• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 11.08.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saaremaalt laevaga Rootsi

Baltic Toursi Kuressaare büroo projektijuht Margit Düüna ütles, et kruiisireiside kulud jäävad alla miljoni krooni. Esimeselt aastalt turismifirma ettevõtmisest tulu saada ei kavanda.
Düüna sõnul on huvi kruiisireiside vastu väga suur. Laevareisi piletid müüdi välja juba poolteist kuud tagasi, lausus ta.
360 reisijat mahutav Baltic Star võtab viie reisi käigus peale kokku 1800 inimest, peamised reisijad on rootslased, ütles Düüna. Kruiisi käigus saavad rootslased veeta ühe päeva Saaremaal, kus korraldatakse kolm ekskursiooni. Reisipaketi hind algab 695 Rootsi kroonist (1290 krooni), üks reis kestab poolteist päeva.

Artikkel jätkub pärast reklaami

1994. ja 1995. aastal korraldas Baltic Tours laevaga Baltic Star reise Saaremaa ja Gotlandi saare vahel. Düüna sõnul kavatsetakse seda traditsiooni jätkata järgmisel aastal, sest huvi selle laevaliini vastu on suur nii Eesti kui Gotlandi poolel.
Viimased kaks aastat ei korraldanud Baltic Tours kruiisireise seetõttu, et reisifirma ei suutnud leida piisavalt raha sadamamaksude, riiklike ja agenditasude ning reidilt inimesi maale viivate laevade kulude katteks, rääkis Düüna. «Kulud olid liiga suured ning me ei julgenud võtta seda riski enda peale,» selgitas ta.
Düüna sõnul eeldab Saaremaa ja Rootsi vahelise laevaliini käigushoidmine järgmistel aastatel süvaveesadama olemasolu Saaremaal. Praegu läheb Veere sadamas inimeste reidilt kaldale toomiseks laeva rentimine Saaremaa laevakompaniilt kalliks maksma, väitis ta. «Võib-olla järgmine aasta rendime veel seda laeva, kuid see on seotud teatud riskidega,» lausus Düüna.
Teise põhjusena laevaliikluse katkemise kohta nimetas Düüna Estonia katastroofi, pärast seda vähenes reisijate arv ja Rootsi reisikorraldajale polnud sellised reisid enam tulusad. «Kui rootslane tuleb Saaremaale või Eestisse, ostab ta tahes või tahtmata Eestist kaupa ja seetõttu ei töötanud laeval ka tax-free,» lisas Düüna.
Laev Baltic Star sõidab peamiselt Stockholmi ja Ahvenamaa vahelisel liinil.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele