• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas kasutada esitlusvahendeid?

Professionaalne esitlus nõuab peale professionaalsete esitlusvahendite ka korralikku ettevalmistust. Lihtsalt kilesid vahetades ei pruugi sõnum auditooriumini jõuda. Alljärgnevalt mõned nõuanded, kuidas esitlust paremini auditooriumini viia.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Osuta projektori pinnale, mitte ekraanile.
- Kasuta katmistehnikat ehk aseta paber peale hetkel mittevajalikule, siis loetakse tekst algusest lõpuni läbi.
- Kasuta projektori on/off- -lülitit, et kuulajate tähelepanu koonduks kõnele, kui hetkel pole kilel olev olulisem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Näita iga kilet vähemalt 30 sekundit.
- Kasuta kiletaskuid -- need kaitsevad esitluskilesid, mida mõnikord pole enam võimalik taastada.
- Värvid ja liikumine toimivad tähelepanule paremini. Kuulmise teel võetakse vastu 10%, nägemise teel 30% ja nii kuulmise kui nägemise teel 50-70% informatsioonist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Kile peab olema disainitud õigesti. Kasuta korraga 3--5 värvi, ühele kilele pane kirja üks idee. Samal kilel kasuta vastandvärve.
- Ära esine liiga suurele auditooriumile. Arvesta ruumi valikul kuue meetri reegliga: kui ekraani diagonaali pikkus on meeter, siis kõige kaugem vaataja olgu mitte kaugemal kui 6 meetrit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Üle poole tunni pole soovitatav sama esitlusvahendit kasutada. Tarvita vaheldumisi projektorit, videot, tahvlit, multimeediaprojektorit. Professionaalsel esitlusel vahetatakse iga poole tunni tagant ka ettekandjat.
Esitlusvahendid
- Grafoprojektor: alla 4000-luumenise valgustugevusega on mõeldud esitluskilede jaoks, suurema valgustugevusega LCD-paneeli jaoks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Multimeediaprojektor: võimaldab esitleda nii arvutipilti kui videot koos helitaustaga. Kaasaskantav, ka suurt eristusvõimet nõudvad fotod või graafikud on esitlusel kvaliteetsed.
- Kaasaskantav grafoprojektor: nõrgema valgustugevusega. Töötab peegelduva valgusega. Kompaktne ja kerge.
- LCD-paneel: grafoprojektorile asetatav läbivalgustatav paneel, mille arvutiga ühendamisel saab ekraanil eksponeerida arvutipilti ja videot. Odavaim variant multimeediaesitlusteks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele