12 november 1997

Kliendikeskes büroos peab külastaja saama mugavalt istuda

Et klient saaks büroos aeganõudvamaid asju ajades kindlasti istuda, on tähtis mitmest aspektist. Ta tunneb, et tema eest hoolitsetakse, istudes on ta mugavam ja rahulikum. Teisest küljest mõjub seisev klient teenindajale ahistavalt ning suhtlemiskvaliteet langeb tunduvalt.

Klient tunneb istudes ennast hästi aga siis, kui suhtlemisdistants ei jää liiga kaugeks, tool on meeldivast materjalist ning mugav nii istumiseks kui püstitõusmiseks.

Tool peaks olema piisavalt avar. Samas kõrge suletud tool kasvatab psühholoogilist turvatunnet siis, kui kliendi selja taga on inimesi, toimub liikumine, avatud on uks või aken.

Palju positiivseid hinnanguid on saanud «suhteliselt» avatud-suletud peaosaga pöördtööl. Klient tunneb selles ennast väga mugavalt, sest ta saab liikuda, oma asendit muuta. Ratastega tool peaks olema piisavalt raske, et see istumisel paigast ei nihkuks.

Meeles tuleb pidada, et klient peaks saama oma jalad istudes mugavalt asetada.

Klient peab tundma, et ta on vähemalt sama tähtis kui teenindaja. Negatiivse näitena võib tuua vägagi levinud ebamugava klienditooli ja ülimugava kõrge seljatoega ratastega firmaesindaja tooli. Millise sõnumi saab selliselt juhul klient?

Väga tihti on ruumis kaks klienti, sellepärast peetakse standardiks kahte istekohta. Loomulikult on kliendil ka veel midagi käes ja selle paigutamiseks peaks olema ettenähtud koht.

Teenindaja peaks mõjuma laua taga kliendile «avatuna» -- ei mingeid suletud elemente tema ümber. Hästi mõjuvad voolujoonelised laua kontuurid. Klient võib istuda teenindaja suhtes ka positsioonis «üle nurga», mis soodustab asjalikku vestlust. Ebamugav on aga positsioon, kus klient istub küljega vastu lauda, välja arvatud pöördtooli puhul. Tähtis on veel, mida näeb klient teenindaja selja taga -- talle meeldib ilu ja kord, seepärast ei tohiks paista mingeid isiklikke asju.

Hetkel kuum