• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saaremaalt laevaga Rootsi

    Baltic Toursi Kuressaare büroo projektijuht Margit Düüna ütles, et kruiisireiside kulud jäävad alla miljoni krooni. Esimeselt aastalt turismifirma ettevõtmisest tulu saada ei kavanda.
    Düüna sõnul on huvi kruiisireiside vastu väga suur. Laevareisi piletid müüdi välja juba poolteist kuud tagasi, lausus ta.
    360 reisijat mahutav Baltic Star võtab viie reisi käigus peale kokku 1800 inimest, peamised reisijad on rootslased, ütles Düüna. Kruiisi käigus saavad rootslased veeta ühe päeva Saaremaal, kus korraldatakse kolm ekskursiooni. Reisipaketi hind algab 695 Rootsi kroonist (1290 krooni), üks reis kestab poolteist päeva.
    1994. ja 1995. aastal korraldas Baltic Tours laevaga Baltic Star reise Saaremaa ja Gotlandi saare vahel. Düüna sõnul kavatsetakse seda traditsiooni jätkata järgmisel aastal, sest huvi selle laevaliini vastu on suur nii Eesti kui Gotlandi poolel.
    Viimased kaks aastat ei korraldanud Baltic Tours kruiisireise seetõttu, et reisifirma ei suutnud leida piisavalt raha sadamamaksude, riiklike ja agenditasude ning reidilt inimesi maale viivate laevade kulude katteks, rääkis Düüna. «Kulud olid liiga suured ning me ei julgenud võtta seda riski enda peale,» selgitas ta.
    Düüna sõnul eeldab Saaremaa ja Rootsi vahelise laevaliini käigushoidmine järgmistel aastatel süvaveesadama olemasolu Saaremaal. Praegu läheb Veere sadamas inimeste reidilt kaldale toomiseks laeva rentimine Saaremaa laevakompaniilt kalliks maksma, väitis ta. «Võib-olla järgmine aasta rendime veel seda laeva, kuid see on seotud teatud riskidega,» lausus Düüna.
    Teise põhjusena laevaliikluse katkemise kohta nimetas Düüna Estonia katastroofi, pärast seda vähenes reisijate arv ja Rootsi reisikorraldajale polnud sellised reisid enam tulusad. «Kui rootslane tuleb Saaremaale või Eestisse, ostab ta tahes või tahtmata Eestist kaupa ja seetõttu ei töötanud laeval ka tax-free,» lisas Düüna.
    Laev Baltic Star sõidab peamiselt Stockholmi ja Ahvenamaa vahelisel liinil.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Hannes Ojangu: digitaliseerimine ja rohepööre – tulevikutrendid vajavad lahtimõtestamist
Pelgast sedastusest, et digitaliseerimine, automatiseerimine ja rohepööre on tarvis oma ärimudelisse kaasata, ei ole tolku, kui seda lahti ei seleta, kirjutab Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskuse juhataja Hannes Ojangu.
Pelgast sedastusest, et digitaliseerimine, automatiseerimine ja rohepööre on tarvis oma ärimudelisse kaasata, ei ole tolku, kui seda lahti ei seleta, kirjutab Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskuse juhataja Hannes Ojangu.
Millist lennuaktsiat osta? Minu portfellis olev lennufirma on sihikindlalt läbi kriisi vuhisenud
Pandeemiakriis lennunduses näitas selgelt kätte, millised firmad ja ärimudelid on elujõulised ja jätkusuutlikud ning millised mitte. Kes on, need tulevad kriisist välja kõigi tulede põledes ja lippude lehvides, valmis hõivama palju suuremat turuosa. Õnneks on Ryanair minu portfellis üks selline.
Pandeemiakriis lennunduses näitas selgelt kätte, millised firmad ja ärimudelid on elujõulised ja jätkusuutlikud ning millised mitte. Kes on, need tulevad kriisist välja kõigi tulede põledes ja lippude lehvides, valmis hõivama palju suuremat turuosa. Õnneks on Ryanair minu portfellis üks selline.
Enefit Green võib täna avaldada uudise börsile mineku kohta
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Ülevaade Eesti kinnisvara- ja ehitustehnoloogia idufirmadest
Riikliku programmi Startup Estonia andmebaasis oli septembri teises pooles 35 kinnisvara- ja ehitustehnoloogia idufirmat. Suurimat käivet ja enim tööjõumakse maksab neist ettevõte, mis arendab tehisintellekti tarkvara preemiumklassi ärikinnisvarale. Sealjuures lisandus mullu tabelisse viis ja tänavu on lisandunud vaid üks uus firma.
Riikliku programmi Startup Estonia andmebaasis oli septembri teises pooles 35 kinnisvara- ja ehitustehnoloogia idufirmat. Suurimat käivet ja enim tööjõumakse maksab neist ettevõte, mis arendab tehisintellekti tarkvara preemiumklassi ärikinnisvarale. Sealjuures lisandus mullu tabelisse viis ja tänavu on lisandunud vaid üks uus firma.