Ford on oma igipõliselt rivaalilt Opelilt eeskuju võtnud ja pöördunud kaslaste manu. Kui paar aastat tagasi lõikas Opel loorbereid Tigraga, siis nüüd tahab Ford sama teha Puma abil.
Ford kippus väikeste sportkupeede klassis konkurentidest maha jääma. Opel esitles Tigrat juba 1994. aastal, Renault Mégane Coupe tuli aasta hiljem, mullu vallutas Euroopa Hyundai, paisates soodsa hinnaga müüki Coupe. Kevadel jõudis ka Ford nii kaugele, et Puma toodi Genfi autonäitusel avalikkuse ette.
Loomulikult ei hakatud Pumat projekteerides jalgratast leiutama. Nii nagu Opel projekteeris oma Tigra Corsa põhjale ja Hyundai oma Coupe, kasutades Lantrat, võttis Ford uue auto aluseks Fiesta.
Sportlikuma kerega Fiestaga tegu siiski ei ole -- arvestades Puma kiirusomadusi, muudeti sportlikumaks nii vedrustus kui ülekanded. Ka mootor on uus -- 1,7-liitrise töömahuga ZETEC-mootorit Fordi mootorivalikus seni polnud. Lisaks uuele kubatuurile teeb uue mootori ainulaadseks asjaolu, et esmakordselt kasutab Ford muutuvat nukkvõllijuhtimist (VCT -- Variable Cam Timing), mis muudab mootori paindlikumaks -- 85% momendist on saadaval vahemikus 1500--6750 p/min. Juhi seisukohast tähendab see erksust nii maanteel kui linnasõidul, nii madalatel kui kõrgetel pööretel.
Käigukast on traditsiooniliselt viiekäiguline. Rehvid on väikeauto kohta suured -- 15tollised, mis jätavad mulje, nagu oleks tegu märgatavalt suurema autoga. Roolivõimendi kuulub standardvarustusse, nagu ka ABS. 1999. aastal tasub oodata ka kabriolett-Puumat.