• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rahandusministrid EMUs kindlad

    EMU peab käivituma 1. jaanuaril 1999. a. Mudel, mille alusel rahvuslikud valuutad euroks ümber arvestatakse, tehakse teatavaks enne rahaliiduga liitujate määramist 1998. a kevadel.
    Saksamaa ja Prantsusmaa lähendasid seisukohti ühisraha vahetuskursipoliitika koordineerimise osas. Nõustuti, et Euroopa ministrite nõukogu võib kaasa rääkida ühisraha kursi määramisel dollari ja jeeni suhtes, kuid ei saa ühisrahast teha relva ülemaailmses kaubanduses, nagu seda soovisid prantslased.
    «Valuutakurss kujuneb teatud poliitika tulemusel. Ei ole nii, et poliitika on suunatud teatud kursi saavutamisele,» ütles Saksa rahandusminister Theo Waigel.
    Koostöövaimu jätkus ka maksuküsimustele, kus kõneluste aluseks oli Euroopa komisjoni koostatud dokument ettepanekuga lõpetada maksukonkurents ning kaotada soodustused, mis ajendavad firmasid ühest riigist teise kolima.
    Eriti on maksuvõistlust kritiseerinud Saksamaa, kust mitmed firmad on kõrge maksukoorma eest lahkunud. Samas on sellest kasu lõiganud Suurbritannia ja Iirimaa, mis on tänu madalatele ettevõtlusmaksudele saanud palju välisinvesteeringuid. Ka Luksemburgi pangandus õitseb tänu maksuvabastustele.
    Kompromissivaim katkes bloki eelarve kohal. Saksamaa, Holland ja Rootsi väitsid, et kannavad eelarve finantseerimisel liiga suurt koormat.
    Theo Waigel teatas, et Saksamaa ei aktsepteeri olukorda, kus riigi maksumaksja kanda on 60--70 protsenti bloki 80 miljardi ECU suurusest eelarvest ning nõudis enne uute liikmete vastuvõtmist osakaalude jaotamiseks uut mehhanismi.
    Euroopa komisjon on esi-tanud ettepanekud eelarvesüsteemi revideerimiseks koos põllumajanduspoliitika reformiga. Theo Waigeli resoluutset esinemist võib seega vaadata kui selle reformiprotsessi algust.
    Eelarveprobleem tuleb lahendada hiljemalt 1. jaanuariks 2000, mil praegune eelarve lõpeb. REUTER-SD
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.