1. juuli 1997
Jaga lugu:

Kuidas arvutiga üksi toime tulla

Suvel on tavalisest suurem tõenäosus, et kasutaja arvutiga hätta jäädes avastab oma kontori teadjamehe puhkusel olevat.

Loomulikult on sellisel puhul ka kõik tuttavad varu-teadjamehed parasjagu kas rannas või pikendatud pärastlõunal väljaspool levipiirkonda, ning arvutipoe uksel ajutise loomuga (küll juba pleekida jõudnud) silt «Seoses ilusa ilmaga kingsepatöökoda suletud.». Ehk lühidalt, vaene kasutaja on üksinda koju jäetud ja peab oma muredega ise toime tulema -- ja üks väike spikker kuluks selleks puhuks marjaks ära.

Teadjamehele raporteeritakse sageli, et «arvuti ei käi» -- mis on äärmiselt vähene informatsioon, eriti kui võtta arvesse seda, et arvutil pole jalgu kunagi olnudki.

Omapead olles tuleb aga ise teadjameheks hakata -- näiteks võtta ette leht paberit ja kirjutada sinna üles kõik need asjad, mis «ei käi», ning seejärel üritada mõelda, millised on asjade põhjuslikud seosed (tõmmake alati mõtlemise ajaks telefon seinast välja!). Levinuim arvutipaanika põhjus on arvatavasti see, et kasutaja hakkab viga otsima-parandama hoopis vales kohas.

Kui sul ei õnnestu ühel hommikul Wordist välja trükkida, siis mõtle, kas viga on arvutis, Wordis või printeris. Võimatu öelda, kuni pole lisainfot hankinud. Ega ekraani all paremal nurgas pole juhuslikult pisikest printerimärki, punane hüüumärk peal (tee topeltklõps, vaata mis avanevas aknas kirjas on; kui printer peab heaks paused olla, võta File-menüüst paus maha)? Kas printeril mõni tuli vilgub, kui sa printida proovid (on see see tuli, mis ütleb, et paber sai otsa)? Proovi välja trükkida kõigepealt mõnda teist dokumenti ja seejärel ka mõnest teisest programmist (näiteks Win95 Start-menüüst Programs -> Accessoriesi alt leiad testimiseks WordPadi -- tee seal proovitekst, aga võid ka proovida avada-printida oma Wordis mitteprinditavat dokumenti. Ära ainult salvesta!). Kui teist dokumenti saab printida, on viga lihtsalt ühes dokumendis (paberisuurus või -kassett vale), kui saab välja trükkida teisest programmist, on süüdlane arvatavasti Word (pigem keegi kahejalgne, kes midagi muutnud).

Alati on kasulik enne vea otsimist arvuti (ja printer) korraks välja lülitada ja uuesti käivitada (ainult ära unusta enne menüüst Shut Downi valida, ja ära, palun, serverit puutu!). Kui see ei aita, siis proovi leida täpsem vea põhjus -- ja tihti leiad sa selle käigus ka lahenduse. Vähemalt ajutise, prindid kuni teadjamehe väljailmumiseni WordPadist, või annad printerile paberit käsitsisööduavast.

Jaga lugu:
Hetkel kuum