• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Minister Vare ootamatu idee

    Teede- ja sideminister Raivo Vare on ühel oma hiljutisel Luksemburgi reisil Euroopa ametivendadele pakkunud välja pealtnäha lihtsa idee: kaotada Euroopa Liidu ja liitu pürgivate riikide vahel maanteevedude teeload. Euroopas suudeti esmareaktsioonina ainult heakskiitvalt kaasa noogutada.
    Eestis toob idee teostumine rahu ja külluse autovedajate riiki. Autofirmade direktoritel kaob vajadus võidelda Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooniga, mis jagab defitsiitseid maanteeveo teelubasid (ilmajäänute arvates ebaõiglaselt). Üleliigset ressurssi täis Eesti veoturg laieneb vabalt Euroopasse. Potentsiaal on olemas. Praegu on enamiku Euroopa riikidega bilanss Eesti vedajate kasuks -- välisriikide kliendid eelistavad Eesti-suunalistel vedudel Eesti autovedajaid oma riigi vedajatele.
    Raivo Vare rõhutab, et kaoksid ka lokaalsed probleemid. Vedajad ei peaks enam tasuma iga riigi kehtestatud kohalikke ökoloogia jm makse. Tingimused kogu ruumis ühtlustuvad.
    Eesti ministri idee oli Euroopas niivõrd ootamatu, et keegi ei osanud sellele vastu vaielda. Varel on hea meel: «Välja käidud idee oli katse reaktsiooni peale ja reaktsioon oli positiivne.»
    Enne kui Euroopa juhtivad autotranspordiriigid ise aru saavad, et tegemist on Eesti omakasupüüdliku mõttega, on välisminiteerium jõudnud ise määratleda võimalikud vastupuiklejad. Vastuseisu võib oodata Euroopa autovedude ristumispunktist: Saksamaalt ja Poolalt. Nendest riikidest liiguvad läbi enamik Euroopas kaugvedusid teostavad veokid. Loomulikult tahavad nad selle pealt võimalikult rohkem teenida ning soovivad kaitsta ka oma veoturgu. Vare loodab, et kui ülejäänud Euroopa on siiski poolt, peavad ideega kaasa tulema ka Saksamaa ja Poola.
    Üks puudus on Euroopa mastaabis esitatud headel ideedel veel -- Euroopa veskid jahvatavad väga aeglaselt. Vare möönab, et välisministeeriumis oldud arvamusel, et kiiremini kui kaks aastat sellised muudatused ei toimu. Alu Veoki juhatuse esimees Aivo Härmaste on veendunud: «Minu transporditegevuse ajal seda ei juhtu.» Samas on ta kindel, et kui idee kunagi teostub, siis Eesti vedaja sellest ainult võidab.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tervishoiuettevõtte juht: võib-olla oleme me osalised uue ajastu tekkes
Praegused aktuaalsed teemad keerlevad väärtuspõhiste arutelude ümber. Võimalik, et tekkimas on uus ajastu, kirjutab tervishoiuettevõtte Roche Eesti tegevjuht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Praegused aktuaalsed teemad keerlevad väärtuspõhiste arutelude ümber. Võimalik, et tekkimas on uus ajastu, kirjutab tervishoiuettevõtte Roche Eesti tegevjuht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Enefit Connect kavatseb Harju Elektri tütarettevõttelt nõuda leppetrahvi
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Selgus Eesti parim juht
Äsja kuulutati Pärnu juhtimiskonverentsil välja tiitli „Parim juht 2022“ võitja. Selle pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu.
Äsja kuulutati Pärnu juhtimiskonverentsil välja tiitli „Parim juht 2022“ võitja. Selle pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu.
Tootjahinnad on aastaga tõusnud kolmandiku võrra
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.
Kodulaenude intressid langesid, Euroopa keskmiseni pikk tee minna
Suurenenud konkurents kodulaenuturul surub pangalaenude intresse vaikselt allapoole, euroalas keskmiselt on tingimused aga sootuks paremad.
Suurenenud konkurents kodulaenuturul surub pangalaenude intresse vaikselt allapoole, euroalas keskmiselt on tingimused aga sootuks paremad.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.