Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toomas Peterson hakkab juhtima lennujaama
Toomas Peterson ütles, et nõukogu saab juriidiliselt tööle hakata pärast ASi Tallinna Lennujaam kandmist äriregistrisse septembri algul. Valitsuse määruse kohaselt tekib senisest REst Eesti Lennujaamad viis eraldiseisvat aktsiaseltsi: Tallinna lennujaam, Tartu lennujaam, Pärnu lennujaam, Kärdla lennujaam ja Kuressaare lennujaam. Petersoni sõnul valis veel olematu firma nõukogu esimehe eelkõige seetõttu, et firmat ei saa moodustada enne, kui pole selgunud ettevõtte juhid.
Peterson rääkis, et ta oli nõukogu esimehe kohale ainuke kandidaat. Petersoni sõnul tutvub uus nõukogu kõigepealt Tallinna lennujaama olukorraga lähemalt.
Rõhku tuleb hakata panema reisiterminaali rekonstrueerimisele inimsõbralikumaks ja kliendikesksemaks, lausus ta. Peterson ütles, et järgmisel nõukogu istungil hakatakse läbi vaatama kahte reisiterminaali rekonstrueerimise projekti.
Reisiterminaali rekonstrueerimine maksab ligi 230 miljonit krooni, millest 80% finantseeritakse Euroopa rekonstruktsiooni- ja arengupanga laenuga. Ülejäänud raha investeerib Eesti riik.
Toomas Petersoni ütlusel tuleb leida lahendus ka sellele, kuidas kasutada efektiivsemalt lennujaama ümbritsevat maad.
Samas volitas nõukogu teda sõlmima töölepinguid Tallinna lennujaama kolmeliikmelise juhatusega, kuhu kuuluvad esimehena Mati Sõrmus ning endine RE Eesti Lennujaamad direktor Tõnu Mardo ja Tallinna lennujaama turundusdirektor Priit Jõerüüt.
Eile teatas riigi politseiamet, et on lõpetanud kriminaalasja, mille algatas majanduspolitsei eelmise aasta aprilli alguses tollase RASi Estonian Air tegevjuhtkonna vastu, sh tollane peadirektor Toomas Peterson. Tegevjuhtkonda süüdistati ametiseisundi kuritarvitamises ja raha raiskamises. Politseiameti abidirektor Avo Lukk teatas, et kriminaalasi lõpetati kuriteo koosseisu puudumise tõttu.
Petersoni hinnangul algatati kriminaalasi eelkõige Estonian Airi erastamisprotsessi kontekstis. See oli kasulik konkreetsetele grupeeringutele, lausus Peterson.