15 september 1997

Erakanalid tahavad ETV reklaamiaega ära osta

Äripäeva andmetel pärineb idee reklaami näitamise õigus ära osta kunagiselt RTV juhilt, praeguselt ASi Meediapress direktorilt Toomas Lepalt, kes kandideerib ETV uueks peadirektoriks. Seni pole erakanalid saavutanud kokkulepet võimaliku ostusumma ja ostja määratlemise osas.

ETV ärijuht Rait Killandi ütles, et pakkumusi reklaami näitamise õigus ära osta on ka enne tehtud. «Kunagi pole pakutud piisavalt suurt summat,» lisas ta.

Killandi täpsustas, et veel pole pakkumust tehtud. «Kui nad tõepoolest tahavad ETVd vabastada sellest koormast ja ise mitte midagi teenida ning tõepoolest maksta selle hinna, mida ETV meeskond praegusel hetkel suudab teenida, siis ei jookse võimalikud läbirääkimised ummikusse,» ütles Killandi.

Rait Killandi ütles, et ETV reklaamikäibe prognoos 1997. aastaks on 46 miljonit krooni.

Ringhäälingu nõukogu piirab alates jaanuarist 1998 ETV reklaamimahu tunnis kaheksale minutile. Killandi ütlusel võivad piirangud jätkuda ja on raske öelda, milliseks kujuneb reklaamikäive ETVs järgnevail aastail.

«Ma ei ütleks, et see ETVle kasulik oleks. ETV suudab praegusel hetkel võib-olla paremini müüa kui keegi teine,» nentis Rait Killandi. Tema arvamusel ei toimu niisugune tehing tõenäoliselt kunagi, sest erakanalid ei suuda sobivat hinda maksta.

ASi Meediapress direktor Toomas Lepp ütles, et tema on huvitatud ETV reklaamiaja ära müümisest ka võimaliku Eesti Televisiooni peadirektorina.

TV1 osanik Oleg Sõnajalg ütles, et ringhäälingute liidus pole veel midagi otsustatud, kuid on arutatud eri variante. «Oleme pidanud nõu, kas leiaksime mingisuguse rohu ühiselt, mingi toimiva skeemi, et ETV lõpetaks oma reklaami näitamise,» teatas ta.

Riik toetab Eesti Televisiooni 1997. aastal 70 miljoni krooniga, 1998. aastal taotleb ringhäälingu nõukogu ETV eelarve toetuseks riigilt 86 miljonit krooni.

Hetkel kuum