• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 20.06.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford loodab puuma abil tiigrit murda

Ford on oma igipõliselt rivaalilt Opelilt eeskuju võtnud ja pöördunud kaslaste manu. Kui paar aastat tagasi lõikas Opel loorbereid Tigraga, siis nüüd tahab Ford sama teha Puma abil.
Ford kippus väikeste sportkupeede klassis konkurentidest maha jääma. Opel esitles Tigrat juba 1994. aastal, Renault Mégane Coupe tuli aasta hiljem, mullu vallutas Euroopa Hyundai, paisates soodsa hinnaga müüki Coupe. Kevadel jõudis ka Ford nii kaugele, et Puma toodi Genfi autonäitusel avalikkuse ette.
Loomulikult ei hakatud Pumat projekteerides jalgratast leiutama. Nii nagu Opel projekteeris oma Tigra Corsa põhjale ja Hyundai oma Coupe, kasutades Lantrat, võttis Ford uue auto aluseks Fiesta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sportlikuma kerega Fiestaga tegu siiski ei ole -- arvestades Puma kiirusomadusi, muudeti sportlikumaks nii vedrustus kui ülekanded. Ka mootor on uus -- 1,7-liitrise töömahuga ZETEC-mootorit Fordi mootorivalikus seni polnud. Lisaks uuele kubatuurile teeb uue mootori ainulaadseks asjaolu, et esmakordselt kasutab Ford muutuvat nukkvõllijuhtimist (VCT -- Variable Cam Timing), mis muudab mootori paindlikumaks -- 85% momendist on saadaval vahemikus 1500--6750 p/min. Juhi seisukohast tähendab see erksust nii maanteel kui linnasõidul, nii madalatel kui kõrgetel pööretel.
Käigukast on traditsiooniliselt viiekäiguline. Rehvid on väikeauto kohta suured -- 15tollised, mis jätavad mulje, nagu oleks tegu märgatavalt suurema autoga. Roolivõimendi kuulub standardvarustusse, nagu ka ABS. 1999. aastal tasub oodata ka kabriolett-Puumat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele