• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundusuuringust on kasu reklaamiturule

    Tänane Eesti reklaamiturg on pidevas mahulises kasvus. Samas on kvalitatiivne kasv küsitav, vaatamata rahvusvaheliste kettide oskusteabe impordile. Endiselt püütakse ellu viia strateegiaid, mis tunduvad olevat huvitavad mõttevälgatused, ent toovad endaga kaasa raha tuuldeloopimist.
    Üheks kindlamaks eelduseks paremate turundusotsuste tegemisel on piisav info, mille kogumisel on käepäraseks abimeheks turundusuuring.
    Miks ei kasuta reklaamiagentuurid kuigi tihti turundusuuringut riske maandava meetmena oma töövahendite portfellis? Põhjuseid on mitmeid, tooksin välja neist osa, pretendeerimata täieliku nimekirja esitamisele.
    1. Reklaamifirmad ei ole sageli süüvinud kliendi ärisse niivõrd, et osata ära kasutada turundusuuringut. See võib olla põhjustatud loomulikult nii kliendi poolt hoitavast distantsist ja nõrgast tagasisidest kui ka reklaamifirma enda ebaprofessionaalsusest, mille tagajärjeks on ette läbikukkunud strateegiate elluviimine või kampaaniate korraldamine.
    2. Reklaamifirmad ei kasuta vajalikke turundusuuringuid suures ajapuuduses ning loodavad liigselt oma kogemustele samas või teistes ärivaldkondades sarnaste probleemide lahendamisel. Siinkohal tekib oht, et saadud kogemused ei sobi enam muutunud taustsüsteemi või ei ole tegelikult kohaldatavad konkreetsete turundusprobleemide lahendamisel.
    3. Reklaamifirmad ei ole valmis aktsepteerima võimalikke negatiivseid tulemusi, mis seaksid kahtluse alla nende professionaalse tegutsemise.
    Selline lähenemine on selge märk huvide konfliktist. Selle ärahoidmiseks peaks iga turundusjuht ise oma agentuuri aeg-ajalt kontrollima.
    4. Reklaamifirmad pole valmis aktsepteerima tulemusi, mis erinevad nende inimeste tõekspidamistest teatud nähtuste kohta. See näitab eelkõige turundusalast lühinägelikkust ning väikest kohanemisvõimet uute situatsioonidega.
    5. Reklaamifirmad ja nende kliendid tegutsevad piiratud ressursside tingimustes, kus turundusuuringu hind kaalub üles tehtava turundusuuringu väärtuse. Siinkohal on jällegi üleval hinnangu küsimus.
    On ju selge, et iga turundusspetsialist valiks endale eelkõige konsultandi, kes oskab kõige paremini lahendada vähemalt «pool probleemi», s.o tõstatada õigesti probleemi. On ju nii, et iga hea reklaamiidee vale strateegia elluviimiseks muudaks asja lõppkokkuvõttes ainult hullemaks.
    6. Reklaamifirmad ei oma oskusteavet turundusuuringute kasutamiseks või ei oma küllaldast teavet Eesti turul pakutavate võimaluste kohta.
    Selline auk oskusteabes on võrreldav reklaamipsühholoogia või turunduse vahendite mittetundmisega ning selle korvamine peaks olema sel juhul oluline samm firma edasisel arendamisel.
    Eeltoodu näitab eelkõige arenguvõimalusi. Reklaamitegemine turundusprotsessis on kui ahel, mille praegune nõrgim lüli on minu arvates tegevuse analüüs ning selle üheks ravimiks võiks olla turundusuuring. Ilmselt võiks pinnapealsuse vähenemine anda edaspidi põhjust rääkida ka Eesti reklaaminduse kvalitatiivsest arengust.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Saksa majandusajakirjanik valimiste eel: taastame Hansa Liidu!
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Ignitis ja Šiauliu vedasid Balti börse allapoole
Tallinna börsiindeks langes täna 0,4 protsenti, 1939,5 punktini. Balti börsiindeks kukkus aga 0,9 protsenti ja lõpetas päeva 1557,1 punktil.
Tallinna börsiindeks langes täna 0,4 protsenti, 1939,5 punktini. Balti börsiindeks kukkus aga 0,9 protsenti ja lõpetas päeva 1557,1 punktil.
Looduskivi on nägus ja vastupidav naturaalne materjal
Meie planeedi 15–70 km paksune tahke välimine maakoorekiht koosneb erinevatest kivimitest. Inimene on aastatuhandete jooksul õppinud neid kivimeid oma hüvanguks kasutama ning neid ehitus- ja viimistlusmaterjaliks vormima.
Meie planeedi 15–70 km paksune tahke välimine maakoorekiht koosneb erinevatest kivimitest. Inimene on aastatuhandete jooksul õppinud neid kivimeid oma hüvanguks kasutama ning neid ehitus- ja viimistlusmaterjaliks vormima.
Suurpõllumees Tõnu Post: toit ei tohi olla odav
"...sest odavat asja raisatakse," põhjendas Saaremaa põllumajandusettevõtja Tõnu Post Äriplaan 2022 konverentsil oma väidet. Tema sõnul on ka rohepööre põllumajandusele hädavajalik, sest kõik, mis reostab õhku, jõuab otsejoones meie toidulauale.
"...sest odavat asja raisatakse," põhjendas Saaremaa põllumajandusettevõtja Tõnu Post Äriplaan 2022 konverentsil oma väidet. Tema sõnul on ka rohepööre põllumajandusele hädavajalik, sest kõik, mis reostab õhku, jõuab otsejoones meie toidulauale.