• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundusuuringust on kasu reklaamiturule

    Tänane Eesti reklaamiturg on pidevas mahulises kasvus. Samas on kvalitatiivne kasv küsitav, vaatamata rahvusvaheliste kettide oskusteabe impordile. Endiselt püütakse ellu viia strateegiaid, mis tunduvad olevat huvitavad mõttevälgatused, ent toovad endaga kaasa raha tuuldeloopimist.
    Üheks kindlamaks eelduseks paremate turundusotsuste tegemisel on piisav info, mille kogumisel on käepäraseks abimeheks turundusuuring.
    Miks ei kasuta reklaamiagentuurid kuigi tihti turundusuuringut riske maandava meetmena oma töövahendite portfellis? Põhjuseid on mitmeid, tooksin välja neist osa, pretendeerimata täieliku nimekirja esitamisele.
    1. Reklaamifirmad ei ole sageli süüvinud kliendi ärisse niivõrd, et osata ära kasutada turundusuuringut. See võib olla põhjustatud loomulikult nii kliendi poolt hoitavast distantsist ja nõrgast tagasisidest kui ka reklaamifirma enda ebaprofessionaalsusest, mille tagajärjeks on ette läbikukkunud strateegiate elluviimine või kampaaniate korraldamine.
    2. Reklaamifirmad ei kasuta vajalikke turundusuuringuid suures ajapuuduses ning loodavad liigselt oma kogemustele samas või teistes ärivaldkondades sarnaste probleemide lahendamisel. Siinkohal tekib oht, et saadud kogemused ei sobi enam muutunud taustsüsteemi või ei ole tegelikult kohaldatavad konkreetsete turundusprobleemide lahendamisel.
    3. Reklaamifirmad ei ole valmis aktsepteerima võimalikke negatiivseid tulemusi, mis seaksid kahtluse alla nende professionaalse tegutsemise.
    Selline lähenemine on selge märk huvide konfliktist. Selle ärahoidmiseks peaks iga turundusjuht ise oma agentuuri aeg-ajalt kontrollima.
    4. Reklaamifirmad pole valmis aktsepteerima tulemusi, mis erinevad nende inimeste tõekspidamistest teatud nähtuste kohta. See näitab eelkõige turundusalast lühinägelikkust ning väikest kohanemisvõimet uute situatsioonidega.
    5. Reklaamifirmad ja nende kliendid tegutsevad piiratud ressursside tingimustes, kus turundusuuringu hind kaalub üles tehtava turundusuuringu väärtuse. Siinkohal on jällegi üleval hinnangu küsimus.
    On ju selge, et iga turundusspetsialist valiks endale eelkõige konsultandi, kes oskab kõige paremini lahendada vähemalt «pool probleemi», s.o tõstatada õigesti probleemi. On ju nii, et iga hea reklaamiidee vale strateegia elluviimiseks muudaks asja lõppkokkuvõttes ainult hullemaks.
    6. Reklaamifirmad ei oma oskusteavet turundusuuringute kasutamiseks või ei oma küllaldast teavet Eesti turul pakutavate võimaluste kohta.
    Selline auk oskusteabes on võrreldav reklaamipsühholoogia või turunduse vahendite mittetundmisega ning selle korvamine peaks olema sel juhul oluline samm firma edasisel arendamisel.
    Eeltoodu näitab eelkõige arenguvõimalusi. Reklaamitegemine turundusprotsessis on kui ahel, mille praegune nõrgim lüli on minu arvates tegevuse analüüs ning selle üheks ravimiks võiks olla turundusuuring. Ilmselt võiks pinnapealsuse vähenemine anda edaspidi põhjust rääkida ka Eesti reklaaminduse kvalitatiivsest arengust.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Värska kuurorti juht: ettevõtte elushoidmiseks prognooside tegemine on muutunud ajaraisuks
Turismisektor on küll rasketest aegadest karastunud, aga elada tuleb päev korraga, kirjutab Värska Kuurortravikeskuse juht Vello Saar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Turismisektor on küll rasketest aegadest karastunud, aga elada tuleb päev korraga, kirjutab Värska Kuurortravikeskuse juht Vello Saar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Homsest saab kaubelda Punktide aktsiatega
Punktid Technologies vastab Nasdaq Tallinna teatel kõigile börsil noteerimise tingimustele ning kauplemine võib First Northi alternatiivturul alata neljapäeval.
Punktid Technologies vastab Nasdaq Tallinna teatel kõigile börsil noteerimise tingimustele ning kauplemine võib First Northi alternatiivturul alata neljapäeval.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Netflix koondas tulude langemise tõttu 150 inimest
Netflix koondas töötajad vaid kuu aega pärast seda, kui teatas, et kaotas esimest korda viimase kümnendi jooksul tellijaid.
Netflix koondas töötajad vaid kuu aega pärast seda, kui teatas, et kaotas esimest korda viimase kümnendi jooksul tellijaid.
Ärev signaal on kõlanud: ehitaja kardab tellimuste kadumist
Ehitajatel on tekkinud mure, et transpordiameti 50 taristuhanke tühistamine võib anda ka teistele riigifirmadele signaali, et selline käitumine on mõistlik. "Aga see on väga vale samm, kui riik lükkab kriisi ajal enda planeeritud tööd edasi, sest raskel ajal on riigi roll just tööd anda ja rohkem tellida," ütles ASi Ehitustrust juht Kaido Somelar.
Ehitajatel on tekkinud mure, et transpordiameti 50 taristuhanke tühistamine võib anda ka teistele riigifirmadele signaali, et selline käitumine on mõistlik. "Aga see on väga vale samm, kui riik lükkab kriisi ajal enda planeeritud tööd edasi, sest raskel ajal on riigi roll just tööd anda ja rohkem tellida," ütles ASi Ehitustrust juht Kaido Somelar.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.