Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundusuuringust on kasu reklaamiturule

    Tänane Eesti reklaamiturg on pidevas mahulises kasvus. Samas on kvalitatiivne kasv küsitav, vaatamata rahvusvaheliste kettide oskusteabe impordile. Endiselt püütakse ellu viia strateegiaid, mis tunduvad olevat huvitavad mõttevälgatused, ent toovad endaga kaasa raha tuuldeloopimist.
    Üheks kindlamaks eelduseks paremate turundusotsuste tegemisel on piisav info, mille kogumisel on käepäraseks abimeheks turundusuuring.
    Miks ei kasuta reklaamiagentuurid kuigi tihti turundusuuringut riske maandava meetmena oma töövahendite portfellis? Põhjuseid on mitmeid, tooksin välja neist osa, pretendeerimata täieliku nimekirja esitamisele.
    1. Reklaamifirmad ei ole sageli süüvinud kliendi ärisse niivõrd, et osata ära kasutada turundusuuringut. See võib olla põhjustatud loomulikult nii kliendi poolt hoitavast distantsist ja nõrgast tagasisidest kui ka reklaamifirma enda ebaprofessionaalsusest, mille tagajärjeks on ette läbikukkunud strateegiate elluviimine või kampaaniate korraldamine.
    2. Reklaamifirmad ei kasuta vajalikke turundusuuringuid suures ajapuuduses ning loodavad liigselt oma kogemustele samas või teistes ärivaldkondades sarnaste probleemide lahendamisel. Siinkohal tekib oht, et saadud kogemused ei sobi enam muutunud taustsüsteemi või ei ole tegelikult kohaldatavad konkreetsete turundusprobleemide lahendamisel.
    3. Reklaamifirmad ei ole valmis aktsepteerima võimalikke negatiivseid tulemusi, mis seaksid kahtluse alla nende professionaalse tegutsemise.
    Selline lähenemine on selge märk huvide konfliktist. Selle ärahoidmiseks peaks iga turundusjuht ise oma agentuuri aeg-ajalt kontrollima.
    4. Reklaamifirmad pole valmis aktsepteerima tulemusi, mis erinevad nende inimeste tõekspidamistest teatud nähtuste kohta. See näitab eelkõige turundusalast lühinägelikkust ning väikest kohanemisvõimet uute situatsioonidega.
    5. Reklaamifirmad ja nende kliendid tegutsevad piiratud ressursside tingimustes, kus turundusuuringu hind kaalub üles tehtava turundusuuringu väärtuse. Siinkohal on jällegi üleval hinnangu küsimus.
    On ju selge, et iga turundusspetsialist valiks endale eelkõige konsultandi, kes oskab kõige paremini lahendada vähemalt «pool probleemi», s.o tõstatada õigesti probleemi. On ju nii, et iga hea reklaamiidee vale strateegia elluviimiseks muudaks asja lõppkokkuvõttes ainult hullemaks.
    6. Reklaamifirmad ei oma oskusteavet turundusuuringute kasutamiseks või ei oma küllaldast teavet Eesti turul pakutavate võimaluste kohta.
    Selline auk oskusteabes on võrreldav reklaamipsühholoogia või turunduse vahendite mittetundmisega ning selle korvamine peaks olema sel juhul oluline samm firma edasisel arendamisel.
    Eeltoodu näitab eelkõige arenguvõimalusi. Reklaamitegemine turundusprotsessis on kui ahel, mille praegune nõrgim lüli on minu arvates tegevuse analüüs ning selle üheks ravimiks võiks olla turundusuuring. Ilmselt võiks pinnapealsuse vähenemine anda edaspidi põhjust rääkida ka Eesti reklaaminduse kvalitatiivsest arengust.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.