8. detsember 1997 kell 22:00

Reisiterminaal rikub sadama turvalisuse

Ajal, mil vabariigi valitsus arutab, kas Eestist ikka saab kaupade ja ehk ka reisijate transiitmaa, laieneb Tallinna sadam muudkui ärielu elavnedes. Kaubavoog ja reisijate hulk suureneb iga aastaga üle 10%. Suvisel turismihooajal reisib Tallinna sadama kaudu päevas 15 000 inimest.

Praegu planeeritakse reisisadama laiendamist kaubasadama arvel. Kaubasadam aga kolib järjest kaugemale, näiteks Muugale ja Paldiskisse. Tundub, et veel aastakümme ja sadam neelab linna.

Kui ASi Tallinna Sadam sisevalvetalituse ülem Peeter Lukanenok suhtub kaubasadamate järjest pingelisemaks muutavasse valvamisse ja lubade kontrollimisse kui paratamatusesse, siis Tallinna transpordipolitsei abikomissar Viktor Belov näeb vähemalt reisisadama liikluse hetkeolukorda süngetes toonides.

«Reisisadama territooriumi, parklate ja juurdesõiduteede koormus on praegu meeletu, kui jätame kümneks minutiks liikluse järelevalveta, tekib kohe ummik,« kurtis Belov.

Kõigist Tallinna transpordipolitseis registreeritud liikluseeskirjade rikkumistest toimub 80% sadama piirkonnas. Võrreldes eelmise aastaga on liiklusrikkumisi ligikaudu poole rohkem -- 3578 asemel 5690, neist liiklusmärgi nõuete eiramisi oli kümne kuu jooksul 2826, eelmisel aastal aga kõigest 806 korral. Haldusõigusrikkumiste arvu kasv on teine oluline näitaja, millega Belovi sõnul ei saa reisisadamas kuidagi rahul olla.

Samas kinnitas Viktor Belov, et kaubasadamate korraga erilisi probleeme pole, kuritegevust on vähe ja selle raskusaste pole märkimisväärne. Kaubasadamate valvet peab Viktor Belov sarnaselt küsitletutega hästi toimivaks. Sadamate turvalisus jaguneb seetõttu kaheks -- kaubasadamates on turvaline, kuid reisisadamas kaugeltki mitte.

Hetkel kuum