Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tartu kiirtee saab taotletust vähem raha
Maanteeameti peadirektori asetäitja Aleksander Kaldase sõnul on Kärevere silla ja selle pealesõiduteede ehitamiseks riigieelarvest ette nähtud 53,5 miljonit krooni. «See rahuldab meid,» ütles ta. Kaldas lisas, et silla peatöövõtjaga ASiga EMV on leping juba sõlmitud.
«Käivad ettevalmistustööd, milleks oli tänavu eraldatud kuus miljonit krooni,» kirjeldas Kaldas praegust olukorda sellel maanteelõigul. Kärevere sild peab valmima 1999. aasta suveks.
Jüri--Vaida teelõigu jätkamiseks on eelarveprojekti järgi kavas eraldada 38 miljonit krooni.
«Taotlesime 49,8 miljonit,» tõdes Jüri Kaldas. «Püüame eraldatuga siiski välja tulla.»
Mäo ümbersõidu ehitamiseks taotles maanteeamet järgmiseks aastaks 50 miljonit krooni. «Eelarveprojektis pole selle rea peal sentigi,» lausus Kaldas. «Seega tuleval aastal seal töödega alustada ei saa.»
Teede- ja sideministeeriumi nõuniku Väino Soonikese sõnul on isegi hea, et Mäo ümbersõiduks pole raha ette nähtud, sest praegu ei ole veel selgeks vaieldud, kust peaks ümbersõit täpselt kulgema.
Järva maavanem Arvo Sarapuu ütles, et Mäo kandis elavad inimesed ja ettevõtjad tahavad võimalikult ruttu teada saada, millal määravad eksperdid kindlaks Mäo ümbersõidu trassi.
«Kuni trassi pole, ei saa me praktiliselt tegeleda maakorraldusega,» lausus Järva maavalitsuse planeerimise ja ehituse osakonna juhataja Henn Sokk.
Maanteeameti tehnokeskuse arendusdirektori Jüri Kirotame sõnul tahetakse Mäo ümbersõidu trass kindlaks määrata sellel talvel. Ta lisas, et ümbersõidu võimalike variantide ehituslik ekspertiis on lõpukorral, sellele järgnevad tasuvusarvestused.
Tallinna--Tartu--Luhamaa kiirtee töörühm otsustas eile, et ideekavandeid Mäo ümbersõidu kohta saab esitada kuni oktoobri lõpuni.