenutavast klaasist pudelit 1990. aastal. «Eesmärk on, et uuest pudelist tuntaks Finlandia ära ka ilma etiketita,» sõnas Brandes. Nagu näitas USAs tehtud turu-uuring, leidsid ameeriklased, et praegune Finlandia pudel on isikupäratu ja vanamoodne. Niisuguse hinnangu pälvivad tavaliselt «odavad» tooted.

Kuna Finlandiat tahetakse hoida kallite ekspordiviinade klassis, siis teenibki sügisel algav imago muutmise ja reklaami kampaania eelkõige seda eesmärki. Sellele kampaaniale kulutatava 116,5 miljonit krooniga tõuseb Finlandia USAs kümne enim reklaamitava alkohoolse joogi hulka.

Praegu on USA viinaturu liider rootslaste Absolut, mida eelmisel aastal müüdi USAs ligi kolm miljonit kasti. Stolitshnajat müüdi miljon kasti ja Finlandiat 250 000 kasti. Kastis on üheksa liitrit viina.

USA viinaturu suurus on umbes 33 miljonit kasti aastas. Import moodustab sellest ligi viis miljonit kasti. KL-DI

Hetkel kuum